אזהרה לאשדודים - העוקץ הסדרתי ארד חיון עבר לגור באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8c942821-10fd-4b7d-9a4b-db7fd8a4606a','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8c942821-10fd-4b7d-9a4b-db7fd8a4606a','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8c942821-10fd-4b7d-9a4b-db7fd8a4606a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מי שזכה לכינוי "העוקץ הסדרתי ממעלות" עבר לגור בדירת פאר שכורה באשדוד. קראו כאן על מעלליו הרבים.
מפתיע אבל למרות העדויות הרבות וגם הודאה של חיון בכתב בכך שגנב - התלונות נגדו במשטרה נסגרו.
"מדובר בפצצה מתקתקת", מזהיר בכיר לשעבר במשטרה. "זה מקרה קלאסי שמוריד את האמון של האזרחים במשטרת ישראל".

אשדודים – תהיו ערניים ואל תוקסמו מהנוכל הסדרתי.

ארד חיון

על ארד חיון כבר התלוננו במשטרה 5 פעמים, מזה שנים, על עוקץ.

מדהים, אך התיקים נגדו נסגרו בשל...."חוסר עניין לציבור". לנו נראה שצריך להגדיר את המושג מחדש כ"חוסר עניין למשטרה" מול עודף המשימות שלה.

כי לציבור בהחלט יש עניין.

המשטרה כבר קיבלה חומרים משפטיים חתומים על ידי חיון, שבהם הוא מודה לכאורה כי גנב וביצע הונאות, וכן מאשר שהוא שקוע בחובות והסתבך עם השוק האפור.

קראו כאן על סיפורים אנושיים של מי שהוקסמו ובהמשך נעקצו ממנו. חלקם התלוננו במשטרה ולא נעשה דבר, חלקם העדיפו שלא להתלונן אך מספרים את סיפורם.

ארד חיון

עוקץ השותפים לדירה:

אחרי תקופה שחן אלקיים (25) ואופיר שקורי (25). התגוררו בבאר שבע ובדימונה הם החליטו לעבור לגור במרכז.  את ארד חיון הם הכירו במסיבה בתל אביב, אליה הגיע עם "מספר סלבים מוכרים. "יצאנו לבלות במועדון. ראיתי בחור שנכנס עם קביים, ריחמתי עליו, מיהרתי לעזור לבן אדם והתחברנו. התחלנו לדבר ואפילו הזמנתי אותו לכמה כוסות. בזמן הזה שיתפתי אותו שאני בדיוק מחפש שותף לדירה, ומשם התחברנו לחן, שאותה אני מכיר תקופה ארוכה".  

הם שכרו דירה, והבעיות התחילו במהרה:

"מההתחלה ארד אמר שהוא מזמין צ'קים לשכר דירה והם צריכים להגיע, אז בינתיים אני נתתי את שלי. וככה, כל חודש, ארד היה מערבב אותי. היה אומר: 'שים עכשיו ואני בהמשך השנה אשים עליך'. סמכתי עליו. הוא שחקן מושלם. היה מראה לך שהוא החבר הכי טוב, כמו משפחה, אבל בסוף כל מה שהוא רצה זה להרוס אותי, לעקוץ עד שאגיע לאפס שקלים.

בשלב מסוים הבן אדם נעלם. ניסינו לאתר אותו ולא הצלחנו. ואז גיליתי שארד היה לוקח לי את כרטיס האשראי כשישנתי בלילה ויוצא איתו ועם תעודת הזהות שלי בשביל להוציא כסף מתחנות דלק וכספומטים. הוא גם הצליח לגלות את הקוד. 

ארד העביר אותי סבל נוראי. אין לי יותר אמון בבני אדם. רק לאחר תקופה הצלחתי לאמוד את הנזקים ממנו ואת הגניבות שלו - יותר מ-34 אלף שקל. ולמרות הכול, המשטרה סגרה את תיק התלונה שלי". 

כ"מתנת פרידה", חיון ניצל לדבריהם את העובדה שלא היו בבית וגנב חפצים יקרי ערך מהדירה.

חן אלקיים מוסיפה- "כשהגעתי הביתה חיפשתי את האייפון החדש שקניתי כדי להפתיע את אמא שלי, והוא נעלם. רק אז הבנתי שהוא אחראי לגניבה של עוד טלפונים ומכשירי חשמל כמו סוני פלייסטיישן שנעלמו בעבר מהדירה.

משום מה המשטרה סגרה את התיק".

"אין מקום שהוא דרך בו ולא עקץ":

חבר מהנעורים מספר - "לצערי אין מקום שהוא דרך בו ולא עקץ. הרבה אנשים מחפשים אותו. לפני כמה שנים גם שמו כסף על הראש שלו. פרסמו פוסטים: 'מי שיביא את ארד יקבל 20 אלף שקל'.

הוא מתוחכם ברמות. אומר לשותפים שלו לדירות שהוא יוצא לעבודה, ובפועל הוא הולך לקניון ושותה קפה על חשבון האשראי שלהם. ארד לרוב ישן אצל גרושות. מסבן נשים שרק רוצות אהבה. הוא היה מביא נשים למלוניות בתל אביב, מבלה איתן שעה ויוצא עם כסף. לך תסביר את זה. הוא גם נראה טוב וגם לשון חלקלקה. זה ארד".

 אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד ארד חיון(צילום: מהרשתות חברתיות)

עוד נעקץ הוא אריאל אלימלך שהיה בעבר חברו הטוב:

"הכנסתי אותו עמוק ללב והוא הכניס לי סכין בלב, זה הבן אדם. מזה הוא חי. הייתה לנו חברות מופלאה של שנתיים. יום אחד הוא מתקשר מהבנק ואומר – 'אני בבעיה רצינית. הסתבכתי עם עבריינים, אני צריך הלוואה של 5,000 שקלים ואין מי שיחתום לי ערבות'.

רצתי מיד לבנק. לאחר שחתמתי נדהמתי לגלות כי מדובר לא ב־5,000 שקלים אלא ב־50 אלף. סמכתי על המילה שלו", אומר  אריאל בתסכול. "כשהבנתי שיש לו בעיית הימורים היה לי ברור שלא אראה את הכסף".


מסיבות שונות העדיף אלימלך לא להגיש תלונה במשטרה.

ארד חיון(צילום: מהרשתות חברתיות)

מוריס, נהג מונית, גם הוא לדבריו נפל קורבן לפני חמש שנים:

 לדברי מוריס,  חיון הוציא במרמה, ממנו ומחבריו הנהגים, מאות שקלים בנימוק שמדובר בהלוואה. "אחר כך הוא נעלם".

שני, תושבת אילת, שנפלה לטענתה גם היא קורבן לפני כחמש שנים, קראה את הפרסומים על חיון ואתמול סיפרה:

"הזיכרון ממנו הציף תחושות קשות: היה לי התקף חרדה, כמו התקף לב. הכרתי אותו כמי שמצוות חשובות לו, מניח תפילין, אומר דברי תורה. הוא שידר מצוקה כביכול וביקש ממני צ'קים כדי לשכור דירה". בסופו של דבר היא הזמינה אותו לגור איתה בדירת אמה.

"היינו בקשרים רומנטיים כמה חודשים. הוא תמיד אמר -  "וואי, אני שונא גנבים, איך אנשים מעזים לגנוב" – ובתוך כך התברר שהוא גנב שרשרת זהב עם יהלום שאחי קיבל לבר־מצווה בשווי של אלפי שקלים". 9,000 שקלים שהלוותה לו לדבריה הלכו גם הם, וכך גם 4,000 שקלים שגנב מקופסת החסכונות של אמה. "בנוסף לכך הוא הוציא אלפי שקלים בעזרת כרטיס האשראי שלי".

כשקלטה את גודל הצרה גירשה אותו מהבית. לדבריה, היא הגישה תלונה נגדו במשטרה, אך התיק נסגר.

קורבן נוסף שלא מוכן להזדהות בשמו מספר –

"הכרתי אותו מהקריות בשלב כלשהו הבן אדם התחנן לקבל ממני הלוואה כדי לטפל באמא שלו. סיפר שהיא זקוקה לתרופות מצילות חיים. נתתי לו 15 אלף שקל למרות שהוא ביקש יותר. זה פשוט היה כל הכסף שלי. הוא אמר שיחזיר את הכסף בהסדר מסוים ולא עמד בשום תשלום. רק בדיעבד הבנתי שאמא שלו לא חולה ולא נעליים. תכננתי לעשות בר מצווה צנועה בבית הכנסת לילד שלי וזה לא יצא לפועל כי לא היה לי את הכסף. אני מתבייש שהוא הצליח לרמות אותי ככה".

התלונה של עדן:

עדן, בת 30, הכירה את חיון בפייסבוק. אחרי מסע חיזורים מצידו, שכמעט ולא הבשיל, היא פגשה אותו במקרה במועדון בדרום. אחרי הבילוי הקשר ביניהם התחזק, והיא הזמינה אותו לארוחת צהרים בביתה. וכך היא מספרת - "באותו היום, כשארד היה אצלי, משום מה אבדה לי שרשרת של סבתא שלי. קיבלתי אותה כשהיא נפטרה. מדובר בשרשרת זהב במקור מבגדד והיא ממש כבדה עם תליון גדול. כשהשרשרת נעלמה בהתחלה לא כל כך קישרתי את זה לארד, אבל אחרי מה שקרה לי איתו בפעם השנייה כבר הבנתי עם מי יש לי עסק".

אחרי שלוש שנים שלא שמעתי ממנו התחלתי לקבל ממנו הודעות ברשתות החברתיות והוא סיפר לי שהוא גם חזר לצפון. באותה תקופה הוא התגורר עם אחותו בדירה ששכרו. קבענו להיפגש. הוא הגיע אלי הביתה וסיפר לי על המצב שלו - שהוא עכשיו בין עבודות, אין לו כסף והוא עושה איחוד תיקים. אמר שיש לו מלא חובות ושהוא לא מוצא עבודה שהוא מצליח להחזיק בה זמן"

בשלב מסוים חיון אמר לי: ביקש שאלווה לו 100 שקל ואמרתי לו שאין לי מזומן, ושיבוא ליד הבית שלי לכספומט. כשבאתי לרדת הוא אמר לי 'אולי אני ארד כדי שלא תקבלי קנס'. הבאתי לו את הכרטיס אשראי ואת הקוד שלי כדי שימשוך כסף. הוא באמת משך, הביא לי את הפתקית של המשיכה והחזיר לי את הכרטיס".

כעבור כמה ימים ביקש חיון להיפגש שוב. "הוא בא אליי הביתה וביקש שאכין לו לאכול. התיק שלי היה זרוק על השולחן והוא ישב שם. אז הוא אמר לי 'אני רגע יוצא לעשות איזה סידור וחוזר'. לא חשבתי שיש מה לחשוד ולא בדקתי. 

"יותר מאוחר הלכתי לקניות או משהו, וראיתי שהכרטיס שלי לא עובר. הסתכלתי באפליקציה וראיתי שמשכו לי 1,500 שקל ואחרי זה עוד 300 שקל. אני מסתכלת על היום ורואה שזה באותו יום ואני אומרת: 'איך זה יכול להיות? לא יצאתי מהבית'. חיפשתי את כרטיס האשראי שלי ולא מצאתי. הוא ידע איפה הכרטיס שלי ואיפה הקוד, אז בעצם חיברתי את הדברים. הוא גנב אותו".

אחרי שיחה לחברת האשראי ודיווח על גניבה הכסף הוחזר לעדן. "ניסיתי להתקשר אליו. הוא לא ענה לי ואז שלחתי לו הודעה: 'איך היית מסוגל כאילו לעשות דבר כזה? אתה יודע באיזה מצב כלכלי קשה אני'.

הוא כתב בתגובה: 'ממש מצטער את חייבת להבין אותי'".

"איך אפשר להבין דבר כזה? למה לגנוב בצורה כזו? חסמתי אותו בכל מקום והוא התחיל לשלוח הודעות מהטלפון של אחותו. מחקתי וחסמתי אותה".

עקץ רשתות אופנה בה עבד:

ב 2016 - במסגרת עבודתו באחת מרשתות האופנה הגדולות בישראל, מספרים הבעלים של הרשת. "הוא נטל לכיסו יותר מ-180 אלף שקלים. לפעמים אלה היו פדיונות קופה, בפעמים אחרות הונאות במחשבי הסניף וגניבה של סחורה. הוא הודה במעשים ואף חתם על מסמך משפטי שיסדיר את החזר הכסף - אבל לא עמד אפילו בתשלום הראשון".

עוקץ לי קופר:

ב-2018. חיון הגיע לעבוד בחנות של רשת "לי קופר" בסניף קניון איילון – זכיינית הסניף מספרת -  "הוא נראה בחור הגון, נחמד, תקתקן, מוכר פגז, בדיוק מה שהייתי צריכה. אני ובעלי היינו לפני חתונה, חיפשתי מישהו שיהיה יד ימיני בחנות, והוא נראה לי חבל על הזמן.

יום אחד יוצרים איתי קשר משירות הלקוחות בעקבות תלונה של לקוח בנוגע לנקודות הצבירה שלו. במערכת הופיע שהוא השתמש בהן, והוא הכחיש. בדיקה העלתה שארד השתמש בהן ועשה עוד פעולות לא תקינות. בשיחה איתי הוא הכחיש, אבל הקב"ט של החברה ומנהל הרשת הורו לי לפטר אותו. לא היה פה ויכוח".

כשחזרתי מירח הדבש באילת ראיתי שחסרות לי מעטפות של פדיונות קופה. זה קרה למרות שאמרתי לעובדים בצורה ברורה - ארד חיון לא נכנס לפה. הוא הצליח עם הלשון החלקלקה שלו להיכנס לחנות על אף שפוטר. קב"ט הקניון אמר לי שהוא ראה אותו נמצא שם לבד בגלל רשלנות מצד העובדים. הוא ידע איך לפתוח את הקופה, להוציא מפתח לכספת וגנב ממני מעטפות.

חקרתי את כל עובדי החנויות מסביבי, אם הם ראו דברים חשודים. אמרו לי שראו אותו בכמה הזדמנויות מדפיס בקופה, מכניס כסף לכיס ומעמיס שקיות עם סחורה. הוא גרם לי לנזק של יותר מ-20 אלף שקלים, וזה רק מה שידוע לי".

אף שהוגשה תלונה במשטרה שגובתה בראיות, הוחלט לסגור את התיק.

עוקץ הזוג הצעיר

דוד וקנין מתגורר בבת ים עם אשתו. הוא עובד בשתי עבודות. כשארד ועוד בחור צעיר השכירו דירה מעליו, הוא שמח. "הם העלו לי ולאשתי חיוך על הפנים, הלשון שלו חלקה, הוא כריזמטי, יודע לקנות אנשים. הוא הבטיח לאשתי הרים וגבעות בלהרים את העסק שלה, וכלום מזה לא קרה. הוא גם עקץ אותי בכמה מאות שקלים. הכסף לא עניין אותי, רק הקטע המסריח שהוא עשה לי ולשותפים שלו. הוא סכסך בינינו כדי שלא אדבר איתם". 

וקנין התקשר בשלב כלשהו לאביו של ארד בניסיון לקבל את כספו בחזרה ולעזור לשותפיו לדירה של ארד, שנפגעו ממנו גם הם. "האבא אמר לי: 'יש תור מכל הסיפורים והאנשים שמחייגים בגלל ארד. אפילו אני ניזוקתי ממנו'. כששאלתי אותו אם הוא מנתח מוח, הוא צחק ואמר: 'אני לא יודע איך מוח נראה'.

ממשטרת ישראל נמסר בעבר:

"ככל שעולה חשד המגובה בראיות לביצוע עבירה פלילית, המשטרה בודקת את הנושא ביסודיות. בנוגע לתיקי החקירה: בהתאם לחומרי החקירה שהושגו והתשתית הראייתית הוחלט על סגירתם. ככל שיתקבל מידע או פרטים נוספים, אזי התיקים ייבחנו מחדש".

כשהמשטרה לא עוצרת אותו, התפקיד שלנו הוא להפיץ כדי להזהיר את האחרים 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a0b053f4-9e09-4773-9e39-b20c1dad147b','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a0b053f4-9e09-4773-9e39-b20c1dad147b','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a0b053f4-9e09-4773-9e39-b20c1dad147b','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('dee02eee-efc1-48d5-b56d-db6a7b55afb3','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה