דותן לינדנברג משרד עורכי דין ונוטריון 08-8652920

לפרטים נוספים לחצו כאן

אודות

Photo

דותן לינדנברג הוא עורך דין, נוטריון ומגשר מוסמך, בעל משרד עורכי דין העוסק בדיני נזיקין ובתביעות ייצוגיות. עו"ד לינדנברג הינו בעל תואר במשפטים מטעם אוניברסיטת תל אביב (1997), ובמשרדו 14 עובדים.

תחומי עסוק המשרד
נזקי גוף
תאונות דרכים
תאונות עבודה
רשלנות רפואית
תאונות תלמידים
תביעות נגד חברות ביטוח

עו"ד דותן לינדנברג הינו נוטריון ומגשר מוסמך, בוגר קורס גישור באוניברסיטת בר אילן.
עו"ד דותן לינדנברג נכלל ברשימת המגשרים של הנהלת בתי המשפט.
עו"ד דותן לינדנברג הוא קצין ארגון רפואה בדרגת סרן (במיל')
עו"ד דותן לינדנברג שימש כיועץ בהתנדבות בתחום הנזיקין עבור התנועה למלחמה בעוני, והיה מרצה אורח בקליניקות של מרכז "משנה" בבית הספר למשפטים במסלול האקדמי של המכללה למנהל.

תיקים בהם זכה עו"ד דותן לינדנברג זכו להד תקשורתי נרחב באמצעי תקשורת רבים. עו"ד לינדנברג מופיע תדיר בתוכניות שונות בערוץ 2 כיועץ בתחום נזקי גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, רשלנות רפואית, ביטוח לאומי ובכלל הנושאים בהם משרדו עוסק.

רשלנות רפואית

Photo

רשלנות רפואית בהריון ומתי מתרחשת רשלנות רפואית בהריון? 
רשלנות רפואית בהריון יכולה לבוא לידי ביטוי במספר מקרים ובין היתר, אבחון לא נכון של מצב העובר או אי זיהוי של מום כך גם טיפול לא מתאים לאישה בהיריון ואף במקרים של מעקב טיפולי אשר אינו לוקח בחשבון את ההיסטוריה הרפואית.

התייעצות עם עו"ד העוסק ברשלנות רפואית בהריון:
על מנת להבטיח טיפול יעיל בתביעות רשלנות רפואית חשוב להתייעץ עם עורך דין מוקדם ככל האפשר. הייצוג המשפטי כרוך בהשגת מסמכים, עדויות ורישומים.

רשלנות רפואית בתחומים נוספים:
מלבד רשלנות רפואיות בהיריון, בית המשפט מתמודד עם תביעות רשלנות רפואית בתחומים נוספים ובין היתר:
רשלנות רפואית במהלך הליך הלידה עצמו.
רשלנות בניתוח קיסרי.
רשלנות במהלך ניתוחים כולל ניתוחים פלסטיים.
העדר אבחון מתאים.
טיפול רפואי שגוי.
על מנת להוכיח רשלנות רפואית בהריון ובכלל יש להראות את קיומה של חובת זהירות, את הפרת החובה ואת הקשר בין ההפרה לבין הנזק הרפואי. היעדר אחד מהגורמים הללו יקשה על בית המשפט לפסוק פיצויים בגין תביעות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בלידה:
היעדר מיומנות או ניסיון של הצוות המטפל יכולים להביא לידי רשלנות. מבחינת בתי המשפט, חובת הזהירות של בתי החולים חלה מרגע קבלת היולדת. הצוות הרפואי צריך לבצע בדיקות שונות, לוודא שהיולדת או העובר אינם סובלים מבעיה, ולהשתמש בתוצאות הבדיקה על מנת להקצות במידת הצורך רופאים מומחים. בין היתר, אלו המקרים שיכולים להיחשב רשלנות רפואית בלידה:
שיקול דעת לא נכון לגבי שימוש במכשירים כמו ואקום או מלקחיים.
עובר הנקלע למצוקה עקב לידה ארוכה שאינה מחויבת המציאות.
ניתוח קיסרי כושל.
החלטה שגויה בדבר אופן סיום הלידה.
היעדרו של רופא במהלך מצוקה עוברית.
הפיצוי הכספי הנפסק לזכות תובעים ברשלנות רפואית בלידה עשוי להגיע לסכומים ניכרים. חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום רשלנות רפואית מוקדם ככל האפשר. כדאי לתעד את מה שאירע, לשמור תיעוד רפואי, ולהציג קבלות הקשורות להוצאות שהוצאו עקב הרשלנות.
תביעות רשלנות רפואית בלידה מחייבות רגישות יתר מצד צוות עורכי הדין, מודעות למורכבות של תביעות אלו, כך שיעמידו לרשות הלקוח כל הכלים לטיפול משפטי יעיל.

תאונות דרכים

Photo

התאונה והפיצוי:
על הליכי הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים:
תאונות דרכים עלולות לשנות את החיים בשבריר שנייה. לפעמים יוצאים מהן עם נזקים פיזיים חמורים ונכות לכל החיים. במקרים כאלה, מגיעים לנו פיצויים. לפניכם מדריך קצר לכל צרה שלא תבוא, ורק שנהיה בריאים.
הנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על ירידה של 24% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2012 לעומת השנה הקודמת, הם כמובן מאוד מעודדים. ובכל זאת, במקביל, קיימת  עלייה של 17% במספר הנפגעים קשה. מדובר בתאונות שמדווחות על ידי המשטרה ומד"א, אך בכל יום ניתן גם למנות עשרות תאונות קלות יותר, שלא מדווחות ועדיין גורמות לפציעות גוף.
במדריך הקצר שלפניכם, ננסה לעשות סדר בהליכי הפיצויים אחרי תאונות הדרכים השונות, כשהחלוקה הברורה היא לשני סוגים: תאונות המתרחשות בדרך לעבודה, וכאלה שקורות תוך כדי נסיעה ליעד אחר.

תאונת דרכים רגילה
בתאונה שהיא לא תאונת עבודה, יש לתבוע רק את חברת הביטוח או ביטוחים פרטיים במידה וקיימים כאלו. זאת, כמובן, אם יש ביטוח חובה ורישיון נהיגה בתוקף. אם הנפגע הוא הולך רגל, יש לתבוע את ביטוח החובה של הנהג במידה והוא בתוקף, ואם לא אז את 'קרנית' (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).
אם נסעתם ברכב בו נוהג מישהו אחר, לנהג לא היה ביטוח ורכב שני פגע ברכב שלכם, גם אז יש לתבוע את קרנית. לנהג אין אפשרות לתבוע את קרנית, אלא את מי שפגע בו בתביעת נזיקין.

חשיבות עורך דין תאונות דרכים בהליך מול הביטוח
אם הפגיעה בתאונה גורמת לנזק או כאב, כדאי להיבדק בבית חולים. בתקופה הזו רצוי למצוא עורך דין תאונות דרכים המומחה לנזיקין כדי שהוא יתנהל מול חברת הביטוח. את המסמכים מגישים לביטוח החובה או לקרנית לאחר חצי שנה, כאשר הנזק מתגבש והמצב נעשה קבוע. אם הנזק חולף לפני כן, אפשר לסיים את התיק מבלי לחכות חצי שנה.
על מנת לאמוד את הנזק, מבקשת חברת הביטוח מינוי מוסכם של מומחה או מינוי דרך בית משפט. יש מקרים בהן בהם חברת הביטוח 'קונה' סיכון ומציעה פיצוי שמשקף נכות. ברגע שעולה פשרה על הפרק, אפשר לשקול לסיים את התיק. אם הנפגע ועורך דינו מחליטים שהפיצוי נמוך מדי, מגישים תביעה נזיקית - לבית משפט השלום עד סכום של 2.5 מיליון שקלים, ולבית המשפט המחוזי אם מדובר ביותר.

כיצד נקבע הפיצוי?
הפיצוי הוא חד פעמי, כאשר בכל פגיעה, אפילו המזערית ביותר, יקבל הנפגע פיצוי כלשהו. הפיצוי נגזר בהתאם לגיל הנפגע, שכרו ואחוזי הנכות שנקבעו לו, אם בכלל. אם הנפגע הוא קטין, מחשבים את הפיצוי על פי השכר הממוצע במשק.

עורך דין תאונות דרכים בתאונה המתרחשת במסגרת העבודה
אם נפגעתם בדרך לעבודה או בחזרה הביתה - גם עצירה קצרה בדרך הביתה נחשבת - הרי אז מדובר בתאונת עבודה והטיפול בתביעה הוא שונה. במידה ולא מדובר במשהו זניח, חייבים לתבוע גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח הלאומי. אם לא תבעתם את ביטוח לאומי, תפסידו כיוון שחברת הביטוח תעשה קיזוז רעיוני-תיאורטי של מה שיכולתם לקבל מהביטוח הלאומי ולא טרחתם לבקש. גם כאן, בדומה לתאונה רגילה, כדאי לפנות לעורך דין תאונות דרכים המבין בנזיקין על מנת שיטפל בתיק לכל אורך הדרך.

ההליך מול ביטוח לאומי
לאחר שהגשתם טפסים לתביעה וביטוח לאומי הכיר בכך שאכן מדובר בתאונת עבודה, אפשר להיבדק במסגרת ועדה רפואית לקביעת נכות עבודה. קביעה זו מחייבת על פי דין  את חברת הביטוח בביטוח החובה ואת בית המשפט שדן בתיק במידה ופונים להליך משפטי.
ביטוח לאומי משלם לנפגע 75% מהשכר במהלך חופשת המחלה עד 91 יום, אם החופשה הינה ברצף ולא במקטעים. לאחר שלושה חודשים מגישים תביעה לנכות מהעבודה. ביטוח לאומי יכול לקבוע נכות זמנית, ואם לא עובדים, אפשר לבקש מעמד של נכה נזקק, המקבל פיצוי בשיעור מלא כנכה 100%. תקנה זו מוגבלת לארבעה חודשים לכל תקופה.
בשלב מסוים יקבע ביטוח לאומי נכות צמיתה. אם יש ירידה משמעותית בהכנסות, אפשר לנסות להגדיל את הנכות הצמיתה באמצעות הפעלת תקנה 15 של הביטוח הלאומי. 

כיצד נקבע הפיצוי בביטוח לאומי?
ניתן לקבל פיצוי רק אם נקבעת נכות צמיתה של 9% ומעלה. בין 9% ל- 19% נכות, התשלום הוא חד פעמי. 20% נכות ומעלה - הפיצוי מגולם בקצבה חודשית. אם מקבלים קצבה חודשית ומגיע גיל הפנסיה בו זכאים לקצבת זקנה - ביטוח לאומי מעניק את הסכום הגבוה מבין השניים.
אם בוחרים במסלול זה, הרי שלאחר קבלת הגדרת נכות צמיתה ניתן לפנות לביטוח החובה כדי להתחיל את ההליך שם, על בסיס הנכות שיקבע הביטוח הלאומי

תאונות עבודה

Photo

תאונת עבודה הינה פגיעה שארעה לעובד תוך או עקב העבודה, ואשר מזכה את העובד בגמלת נפגע עבודה (תשלום יחיד או לשיעורים), תאונה יכול שתהיה תאונת עבודה (אירוע תאונתי יחיד) ויכול שתהיה מחלת מקצוע מוכרת או על דרך גרימה מיקרו-טראומה,  כהגדרתן בחוק הביטוח הלאומי.
כך תיחשב תאונת עבודה תאונה שאירעה לעובד/עצמאי בנסיבות האלה:
בדרך ממקום המגורים (או מהמקום ששבו לן) אל העבודה, ובחזרה
ממקום עבודה אחד אל מקום עבודה אחר.
במקום העבודה (או בסביבתו) בזמן שעשה להצלת גוף או רכוש, אולמניעת נזק לגוף או לרכוש.
בשעת העבודה.
במקום בו סועדים החברים לעבודה בשעת הפסקה, וכן בדרך אל אותו מקום, או בחזרה ממנו אל מקום העבודה.
תקיפה, תוך כדי ועקב העבודה, כולל תקיפה מינית, תיחשב כפגיעה בעבודה.
צוות משרד עורכי דין לינדנברג דותן רכש ניסיון רב בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, חלק מעובדי המשרד אף הוכשרו לכך בבית הספר ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת תל אביב –בדומה להכשרה שקיבלו בעניין זה רופאים הפוסקים בוועדות הרפואיות.
עורך דין תאונות עבודה חייב להישאר מעודכן
קיימת חשיבות רבה לפסיקת בתי הדין ולהתפתחויות השונות בכל הנוגע להכרה בנפגע כנפגע עבודה וכן בקביעת שיעור נכות ולצורכי תגמולים.
על פי הערכות, נפגעים בישראל מדי שנה בתאונות עבודה כ-60,000 בני אדם (60,000/365 = 164 תאונות ביום) הליך ההכרה בנפגע וקביעת דרגת נכותו לצורך תשלום התגמולים, פעמים רבות הינה דרך חתחתים אשר ללא היוועצות בעורך דין תאונות עבודה מקצועי עתיר ניסיון המעודכן בהתפתחויות השונות עלול להביא לדחיית התביעה או לפיצוי מופחת על כל המשתמע מכך. לכן ישנה חשיבות רבה ויתרה בייצוג ובזהות המייצג.

ביטוח לאומי

Photo

העיקרית שבמטרות המוסד לביטוח לאומי הינה לסייע לאוכלוסיות השונות בישראל להתקיים לפחות ברמת קיום בסיסית מזאת ע"י הענקת קצבאות ותגמולים.
עורך דין ביטוח לאומי - נפגע בעבודה
ביטוח נפגעי עבודה נועד לסייע לאלו אשר נפגעו בעבודה, מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי ולפצות אותם על אובדן הכנסתם בתוך כך משלם המוסד לביטוח הלאומי דמי פגיעה לתקופה של עד 3 חודשים. ואם נותרה לנפגע נכות, יהיה זכאי לקצבת נכות מעבודה או למענק, בהתאם להחלטת הוועדה הרפואית, שבפניה יופיע. חשוב לזכור (משמעות כספית רצינית) כי הנפגע בעבודה זכאי לקבל גם טיפול רפואי חינם בשל תוצאות הפגיעה ואם חו"ח נפטר הנפגע כתוצאה מהפגיעה בעבודה, תשולם לבני משפחתו קצבה או מענק. הזכאים הינם, בין היתר, עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שנמצא בהכשרה מקצועית או בשיקום מקצועי, מי שנבחן לפי חוק החניכות או לפי חוק שירות התעסוקה (בשעת הבחינה בלבד), מי שמתאמן לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום (מאבטחים למיניהם) אסיר, עציר או חוסה במעון על פי חוק הנוער, העובדים בעבודה שאינה מן השירותים הרגילים של מקום הימצאם וכן מי ששכרו נקבע על פי החוק, כגון חבר כנסת. ישנה חשיבות רבה ויתרה בייצוג ע"י עורך דין ביטוח לאומי.
עורך דין ביטוח לאומי קצבת נכות כללית
משולמת למי שעקב נכותו/מצבו הרפואי הנובע מכל סיבה שהיא וצומצם כושרו להשתכר ב-50% לפחות או לאישה עקרת בית שכושרה לתפקד במשק בית צומצם ב-50%. אלו נקבעים על ידי ועדה רפואית מדרג ראשון ולא אחת באמצעות הגשת ערר מנומק לוועדת ערר מומלץ להיעזר - עו"ד ביטוח לאומי. חשוב לציין שהמקבלים קצבה זו זכאים לקבל במקביל קצבאות נוספות מהביטוח הלאומי בתנאים מסוימים.
עורך דין ביטוח לאומי - גמלת סיעוד
גמלה אשר ניתן לקבלה בסכום כסף במקום שעות טיפול (מומלץ להיעזר - עורך דין ביטוח לאומי). אנשים שהגיעו לגיל הפרישה ונזקקים לעזרת אדם אחר בפעולות היום יום (להתלבש, להתרחץ, לאכול, להלך בבית וכיו"ב), וכן אלו הנזקקים להשגחה בבית למען בטיחותם (למשל הסובלים מדמנציה). במידה ונמצא שאדם נזקק לעזרה רבה והתקבלה החלטה מצדו ו/או מצד המשפחה על העסקת מטפל (בד"כ עובד זר) ניתן להמיר את שעות הזכאות להשתתפות של הביטוח הלאומי במימון העובד הקבוע.
עורך דין ביטוח לאומי - קצבת שירותים מיוחדים
בנוסף לקצבת נכות, מי אשר זקוקים לעזרה של אדם אחר בפעולות היומיום יהיו זכאים גם לגמלת "שירותים מיוחדים" מהביטוח הלאומי. גם אנשים שאינם נכים יכולים לזכות בגמלה זו, אם והוחלט שהם זקוקים להשגחה מכיוון שהם מסכנים את עצמם או את האחרים. (מגיל 64 לנשים ו-67 לגברים, ניתן לבחור האם להמשיך לקבל את גמלת השירותים המיוחדים או סיעוד.
עורך דין ביטוח לאומי - גמלת ניידות
לאלו הסובלים מליקויים ברגליים/גפיים תחתונות המגבילים אותם בניידות בהליכה ו/או שימוש בתחבורה ציבורים ו/או רכב פרטי (מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי). הזכאים הינם בין היתר יכולים להיות אנשים נמוכי קומה, קצרי גפיים, קטועי גפיים, בעלי מום מולד, משותקים, בעמ"ש וכד'. בין ההטבות השונות ניתן לקבל סיוע בקניית רכב, הלוואה לרכישת אביזרים מיוחדים לרכב, תו נכה, קצבת ניידות חודשית.
בשנת 2009 שילם המוסד לנכי מדינת ישראל סכום כולל של כ-12.6 מיליארד ₪ מספר מקבלי קצבאות נכות בישראל עמד על 275,800 קצבת נכות כללית (202,500) נפגעי עבודה(31,200), ילדים נכים (26,770), מקבלי קצבת ניידות (10,900), נכים נפגעי איבה ואירועי טרור (3,900), ונכים אסירי ציון (550)
משרד עורכי דין לינדנברג דותן, מודעים היטב לאופן בו יש לנהל את התביעות מול המוסד לביטוח לאומי, חלק מעובדי המשרד אשר עוסקים בתביעות כגון דא, הוכשרו לכך בבית הספר ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת תל אביב – בדומה לרופאים הפוסקים בוועדות הרפואיות. הדרך להשגת הפיצוי פעמים רבות הינה דרך חתחתים אשר ללא היוועצות בעורך דין ביטוח לאומי שזה עיסוקו שהוא עתיר ניסיון המעודכן בהתפתחויות השונות עלול להידחות על כל המשתמע מכך, ישנה חשיבות רבה ויתרה בייצוג ע"י עו"ד העוסק בביטוח לאומי.

השאיר/י את פרטיך ואנו ניצור איתך קשר בהקדם