הלחץ החרדי על ראש העיר נמשך לאחר שהפקחים לא נתנו קנסות השבת: "מי שמזגזג מתקשה להצליח"


להאזנה לתוכן:

בעיתון החרדי 'המודיע' פרסמו היום מכתב גלוי לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בו נקרא לסרי לקבל החלטות בכל הנוגע לסוגיית השבת. "מנהיג אמיתי מקבל החלטות קשות ולא מזגזג, אחרת הוא נסחט אישית ופוליטית", נכתב במכתב שמתפרש על פני שלושה עמודים ונראה כאיום מפורש של הרבנים

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד. צילום: חן בוקרלאחר שהפקחים באשדוד הפסיקו לתת קנסות על פתיחת עסקים בשבת, בעיתון החרדי 'המודיע' מסירים את הכפפות ומפרסמים היום מכתב גלוי לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. במכתב, שנועד להפעיל לחץ על ראש העיר שבשבת האחרונה לא שלח את הפקחים לחלק קנסות לעסקים בשבת, נקרא ראש העיר לקבל החלטות בסוגייה הסבוכה ולא לזגזג.

את מכתבם פותחים ב'המודיע' בתיאור עלייתו של ראש העיר יחד עם הוריו לארץ ישראל, או כפי שהם כתוב "לארץ הקודש". במכתב מצוין גם בוריס גיטרמן, ממ"ק ראש העיר כמי שמתהדר בעמוד הפייסבוק שלו על פעילויות לילדים בשבת במתנ"ס דיונה. "האם זה תואם, את מה שאתה מדבר שמירת הסטטוס קוו?", נשאל ראש העיר.

לטענת הכותב, בתחילת 2009 עם התחלת כהונתו הראשונה של לסרי היו 50 עסקים פתוחים בשבת ואילו כעת המספר עומד על 230. הכעס הופך להתפרצות זעם כאשר מתברר כי למרות העלייה בעסקים הפתוחים בשבת,  היקף הקנסות ירד משמעותית.

הכותב מציע לראש העיר לעשות "חושבים" לפני הבחירות. "המפגינים" אומר ומכוון לאלפים שיוצאים לרחובות ברחבת העירייה "הם? כאלה שמעולם לא הצביעו עבורך ולעולם גם לא יצביעו"

"דחיית אכיפה לחודשים ארוכים בשל חשש מיריב כזה או אחר בבחירות כמוה חלילה כפתיחת חנות. נדמה לך שתרוויח פוליטית מהענקת לגיטימציה לחילול שבת המוני? לא. אתה לא האיש".

אשדוד כמשל - צילום מעיתון המודיע

אחרי שבמכתב הגלוי מתארים את מה שהם מכנים "התדרדרות הסטטוס קוו" בעיר בשנים האחרונות, כותבים החרדים במכתב הגלוי: "מנהיגות אינה נמדדת בבריחה מאחריות או בדחיה של קבלת החלטות. מנהיג אמיתי קובע את סדר היום, ונוהג כך. הציבור יודע להעריך מנהיג - גם כשהוא אומר דברים שונים מדעתו. מי שמזגזג - מתקשה להצליח. הוא נסחט. פוליטית ואישית. האם הגעת עד הלום רק כדי שכמה אלפי אזרחים , מוסתים בידי פוליטיקאים כושלים, יצליחו להלך עליך אימים? זה לא ראש העיר שתושבי העיר מכירים. זה לא ראש העיר שהם מייחלים לו".

עיתון  המודיע  לא מפרסם מאמר בלי הוראה "מלמעלה"- מאדמור החסידות ומאמר זה הוא בעצם מסר של איום מרבני גור לראש העיר כדי שיעדיף אותם על פני הציבור הכללי בעיר שלטענתם - לא בוחרים בו.

על המכתב חתום דוד בן משה. 

במקביל ממשיך המפקד לבניית כוח אלטרנטיבי לחרדים:

 לכל הכתבות על מחאת השבת באשדוד - כנסו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה