דגו פה (בעירוני אשדוד) - דגו שם (גם בהפועל אשקלון): ראיון אישי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ddabead7-a8cf-4afd-a05c-b7a240367cfa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ddabead7-a8cf-4afd-a05c-b7a240367cfa','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ddabead7-a8cf-4afd-a05c-b7a240367cfa','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ddabead7-a8cf-4afd-a05c-b7a240367cfa','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ddabead7-a8cf-4afd-a05c-b7a240367cfa','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

רגע אחרי שעשה היסטוריה והיה לשחקן הראשון שיורד מליגת העל לליגה ב', מדבר ברוך דגו על המעבר החד ומודה שאת ההחלטה לעשות את עונת הפרדה בעירוני אשדוד קיבל מהלב. דגו מסכם פרק של ארבע שנים כשחקן בהפועל אשקלון, בה הוא גם פותח במקביל את פרק דגו המאמן (יעבוד עם שחקני נוער מצטיינים). האם הוא בא לעירוני אשדוד להעביר את הזמן?  דגו השחקן: "המטרה היא לעלות לליגה א'"

דגו חוזר למקורות

ברוך דגו הגיע בשבוע האחרון לצומת דרכים בקריירה האישית המפוארת שלו. מצד אחד דגו נאלץ להיפרד מהפועל אשקלון, קבוצתו בארבע השנים האחרונות, איתה הוא עשה כברת דרך ארוכה, ירד ליגה ואחר כך רשם שתי עליות. אצל המאמן יובל נעים הוא עשה הסבה מקשר קדמי לקשר אחורי, ובשנה האחרונה היה שותף למסע ההישרדות המופלא של הקבוצה הדרומית.

מצד שני של הצומת דגו עזב את הפועל אשקלון וחתם בעירוני אשדוד מליגה ב', הקבוצה שבה הוא החל את הקריירה, התגלה במחלקת הנוער בתור "דג זהב", עלה לבוגרים בגיל 17 אצל המאמן ניר לוין ולאחר מכן המשיך לקריירה מפוארת עם אליפויות וגביעים במכבי והפועל תל אביב.

מצד שלישי דגו לא בדיוק עזב את הפועל אשקלון, השבוע הוא גם השתלב במחלקת הנוער של האגודה בתור איש צוות שיאמן שחקנים מצטיינים באופן פרטני.

האוהדים שמחים ונרגשים

נתחיל עם החדשות המסעירות והמעבר של דגו מהפועל אשקלון, בה סיום פרק מפואר של ארבע שנים, אל התחנה החדשה בעירוני אשדוד מליגה ב'.

ביום רביעי שעבר סיכם דגו סופית את תנאיו ולמחרת, ביום חמישי, הוצג וחתם על החוזה. זו הייתה הפעם הראשונה שדגו גם לבש את החולצה של המועדון והצטלם לראווה, מה שגרם להיסטריה אצל האוהדים.

"אוהדים יקרים, אנו שמחים ונרגשים להכריז על שובו הבייתה של אחד מגדולי שחקני מכבי עירוני אשדוד המיתולוגית - ברוך דגו", נכתב בפוסט שהפך לויראלי מאוד וגרר אחריו קרוב ל־500 לייקים ועוד כמה מאות תגובות.

ההחלטה של דגו לשחק בליגה ב' הייתה מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שגם בעונה החולפת היו לו 17 הופעות בליגת העל ובכל הפעמים שבהן קיבל את ההזדמנות הוא לא היה החוליה החלשה על המגרש. אמנם דגו כבר לא נחשב כינור ראשון אצל המאמן יובל נעים, שהעדיף שחקנים אחרים על פניו, אבל עדיין ההרגשה באוויר הייתה שדגו יכול להציג יכולת טובה ולתרום. 

ברוך, השאלה הגדולה היא איך זה שהסכמת לרדת מליגת העל לליגה ב'?

"כל אחד יכול לקרוא לזה איך שהוא רוצה. אני מבחינתי עשיתי את המחשבות שלי עם עצמי ועם המשפחה שלי, ונכון לרגע זה אני מסתכל על העתיד. אני רוצה עכשיו לעזור לעירוני אשדוד, הקבוצה בה התחלתי את הדרך שלי בקריירה, ועכשיו אני עשוי לתת עונה אחרונה ולסגור את הקריירה בקבוצה בה התחלתי".

אתה מכיר שחקן שהסכים לרדת מליגת העל לליגה ב'?

"אני לא מכיר שחקנים כאלו. אני מכיר שחקנים שנאלצו לפרוש כי לא הייתה להם את האפשרות לחזור למועדון בו גדלו. לי יש אפשרות כזאת לתת מעצמי אהבה למקום שבו גדלתי ופרצתי דרך, ואני מודה שההחלטה באה מהלב ולא מהראש".

היו לך הצעות מקבוצות אחרות בתקופה האחרונה?

"אני יכול להגיד לך שהיו לי כמה הצעות מהליגה הלאומית ועוד שתיים-שלוש הצעות מליגה א'. אני יכול להגיד לך באופן כללי שלא הגעתי לעירוני אשדוד כדי להתעשר. אם הייתי מחפש להרוויח יותר הייתי נשאר בליגה הלאומית עם הצעה גבוהה יותר שכבר הייתה לי בידיים". 

אילו תגובות היו לך על המהלך הזה?

"רוב התגובות היו אוהדות. מעט מאוד לא הבינו את המהלך הזה, אבל אני בהחלט יודע מה טוב ונכון בשבילי. כשאני עושה החלטות אני עושה אותן בלב שלם".

אני חושב שאולי יכולת למשוך עוד שנתיים נוספות לפחות בליגה הלאומית, בטוח בליגה א'.

"זה נכון, אבל באמת אני מסתכל קדימה ולא חושב סתם למשוך עוד ועוד את הקריירה. אני רוצה מאוד להתכוונן לתחום האימון, שמאוד מעניין אותי, התחלתי השבוע לעבוד במחלקת הנוער של הפועל אשקלון. לפני שלוש שנים סיימתי את קורס המאמנים ואני משתוקק לעבוד עם שחקנים צעירים".

"ליגה ב' לא מפחידה אותי"

איך נולד אצלך הרעיון של עירוני אשדוד?

"יש לי כמה חברים טובים בעירוני אשדוד, בעיקר שי אבו ואילן בר שלום, שכל הזמן היה אומר לי: 'יאללה, תבוא לעירוני אשדוד', וכל הזמן הייתי אומר לו: 'נראה, נראה'. כבר חודש שאני נמצא בקשר עם שי אבו, כשרק בשבוע האחרון סיכמנו את הדברים.

בסוף העונה שעברה, כשחשבתי ברצינות על פרישה, כבר גיבשתי לעצמי עמדה שאני לא רוצה לעבור לעוד קבוצה בליגה הלאומית או בליגה א'. זה פחות עניין אותי. רציתי אתגר, רציתי משהו שימשוך אותי, ואת זה מצאתי בקבוצת נעוריי, שמדליקה אותי מחדש. זה לא קל לרדת לליגה ב', אני בהחלט מודע לזה, אבל מהמקום שאני נמצא בו, וכבר התחלתי דרך חדשה דומה גם עם הפועל אשקלון בליגה א', ככה שהדרך הזו החדשה עם עירוני אשדוד בליגה ב' לא מפחידה אותי".

כשחתמת ונפגשת השבוע עם אוהדי ואנשי עירוני אשדוד זה החזיר אותך לתקופה ההיא בתחילת הדרך?

"לגמרי, לא מעט ריקושטים היו לי. יצא לי לדבר כמובן השבוע עם המאמן שרון מרציאנו, אותו מאמן ששיחק לצידי בזמנו כשחקן בעירוני אשדוד. מרציאנו דיבר איתי עוד לפני שחתמתי, והוא כמובן אמר לי שישמח לראות אותי משחק אצלו. השבוע יצא לי לדבר עם כמה אנשים שהיו קשורים פעם לעירוני אשדוד, כמו למשל יובל אפללו ששיחק איתי, שהצעירים אולי לא יודעים מי זה. הוא שמח לשמוע שחזרתי לשחק בעירוני אשדוד".

בעירוני אשדוד מצפים שיחד איתך גם מספר המנויים יגדל באופן משמעותי.

"אני שמח שההגעה שלי גורמת להתעניינות וסקרנות גדולה. זו המטרה בעצם, להביא עוד ועוד אוהדים, לגרום לעוד מינויים ולעוד כסף לקופת המועדון".

עקבת בשנתיים האחרונות אחרי עירוני אשדוד ותופעת העידוד?

"כן, ברור. עקבתי מהצד, ראיתי והבנתי את התופעה של האוהדים, אפילו הייתי בשני דרבים ומאוד התלהבתי. היה מעניין לראות את החזרה של האוהדים, אני מבין שהם עכשיו מתכוננים לחגיגה גדולה באימון הפתיחה".

מה המטרות שלך עם עירוני אשדוד?

"זה ברור, לעלות לליגה א'. בטח לא להעביר את הזמן".

אתה אומר שהמטרה שלך היא לעלות ליגה, אבל איך זה מסתדר עם העובדה שבקיץ האחרון הייתה בקבוצה מגמה של קיצוץ דרסטי בתקציב וקושי גדול להחתים שחקנים משמעותיים מהעונה שעברה, כמו החלוץ אריאל טרבלסי, הקשר ערן מלכין והשוער גל אנגלשטיין?

"אני לא ממש מעורה בפרטים ורוצה להאמין שגם השחקנים האלו בסופו של דבר יישארו או אולי יבואו שחקנים באותה רמה. גם הבהרתי לחברי ההנהלה בשיחות שהיו לנו שאני מאוד מעוניין שתהיה קבוצה טובה וחזקה כי אחרת לא עשינו כלום. אני חושב שיש אנשים בעירוני אשדוד שיודעים מה הם עושים".

יובל נעים בהפועל אשקלון עשה לך הסבה מקשר התקפי לקשר הגנתי. ומה יהיה איתך עכשיו בעירוני אשדוד?

"עוד לא דיברתי עם מרציאנו על העניין הזה. נתחיל את האימונים, נראה, נבדוק, נדבר, נראה מה יהיה טוב לקבוצה ובאיזה תפקיד אני יכול להשפיע".

מה אתה רוצה?

"בליגה הזו אני יכול להשפיע מאוד ולכן בתפקיד קדמי יותר אהיה אפקטיבי יותר. אבל אני לא מהשחקנים שאומרים אני רוצה אחת, שתיים ושלוש ואם לא אז שוברים את הכלים. זה לא אני. אני מאמין שיהיה לנו את כל הזמן בשביל לדבר על זה, נכיר את השחקנים, נראה איפה אני יכול להשפיע ולעזור הכי טוב ושם אהיה".

עכשיו אתה בן 35 וקצת. קיבלת החלטה מתי אתה תולה את הנעליים?

"החלטתי שבסוף השנה אפרוש ממשחק, אבל לך תדע. יכול להיות שבסוף העונה ארגיש שאוכל לשחק עוד עונה".

"עם הרבה חשק ואהבה"

דגו חתם בעירוני אשדוד אבל בעצם הוא גם סוגר פרק ארוך בן ארבע שנים בהפועל אשקלון. הוא עבר שם המון חוויות, גם לא מעט קשיים וכמובן גם שתי עליות לליגת העל והישרדות אחת.

בשלהי העונה שעברה לא חשבת להעביר עונה נוספת באשקלון שתהיה עונת פרישה?

"חשבתי מאוד על העניין הזה, אבל בוא נהיה גלויים. קרו דברים, הכדורגל הוא מאוד נזיל, בשנה האחרונה שיחקתי הרבה פחות משנים קודמות והייתי חייב לחשוב על אופציות נוספות. בסופו של דבר אני מאוד מסופק ושלם מהתוצאה הסופית לגבי המעבר לעירוני אשדוד והעבודה במקביל במחלקת הנוער בהפועל אשקלון".

נעלבת או נפגעת מזה שהמאמן יובל נעים לא רצה אותך לעונה נוספת?

"ממש לא. כל מאמן עושה את השיקולים והחישובים שלו, כל מאמן בוחר בדרך שלו, ואני ממשיך הלאה. אין לי כעסים ואין לי טענות. בשבילי זה כבר היסטוריה. כבר בסוף העונה הבנתי לאן נושבת הרוח ולכן גם לא הייתי מופתע. אני תמיד מקבל דברים שקורים לי באהבה רבה. לא סגרתי אומנם בקבוצה הבוגרת של הפועל אשקלון, אבל אני ממשיך במועדון בעבודה במחלקת הנוער, ובנוסף סגרתי מעגל בעירוני אשדוד, קבוצת נעוריי. אהיה בשני מקומות שמאוד יקרים לי, הציר הזה של אשדוד ואשקלון, אני מאוד מרוצה ממה שקרה ואגיע לשני המקומות עם הרבה חשק, אהבה ורצון לתת".

"מסאי יהיה מאמן גדול"

ביום ראשון הוצג דגו גם במחלקת הנוער של הפועל אשקלון, שם הוא יעבוד לצד המנהל חנוך עמר והמנהל המקצועי מוריס ז'אנו.

מה בדיוק תעשה?

"אני אעבוד עם השחקנים המצטיינים ועם החלוצים ואעשה כל מה שצריך כדי לעזור ולתרום לקידומם. אני משתוקק לעבוד בתחום האימון והעבודה באשקלון יכולה להיות מעניינת ומאוד מאתגרת. אני רואה את עצמי עוסק בשנים הקרובות בתחום האימון. אני רוצה להיות מאמן ולהתקדם בתחום, אולי גם מנהל מקצועי או משהו כזה".

אולי תהיה כמו אחיך מסאי דגו, שיאמן השנה את הפועל כפר סבא?

"אני מאוד מאמין בו וחושב שלא רחוק היום והוא יהיה מאמן גדול בכדורגל הישראלי". 

 

$(function(){setImageBanner('d0188cd8-3fc7-49fb-89a8-e3cb59a283e9','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה