שבת שלישית של הפגנות מחאה באשדוד (וידאו)


להאזנה לתוכן:

מעל ל-1000 איש בהפגנה מתחת לבניין העירייה. תושבי העיר יצאו להפגין, בפעם השלישית, ברחבת העירייה. מזג האוויר החורפי לא עצר את המפגינים נגד הכפייה הדתית, שהשבוע כעסו על התגובה של ראש העיר בפייסבוק. גם השבת פקחי העירייה חילקו דוחות והתראות לעסקים שהיו פתוחים בשבת ברחבי העיר. המפגינים בקריאות: "לסרי לך הביתה"

החלה הפגנת המחאה השלישית באשדוד אחרי שבוע טעון כאשר ראש העיר מתייחס לראשונה בעמוד הפייסבוק שלו למחאות בעיר.

צילום: חן בוקר תגובת ראש העיר הובילה לתגובות קשות של תושבים רבים, שטענו כי ראש העיר בתגובתו למעשה לא אמר דבר על מנת להרגיע את הרוחות בעיר. המפגינים הקריאו את הפוסט של ראש העיר ואת תגובות האזרחים.

מקריאים את הפוסט של ראש העיר (צילום: חן בוקר)

חברי הכנסת אילן גילאון ומוסי רז (צילום: עופר אשטוקר)בתוך כך, ביום שישי דיווחנו כי גם על הכוונה להפעיל את הקאנטרי קלאב (כשתסתיים בנייתו מתישהו), החרדים זועמים ומתכוונים לצאת למחאות.

צילום: עופר אשטוקר

המאבק על השבת הן מצד החילונים והן מצד החרדים נראה רחוק מפתרון, לעת עתה. אתמול, עורך אשדוד נט אייל בן שמחון ניתח את האירועים האחרונים ומה צפוי בבחירות לראשות העיר באוקטובר 2018. כנסו כאן לניתוח המלא!

צילום: עופר אשטוקרצילום: חן בוקרסיימון גרפמן נשא דברים בהפגנה: "שלום אשדודים. תשמעו אני לא מאמין למה שאני רואה שבמזג אוויר כזה הגיעו כל כך הרבה אנשים. זו רק ההתחלה חשוב לא רק להיפגש פה בשישי שבת, תעלו פוסטים בפייסבוק, אני גאה בכל אחד מכם אתם נותנים לי השראה הכי גדולה שקיבלתי".

כוכב הרשת סמיו גרפמן הגיע שוב להזדהות עם המחאה (צילום: חן בוקר)דברים שנאמרו בהפגנה על ידי אחד התושבים: "בספר שופטים פרק ח' פסוק 1 כתוב: בימים ההם אין מלך בישראל... כינו את מובילי המחאה לא יהודים... הגברת זהבה עזרן כינתה אותנו מפלגות נוכריות (הקהל קורא בוז). ניצבים מולך ראש העיר ואומרים לך לא עוד לסגירת המקומות שפתוחים בשבת. אתה לא תכתיב לנו כיצד נחיה את חיינו".

צוותי תקשורת מכל הרשתות מסקרים את ההפגנה (צילום: חן בוקר)

צילום: חן בוקרצילום: חן בוקרצילום: חן בוקר

להפגנה הגיע תושב בית שמש חובש כיפה סרוגה לתמוך במחאה: "מאבק הוא נגד כפייה דתית אלא כנגד כפייה חרדית. מה שהחרדים עשו לבית שמש זה מה שהם עושים או מנסים לעשות לעיר אשדוד, החרדים משניאים את השבת, את היהדות ואת מורשת ישראל על החילונים".

הנואם מבית שמש (צילום: חן בוקר)צילום: חן בוקר

צילום: חן בוקרשלט בעל אופי פוליטי גרם למהומה קטנה, מאחר והמארגנים ביקשו להוריד את השלט הזה כי הוא של תנועה פוליטית. בסיום ההפגנה שרו המפגינים את שירת התקווה לאור אורות הסלולרי, והבטיחו שהמחאה לא תפסיק עד להפסקת הכפייה הדתית בעיר.

רוצים להגיב לידיעה? כנסו לעמוד הפייסבוק של אשדוד. פרופילים מזויפים שמעוררים שנאה ימחקו וייחסמו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה