הכונו לשנת תשפ"ב בפשיעה - מי ישתלט על אשדוד - המשטרה או ארגוני הפשיעה?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2eee645c-8916-4039-8085-1f21efba115f','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2eee645c-8916-4039-8085-1f21efba115f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2eee645c-8916-4039-8085-1f21efba115f','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2eee645c-8916-4039-8085-1f21efba115f','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2eee645c-8916-4039-8085-1f21efba115f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

האתגר הגדול של שנת תשפ"ב הוא מלחמות ארגוני הפשיעה שרק החלו ועשויים להתלקח יותר לאחר החגים - שחרורים מהכלא, נקמות דם, ומלחמות שליטה כלכליות ופושעים חדשים ואכזריים שהגיעו מאיימות על העיר ועלולים לפגוע בה ובאיכות החיים שלנו. במשטרה כבר החלו לפעול ולבצע מעצרים.
הכונו לשנת המלחמה של - המשטרה בארגוני הפשיעה וארגוני הפשיעה בינם לבין עצמם

דומרני לקראת השחרורשחרורם מהכלא של האויבים המרים - שלמה דומרני ובני שלמה מהכלא (שגרים בדרום אך פעילים באשדוד), התחזקותה של הכנופייה הרוסית האשדודית (שבראשה עומד מישה טנסקי, שמוגדר על ידי משטרת ישראל כראש המאפיה הרוסית בישראל)  שנמצאת במאבקי שליטה וניסיונות חיסול מול הכנופייה הגרוזינית מאשדוד ובנוסף - גורמים המקורבים למשפחת הפשע לביא, שלוחות של משפחת ג'רושי ועוד, מאתגרים מאוד את היחידה המרכזית של מרחב לכיש שפועלת כנגד אירגוני פשיעה מהאזור.

העבריינים החדשים גילו את אשדוד

"אשדוד הפכה ליעד אטרקטיבי כי כאן נמצא הכסף הגדול של האזור", אומר גורם משטרתי בכיר לשעבר, שמכיר היטב את הנפשות הפועלות, "ובמקום שיש יותר כסף יש יותר אופציות להרוויח מהימורים, מסמים, מפרוטקשן ומכל דבר אחר. העניין עם אשדוד זה שהיא מצויה על קו התפר: מצד אחד הדרום והנגב, שזה עולם אחר, ומצד שני מרכז הארץ. בגלל המיקום הזה ובגלל הגודל שלה היא הפכה לציר פשע וליעד מבוקש".

אשדוד היא עיר במצב טוב יחסית. ופשע יש יותר בערים שבהם יש הרבה כסף. נגמר העידן של פעם עם העבריינים הערסים שנמצאים באזורים נחשלים, שיושבים במעברה על הברזלים.

"העבריינים החדשים מחפשים מאיפה וממי לקחת את הכסף. יש להם לאן ללכת, יש להם עסקים פורחים. ערים כמו בת ים, חולון וראשון לציון נשלטו במשך שנים על ידי ארגוני פשע שעסקו בקטע הכלכלי, עכשיו זה אשדוד".

מכוניות היוקרה שנתפסו

וכך אנחנו יכולים לראות כיצד דווקא השכונות היוקרתיות יותר של העיר - רבעים י"א, ט"ו ו־ט"ז ובעיקר המגדלים של מע"ר דרום - הפכו ליעד מבוקש בקרב חיילי הארגונים השונים.

"הם מתגוררים בדירות יוקרה, לא פעם בשם מוסווה כדי שלא יכירו את העבר הפלילי שלהם. הם משלמים על דירות שכורות סכומי עתק של שש ספרות לחודש, שורפים את הכסף שלהם בלי חשבון אבל נמנעים מרכישת נכסים כדי שלא לגרום לאנשי רשות המסים לתחקר אותם. אותו דבר עם הרכבים שלהם - הם יעדיפו לשפוך כסף גדול על מכוניות יוקרה מליסינג, אבל לא לרכוש אוטו כדי שלא יתפסו עליהם טרמפ מרשויות המס".

כספים הוחרמו

עבריין מקומי מאשדוד מספר לאשדוד נט - "יש להם אמצעי לחימה רבים והם נעזרים בשכירי חרב שמתמחים בחיסולים. רובם גדולים פיזית והם מפחידים מאוד. יש כאן קרב על מאות מיליוני שקלים. אשדוד היא אחת הערים העשירות בישראל ועבריינים נמשכים אליה כמו דבורה אל צוף. כולם רוצים להשתלט על טריטוריות של עבריינים שכבר השתקעו בעיר וזה מוביל למלחמת עולם ביניהם. להערכתי, כמו שזה נראה עכשיו, בקרוב יהיו פה  הרבה פיצוצי מכוניות ונפגעים בנפש".

לא רק דומרני ובני שלמה:

בעולם התחתון אין ואקום - כניסתם של שני "הדונים" מהדרום לכלא אפשרה בשנתיים האחרונות לגורמים עבריינים קטנים יותר להגדיל את נפח הפעילות שלהם אצלנו. 

אלו גם כנופיות "עצמאיות", אך לרוב אותם גורמים עברייניים מזוהים בצורה כזו או אחרת עם דומרני או שלמה.  ברגע שהכרישים נעלמו מהזירה, הדגים התחילו לעשות גלים.

כך צמחה "המאפיה הרוסית" באשדוד, בהנהגת העבריין מישה טנסקי, שעבר לעיר לאחרונה מבאר שבע. 

מיכאל טנסקי, צילום דודי לוי כאן דרום

מיהו השחקן החדש בעיר -  מישה טנסקי?

מיכאל (מישה) טנסקי בן ה38, מכונה אצל חבריו ומכריו "הג'ינגי. הוא  נחשב ליעד מודיעיני בכיר ומוגדר על ידי משטרת ישראל כראש המאפיה הרוסית בישראל.

טנסקי, שבעבר זוכה מרצח כפול וריצה עונשי מאסר בגין עבירות סחיטה ואיומים. לאחר ששוחרר מהכלא  הוא סימן את אשדוד כיעד לטריטוריית פשע חשובה להשתלט עליה.

עד מדינה סיפר על טנסקי כי - אנשי העולם התחתון מחבר העמים, שומרים אמונים ל"מולדת". הפמליה של טנסקי מורכבת מדמויות מאיימות מאוד שהגיעו הישר ממדינות ברית המועצות לשעבר, ייבוא אישי של הבוס. יש בהם ששירתו ביחידה מיוחדת ברוסיה ויש פושעים שכירים אלימים מאוד.

קצין משטרה בכיר מספר על טנסקי כי - "מדובר בעבריין אלים ומסוכן מאוד. סיכלנו כמה חיסולים מצד אנשיו של טנסקי שתגברו את הארגון שלהם בעבריינים שכירים הובאו לכאן מאוקראינה כדי לחסל את יריביהם.

טנסקי, על פי המשטרה, מעוניין להשתלט באמצעות אנשיו ובעזרת תגבור של כ-10 שכירי חרב שהובאו במיוחד מאוקראינה על אשדוד וסביבותיה, אך נתקל בהתנגדות עזה מצד ראשי המאפיה הגיאורגית בעיר המזוהה עם ראש ארגון הפשע בני שלמה.

לאחר שחרורו טנסקי נעצר פעמיים על ידי בלשי ימ"ר לכיש כאשר נסע עם רכבו בשיירת כלי רכב, ובאחת ממכוניות השיירה מצאו השוטרים אקדח ואמצעי לחימה, ובפעם השנייה אלות בייסבול וסכין שעל פי החשד היו אמורים לשמש אותו או אנשיו לכאורה כדי לפגוע בעבריינים מהמאפיה הגיאורגית. בשני המקרים נעצרו שישה אזרחים אוקראיניים שהגיעו לישראל כאמור על מנת לעזור ולחזק לכאורה את טנסקי.

טנסקי עצמו נחשד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וסיוע לאחר מעשה פשע, ופעמיים ביקשה המשטרה לעצור אותו עד לבירור מלא של פרטי האירועים, כאשר במקרה האחרון הוא נחשד כי הכניס לביתו את אחד מאנשיו שניהל קרב יריות עם שוטר.

סנגורו של טנסקי, עו"ד עידו פורת, הצליח לשחררו פעמיים בטענה שמרשו לא ביצע שום פשע ולא משתייך למאפיה הרוסית, אין לו סכסוכים עם איש ומעצריו היו מיותרים ולא מבוססים על ראיות מפלילות.

מעצרו של מיכאל טנסקי משנת 2015

האיומים לקראת השחרור של דומרני –

מקורב ונאמן לדומרני שמשתחרר אחרי 6.5 שנים בכלא, הצהיר  – "במשך שש וחצי שנים הם  שדדו לשלום את השטח, עשו על חשבונו ארגזים של כסף. עכשיו נחזיר את מה שלקחו לנו, גם במחיר של גופות ומטענים שיתפוצצו באשקלון ואשדוד. נגמרו החגיגות, המלחמה התחילה. שלום זה אריה פצוע, וכולנו יודעים מה קורה כשהאריה פצוע".

מקורב לאחים לביא מצהיר –  "עדיף לשלום דומרני  שלא ייצא מהכלא, שם לפחות הוא בטוח לגמרי. בחוץ יעופו עליו כדורים ומטענים".

מאז שדומרני  נכנס לכלא, המתחרים שלו צברו עוצמה רבה – כוח, חיילים וכסף . הם מכירים אותו היטב, הם היו חיילים שלו ויודעים כיצד הוא חושב, מה החוזקות ומה החולשות שלו.

במרחב לכיש של המשטרה חוששים מהתנגשות חזיתית בין שני הנצים ונערכים להסלמה בגזרה - הסלמה שניצנים לה ניתן היה לראות היטב במהלך החודשים האחרונים.

בין היתר בא הדבר לביטוי בשורה של עימותים אלימים, נסיונות חיסול ומעשי רצח משני הצדדים.

בני שלמה

במקביל, צמחו בתקופת המאסר של דומרני ובני שלמה,  שלל כנופיות מקומיות שפועלות באזור, חלקן בעלות זיקה ישירה או עקיפה לארגוני הפשע הגדולים. כנופיות אלה ניסו לנצל את התקופה האחרונה לפני שחרורם של "הדונים" מהדרום לטובת ביצור מעמדם בשטח, מה שבא לביטוי בלא מעט התנגשויות אלימות. וכל זה היה רק ה"בקרוב".

המלחמה כבר החלה

* בערב יום העצמאות השנה, רוצחים שהתחזו לשוטרים חיסלו את ארנון בושרי, שנחשב לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר בארגונו של בני שלמה, ועל פי החשד היה מעורב בכמה תיקים אסטרטגיים של הארגון. הרצח שלו בוצע ככל הנראה כנקמה על תקרית הירי באשקלון במסגרתה נרצח שניר בוחבוט (שמוגדר כקורבן לא מתוכנן במלחמה בין שני הדונים) ונפצע אופיר ברנס, מחייליו הבכירים של דומרני, שככל הנראה היה היעד לחיסול.

* באשדוד, העבריין יוסי קריחלי המשתייך לכנופייה הגרוזינית באשדוד  נורה ונפצע ויש חשש שעשויה להביא לפגיעה בחפים מפשע.

באירוע נפצע גם העבריין אליעזר אלקלעי מירי שפגע בידו והוא אושפז בברזילי.

זו אינה הפעם הראשונה שקריחלי ניצל מניסיון חיסול, לפני מספר שנים ישב קריחלי ברכב הBMW בו הוטמן מטען שהתפוצץ והרג את מנשה מאור. קריחלי אז רק נפצע.

* בחודש אוגוסט, בשעת בוקר מוקדמת ברחוב שבי ציון ברובע א' באשדוד: מטען צינור התפוצץ בעוצמה רבה בפתח ביתו של עבריין בכיר המשתייך לארגון הפשע של העבריין הדרומי בני שלמה והרעיד את כל הבניינים באזור.

"זה היה מפחיד. כל הבית שלי רעד", שחזר אחד מתושבי הרחוב בו ארע הפיצוץ. "מהר מאוד הבנו שהמטרה הייתה לפגוע בעבריין יריב, אבל באותה מידה היה יכול היה למות בטעות אזרח חף מפשע שאין לו קשר למלחמות העבריינים בעיר. 

למלחמות ארגוני הפשע, יש השלכות גם בציבור האשדודי -  כך למשל האירוע שהיה בפאב ברחוב תל חי ברובע ט"ו, שבו אלמונים רעולי פנים הגיעו בשעת ערב למקום והחלו לשבור מכל הבא ליד, זרקו כיסאות וניסו לפגוע באורחים, קשור לניסיון סחיטה מטעם עבריינים.

בעקבות האירוע הזה נעצרו דוד בוטרשוילי, שמשויך לכנופיה הגרוזינית של אשדוד, ומילד חמזה, שמשויך למשפחת ג'רושי.

השניים נפגשו באותו היום עם בעלי המקום ועל פי החשד ניסו לגרום לו לשלם להם פרוטקשן. אלא שגם במקרה הזה, כמו בלא מעט מקרים אחרים, החשודים שוחררו ובהיעדר ראיות מוצקות יתקשו במשטרה למצות איתם את הדין.

פעילות המשטרה – מבטיחים להלחם בחזרה

קצין בימ"ר לכיש טומר לנו כי - "מדובר בעבריינים מסוכנים וחסרי מעצורים, ואנחנו עושים הכל כדי להרחיק אותם מהעיר. הבכירים כבר גורשו וסיכלנו חיסולים רבים. ביצענו גם לא מעט מעצרים, וכמה מהעבריינים משתי המאפיות עדיין במעצר ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום. לא ניתן שאשדוד תהפוך לעיר פשע. זה לא יקרה. המטרה שלנו בראש ובראשונה היא לשמור על ביטחון הציבור ורכושו ונעשה הכל שלא יפגעו חפים מפשע".

מצאו את האקדח במים

באחד המבצעים המשמעותיים חשפה המשטרה חוליה של אותה הכנופיה הרוסית שכללה גם מתנקשים שעל פי החשד הגיעו מאוקראינה לטובת משימת חיסול בעיר ולצד נשקים חמים איתרו גם נשק קר דוגמת פיגיון, סכין ואלת בייסבול.

ראש הארגון מיכאל (מישה) טנסקי, נעצר ושוחרר שוב ושוב מיד לאחר מעצרו.

בתחילת יולי עצרה המשטרה 8 חשודים בהם 3 נתינים זרים, כשברשותם כלי תקיפה ונשק. הם נעצרו לאחר מרדף תוך שהם פוגעים בניידת משטרה במהלך ההימלטות.

למחרת עצרה המשטרה שישה חשודים, שעל פי החשד היו חלק מכנופייה שנמצאת בסכסוך עם חברי כנופיה אחרת שנעצרו יום קודם לכן. בחיפוש בביתו של אחד החשודים נתפסה מחסנית.

על פי המידע שהגיע למערכת אשדוד נט, שתי הכנופיות נמצאות בסכסוך ביניהם, וכאשר זיהו במשטרה כי העימות בדרך להסלמה, נעצרו חברי הכנופייה הראשונה, ככול הנראה בעת שהיו בדרכם לעימות עם הכנופייה היריבה.

בין העצורים - 4 תושבי אשדוד, אחד תושב גן יבנה ואחד תושב נתניה. כולם מוכרים למשטרה.

מלבד חשוד אחד שנותר במעצר, שאר החשודים שוחררו למעצר בית בתנאי הרחקה מהעיר אשדוד.

במהלך חודש יולי  נעצרו חברי הכנופייה הרוסית שהיו על פי החשד בדרכם לחיסול יריב מהכנופייה היריבה.

באותו המעצר עצרה המשטרה את מי שהיא חושדת שעומד בראש הכנופייה הרוסית בדרום, אך בית המשפט הורה על שחרורו מאחר ולא נמצאה סיבה להחזיקו במעצר.

למרות ניסיונות המשטרה לעצור את המלחמה בין העבריינים, בטרם זו תגלוש ותפגע בחפים מפשע, נמשכים כל העת ניסיונות החיסול בין הכנופיות.

המשטרה מיהרה לעצור את קריחלי ולאקלעי ולהציב השגחה בסמוך למיטתם בבית החולים, גם כדי למנוע חיסול אפשרי בעת אשפוזם בבית החולים וכפועל יוצא מכך, פגיעה בחפים מפשע.

ביחידה המרכזית הכינו תוכנית מבצעית רבת שלבים לתקיפת ניסיונות אלה וכבר החלו במעצרים נרחבים.

בחודש אוגוסט האחרון (6.8) נעצר אבי הורמן, משוייך לאירגון אברג'יל תושב המרכז, ביחד עם שני חשודים נוספים תושבי רמלה (שייכים לג'ארושים), בחשד לירי לעבר בית באשדוד.

בתום מרדף בו עצרו את החשודים, נערכו סריקות אחר כלי הנשק עימו בוצע הירי וזה נמצא ביחד עם רימון הלם ע"י יחידת הצוללנים של משטרת ישראל במרינה באשדוד. במהלך החיפושים  מצאו הבלשים אמצעי לחימה נוספים.

אירוע נוסף, אף הוא מחודש אוגוסט השנה, התרחש בקרית מלאכי ובמהלכו נמצא תושב המקום כשהוא דקור במצב בינוני. על פי החשד הוא נדקר ע"י 10 מעורבים, 5 תושבי אשדוד ו-5 תושבי המרכז, שהשתייכו בעבר לאירגון  פשע  של אברג'יל. כל העשרה נעצרו והועברו לחקירה, בסיומה הוגשו כנגדם כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

במבצע "מגדל קלפים" – נגד ארגונו של בני שלמה

כוחות משטרת ישראל ורשות המסים פשטו בחודש אוגוסט על בתיהם של חשודים המחזיקים ברשותם רכוש, כספים ונכסים המשמשים כתשתית כלכלית ואמצעים לפעילות פלילית של ארגון הפשיעה של בני שלמה הפועל בתחום מרחב לכיש – רכבי יוקרה בשווי מיליוני שקלים נתפסו.

בהמשך לכתב האישום החדש נגד ראש אירגון הפשע בני שלמה שרק השתחרר  מהכלא, במטרה להגיע לצינור הכסף של ארגונו.

מבצע "מגדל קלפים" נועד למוטט כלכלית את ארגון הפשיעה של בני שלמה, דווקא בשבוע שבו שוחרר ממעצר. בין העצורים - מי שמוגדר כ"שר האוצר" של שלמה - מספר 2 בארגון שלו, אייל נגר, עבריין מוכר מאשדוד שבעבר נחשד כי הטמין מטען מתחת למכוניתם של האחים לביא מארגון הפשע הרחובותי.

נגר, אגב, נעצר לאחרונה לפני כחמישה חודשים במסגרת פשיטה משטרתית על מועדון הימורים בלתי חוקי באשדוד. במשטרה מאמינים שמהמעצר הזה יהיה לו קשה יותר להשתחרר.

כוחות משולבים של משטרת ישראל ורשות המסים פשטו  על בתיהם של חשודים המחזיקים ברשותם רכוש, כספים ונכסים המשמשים על פי החשד כתשתית כלכלית לפעילות הפלילית של ארגון הפשיעה של בני שלמה.

המשטרה דיווחה על שלושה עצורים מרכזיים ו־15 חשודים נוספים מאשדוד וממקומות נוספים באזור, שעוכבו לחקירות בגין עבירות הלבנת הון, השמטת הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות על פי חוק אשראי הוגן.

נגר, היעד המרכזי במבצע "מגדל קלפים", חשוד בין היתר כי ניהל צ'יינג' פרטי במסגרתו הלווה הלוואת בריבית נשך דו ספרתית. הוא חשוד בהלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, עשיית פעולה ברכוש אסור, השמטת הכנסה במזיד, עיסוק במתן שרות בנכס פיננסי בלא רישיון ומתן שירותי מטבע ללא רישום במרשם. יחד איתו נעצרו גם גיסתו ושותפו לעסק.

במהלך החקירה הסמויה, אספו חוקרי המשטרה שפעלו בשיתוף עם חוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, ראיות וממצאים באשר לרכבי יוקרה וכספים רבים שעפ"י החשד רשומים על שמם של עשרות 'אנשי קש', ובפועל משמשים את אותם חשודים מרכזיים שנעצרו המשתייכים לאותו ארגון פשיעה.

מהמשטרה נמסר:

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בשיתוף עם הרשויות וגופים אזרחיים נוספים, על מנת למוטט את יכולותיהם הכלכליות של אותם ארגוני פשיעה, ובמקביל להביא את החשודים לדין בגין העבירות הפליליות, כשהמטרה המרכזית הנה סיכול והפסקת פעילותם לאלתר.

 אנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת שלא לאפשר לפשיעת הרחוב להרים את ראשה ולפגוע בשגרת היום של האזרחים הנורמטיביים".

המלחמה על אשדוד נמשכת ונראה שהיא רק בתחילתה - האם המשטרה תצליח לפרק את ארגוני הפשיעה או לפחות להרחיקם מהעיר אשדוד?

ויש מי שלא מאמינים ביכולת של המשטרה:

"למשטרה אין סיבות לחגיגות", אומר עורך דין פליליסט שמצוי בנושא - "אמנם הם סיכלו לכאורה שני נסיונות חיסול, ועצרו השבוע לא מעט עבריינים, אבל באופן כללי היכולות של המשטרה קטנות והתקציב זעום. זה נכון באשדוד וזה נכון בכל הגזרה. כמות הניידות היא זעומה לעומת מספר המקרים הרב. למשטרה יש יחידה מובחרת, ימ"ר לכיש, שעובדת נון סטופ, שמביאה תוצאות, יש שם איכות אבל בגזרה כל כך גדולה ומורכבת אין סיכוי שהם ישתלטו על הכל, בטח עכשיו כשדומרני ושלמה משתחררים מהכלא".

 

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('426d9b6a-0a88-4200-b14c-c52c54571a31','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('426d9b6a-0a88-4200-b14c-c52c54571a31','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה