צפו: אוניית הענק שעגנה בנמל אשדוד במבט מהאוויר


להאזנה לתוכן:

האוניה YM WORLD, אוניית ההובלה הימית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל, עגנה בתחילת השבוע ברציפי נמל אשדוד. להכנסת האונייה לרציפי הנמל נדרשו ארבע גוררות; האונייה באורך של 368 מטר, רוחב של 51 מטר ובעלת קיבולת של 14,080 מכולות ונדרשו יומיים של עבודה סביב השעון לצורך פריקתה

חברת נמל אשדוד סיימה מבצע תפעולי גדול לקליטת אוניית ההובלה הימית הכי גדולה שנקלטה אי פעם בנמלי ישראל. האוניה, YM WORLD, היא הגדולה ביותר שפקדה את נמלי הים בישראל עד היום. אורך האוניה 368 מטר והרוחב שלה 51 מטרים גרמו לכך שארבע גוררות ים פעלו במקביל על מנת להכניסה לנמל ולעגון אותה ברציף.

הקיבולת של האוניה היא 14,080 מכולות ולכן העבודות התפעוליות לפריקה וטעינה של YM WORLD תיערך במשך למעלה משתי יממות. האוניה הגיעה לישראל מנמלי המזרח הרחוק באסיה והיא ממשיכה מנמל אשדוד ליוון לטורקיה ובחזרה למזרח הרחוק.

הגעת האוניה לרציפי נמל אשדוד התאפשרה לאחר שחברת נמל אשדוד חתמה לפני כשנה על הסכם להבאת אוניות של למעלה מ-14,000 TEU  עם הברית THE ALLIANCE אשר חונכת כעת את קו ההובלה הימית הגדול ביותר לישראל וממנה למזרח הרחוק ולאירופה. על הקו ישייטו 10 אניות ענק בקיבולת של 14000 מכולות בשירות שבועי. תאגיד הספנות הטאיוואני YANG MING הוא זה שמוביל את הבריתTHE ALLIANCE  וחברת קונמרט היא שמייצגת בבלעדיות את חברת YANG MINGבישראל.

על מנת לאפשר את קליטת האוניות ברציפי הנמל יצאה חברת נמל אשדוד לפרויקט מורכב של שדרוג התשתיות הפיסיות בעלות של מיליוני שקלים. בין היתר, הועמקו שני רציפים בנמל בעלות של למעלה מ-4 מיליון שקל, הגבהת שני מנופים שיאפשרו פריקה וטעינה מאוניות של למעלה מ-14,000  מכולות בעלות של כ-8 מיליון אירו, והצטיידות בגוררת חדישה בעלות חכירה של מיליון אירו בשנה.

בחברת נמל אשדוד ציינו כי הגעת אוניות הענק לנמלי הים בישראל מאפשרת ליצואנים והיבואנים הישראליים מגוון חדש וגדול של אפשרויות לשינוע מטענים מהמזרח ומאירופה לישראל וממנה.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי "מעבר לעובדה שנמל אשדוד משתדרג לקראת עידן התחרות, אנו נכנסים לרשימה מצומצמת של נמלים באגן המזרחי של הים התיכון שיש להם את היכולות לקלוט את אוניות הענק. המעבר לקליטת אוניות ענק יסייע רבות ליבואנים ויצואנים בהוזלה של עלויות ההובלה הימית ובכך הוא צפוי לתרום למשק הישראלי ולאזרח הישראלי בהוזלת יוקר המחייה".

בלומנטל הוסיף: "כחברה עסקית, נמל אשדוד חייב לשמור על ההובלה שלו בין נמלי הים בישראל ולכן חתמנו עם הברית על הבאת אוניות הענק אשר פותחות בפני היבואנים והיצואנים פתח לעולם חדש בתחום ההובלה הימית".   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה