מארק אליהו חישמל את אשדוד


להאזנה לתוכן:

שילוב מעניין בין המוזיקאי מארק אליהו לבין סקו קוואייט, הותיר אמש את הצופים במשכן עם טעם של עוד

פסטיבל מדיטרנה חיבר השנה שני אמני כלי מיתר יחודים בעלי סאונד עדין ויוצא דופן.
מצד אחד מארק אליהו נגן, מוזיקאי, מלחין, ומפיק מוזיקלי ישראלי. מנגן על כלי קשת פרסי המכונה קמנצ'ה, ועל בגלמה טורקית.

יצירותיו שואבות השראה מקשת רחבה של השפעות, בהן מוזיקה יהודית, מוזיקה פרסית קלאסית ומוזיקה טורקית. השימוש בכלי נגינה מיוחדים- קמנצ'ה ועוד מביאים את המאזין למסע לעבר עולם צלילים במחוזות רחוקים. החום והרגש, הגעגוע והשורשיות באים לידי ביטוי במוזיקה של אליהו, כמו גם הקשר בינו לבין אביו, המוזיקאי פרץ אליהו, החיבור בין שני הדורות של המוזיקאים מצליח לברוא מוזיקה אותנטית, מקורית לתפארת.
השליטה של אליהו בקמנצ'ה הפכה אותו למעין מאסטר בעצמו, בוודאי בארץ. הוא חרש את הבמות לבד ועם אביו, הספיק לעבוד עם אמנים רבים כמו ברי סחרוף, ריטה ועידן רייכל ועומד בעשר השנים האחרונות מאחורי ״אנסמבל מארק אליהו״ המורכב מנגנים המנגנים על כלי נגינה שורשיים מתרבויות שונות. 
מצד שני במופע במשכן היה סקו קוואייט, אחד השחקנים החדשניים והווירטואוזיים ביותר של הקורה, כלי בצורת נבל ממערב אפריקה.
קוואייט שואב את התואר שלו מן הרעיון שהמציאות היא שלמות מאוחדת וכי כל הדברים הקיימים ניתן לייחס או לתאר על ידי רעיון יחיד או מערכת. זו פילוסופיה מתאימה לשיתוף פעולה זה של מעבר גבולות, שמפגיש בין שני מוסיקאים שונים בחיפוש אחר המשותפות אשר מתגלות באופן ייחודי על ידי ביטוי אמנותי.
המופע נפתח בjourney המפורסם והחדש של מארק אליהו , אשר גרם לצמרמורת להגיע תוך שניות קצרות.  סוחף ומרגש גם יחד ניגן את יצירותיו. במהלך הערב הצטרף אביו פרץ אליהו לנגינה משותפת הכוללת בעיקר קטעים מהאלבומים "קולות יהודה" ו"חולות".
בהמשך הערב הצטרף למארק אל הבמה סקו קוויט אשר פתח בקטע סולו על הקורה.  כלי נגינה המעורר השראה.  יחד ניגנו והכניסו גם קצב אפריקאי אל האולם.
את המופע סיים אליהו עם אביו בזכרונות מן המדבר ועם היצירה חולות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה