נסגר החשבון לאחר 21 שנה: חוסל מתכנן חטיפת ורצח אבי סספורטס


להאזנה לתוכן:

מתכנן חטיפת ורציחת אבי סספורט ז"ל מאשדוד ואילן סעדון ז"ל מאשקלון, מחמוד אל-מבחוח, ששימש נציג חמאס בדובאי חוסל לפני שבוע. בחמאס מאשימים את ישראל

תנועת חמאס מאשימה את ישראל בחיסולו של מוחמד עבד אל-ראוף אל-מבחוח, אחד ממפקדי הארגון, ב-20 בינואר, יום לאחר שהגיע לדובאי. אל-מבחוח עמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון באינתיפאדה הראשונה. ישראל טרם הגיבה על הדיווח.

 

לטענת דוברי חמאס, אל-מבחוח נרצח יום בלבד לאחר שהגיע אל הנסיכות - שם אמור היה לשמש נציג מטעם ארגונו. אל-מבחוח, יליד רצועת עזה ובן 50 במותו, נאלץ לעזוב את רצועת עזה בשנת 1989, בעיצומו של מצוד שניהל אחריו צה"ל, ומאז שימש אחד מראשי חמאס בחו"ל. אמש הגיעה גופתו לדמשק. הזרוע הצבאית של התנועה הודיעה כי פתחה בחקירת החיסול.

סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, הפנה אצבע מאשימה ברורה למוסד: "אני חושב שסוכני המוסד והאויב הציוני עומדים מאחורי ההתנקשות", אמר אמש. גורם רשמי אחר של חמאס בדמשק, עיזאת אל-רישק, אמר לסוכנות רויטרס כי אל-מבחוח הוא בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. גם הוא אמר שההתנקשות בוצעה ב-20 בינואר: "אינני יכול לחשוף את נסיבות האירוע. אנו פועלים יחד עם השלטונות".

סספורטס, אברהם (אבי) ז"ל

 

בן רחל ויעקב. נולד ביום כ"ז בתשרי תשכ"ט (19.10.1968) באשדוד למשפחה בת חמישה ילדים. למד בבית-הספר 'שקמים' והמשיך ללמוד בבית-הספר התיכון-המקיף ג' במגמה הספרותית. אהב מאוד לקרוא, ועסק בכתיבה, בפעילות גופנית ובסיוע לאביו בנגריה.

הוא עסק גם בפעילות התנדבותית למען הקהילה והציבור במסגרת 'נוער לנוער' ולאחר-מכן במשמר האזרחי.

אברהם גויס לשירות סדיר בצה"ל בחודש נובמבר 1986 והוצב לגדוד חיל רגלים. היה חייל טוב וממושמע, לוחם משכמו ומעלה. הוא התנדב לכל משימה והיה הרוח החיה בפלוגה, מקובל מאוד והגיע לדרגת סמל.

אברהם נחטף בידי מחבלים בצומת הודיה ביום י"ב באדר א' תשמ"ט (16.2.1989) ונרצח על ידם. גופתו נמצאה ביום ב' באייר תשמ"ט (7.5.1989), לאחר מבצעי חיפוש וסריקה יסודיים וממושכים שנערכו בשטח, בהשתתפות כוחות ובסיוע מתנדבים. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי באשדוד. השאיר אחריו הורים, ארבע אחיות ואח - רותי, יהודית, דוריס, חגית וגמליאל.

ארגון הסטודנטים היהודיים ברומא נטע עץ לזכרו ביערות הקרן הקיימת. המשפחה הקימה עמותה לזכרו וזו דאגה להצבת עמוד תאורה סולרית בצומת שבו נחטף. כתבות רבות נתפרסמו בעיתונות הכתובה ובתקשורת האלקטרונית על אודותיו ועל אודות משפחתו ומאמצי החיפוש. 

בתמונה: אבי סספורטס ז"ל

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה