Méditerranée אשדוד- הפסטיבל הבינלאומי ה-5 למוסיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d45abc9b-ab88-4b15-91a2-9cd268c250ed','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d45abc9b-ab88-4b15-91a2-9cd268c250ed','/dyncontent/2024/4/4/27698035-07ba-470a-8351-8af7fcc0fac2.gif',15238,'בלו קאסל אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d45abc9b-ab88-4b15-91a2-9cd268c250ed','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d45abc9b-ab88-4b15-91a2-9cd268c250ed','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הפסטיבל הבינלאומי מדיטרנה 2017 נבחר על ידי ראש העיר אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי לסיים את אירועי ה-60 לעיר אשדוד.
למעלה מ-350 אמנים, מוסיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים ייקחו חלק השנה בפסטיבל החוגג חמש שנים להיווסדו.
8-15 ביוני 2017

הפסטיבל יתקיים השנה במשך  שמונה ימים, בין ה 8-15 ביוני ויתפרס על תשעה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, וכיכר העיר,  מוזיאון אשדוד לאמנות, אודיטוריום מונארט ובאולמות הקולנוע במתחם גלובוס MAX  אשדוד, מסעדת אראמיס בחוף הים ובפאבים המרכזיים בעיר. לחצו כאן למעבר לתוכנייה הדיגיטלית

אמני הפסטיבל הם ממדינות הים התיכון וההפקות המוצגות בו הן הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות המשלבות אמנים ישראלים מובילים בתחומם עם אמנים והרכבים בינלאומיים היוצרים פסיפס מוסיקלי מרתק ומרגש.

המופע המרכזי של הפסטיבל: "רדיו רמאללה"- הפקת מקור ייחודית וחוצת עמים לציון 50 שנה לסגירת רדיו רמאללה

המופע "רדיו רמאללה" מחזיר את האהבה למוזיקה באשר היא - ומצדיע לזמרים, נגנים וניגונים ללא קשר לגבולות או לאום. המופע יכלול ביצועים בשפת המקור, לצד שירים שתורגמו לעברית, וכן שירים מתאימים מרפרטואר האמנים המשתתפים. גדולי הזמר הישראלי נותנים כבוד לזמרי המוזיקה היהודית מארצות ערב, במופע מחווה ייחודי.

משתתפים: יהודה פוליקר, ברי סחרוף, מירי מסיקה, מוריס אל מדיוני, שי צברי, שמעון בוסקילה, נסרין קדרי, זיו יחזקאל, נטע אלקיים ואנסמבל הפיוט של בן צבי ובליווי תזמורת בת 15 נגנים.

הפקה מוסיקלית: עמי רייס ועמרי מור.

בין מופעי הפסטיבל:

כוכב המוסיקה הבלקנית גוראן ברגוביץ', שלושת האחים הספרדים לבית משפחת פרוקיטו במופע הפלמנקו המצליח TR3S FLAMENCO, זמרת הפאדו הפורטוגלית  קרמיניו - CARMINHO, התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בהפקת מקור חד פעמית "קסם המגרב" עם אמנים אורחים ממרוקו וצרפת, נגן הקלרינט היווני ואסיליס סאלאס, המופע "חליל בוואדי" בהשתתפות: אביבה אבידן, יזהר כהן, שלומית אהרון ועוד רבים,

מאסטר הקאמנצ'ה מארק אליהו מארח את גדול נגני הקורה של מערב אפריקה Sekou Kouyate, ההרכב היווני Imam Balidi אשר כבש את פסטיבלי המוסיקה הבינלאומיים הגדולים בעולם, ההרכב הישראלי הבינלאומי באלדינו מארח את מיכה שטרית, אנסמבל גלעד אפרת, "רבע לאפריקה", תזמורת פירקאת אל נור, נטלי וואמבה בארי ואחרים.

לצד המוסיקה עוסק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע, הקולינריה והאמנות של מדינות אגן הים התיכון.

שניים עשר סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו במסגרת הפסטיבל וילוו באירועים חגיגיים, הקרנות בכורה ומפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו"ל.

השנה בפסטיבל: סרט דוקומנטרי  מספרד על פאקו דה לוסיה עם קטעים ארכיונים נדירים על חייו. לראשונה בפסטיבל סרט מבוסניה והרצגובינה, דרמה משפחתית על החיים  בסרייבו לאחר המלחמה, "החולמים מבבילון" הסרט הדוקומנטרי עטור הפרסים וגיבוריו הם תושבי העיר אשדוד! מהקולנוע הגיאורגי המשובח  סרטים בהקרנה ראשונה בארץ, סרט ממצרים!, עיראק, צרפת, טורקיה,  אלג'יר וכמובן ישראל.

חגיגה קולנועית שתתחיל בהקרנת פתיחה חגיגית במעמד היוצרים  של הסרט  האלג'יראי החדש "הפרה ז'קלין"  ומופע חגיגי של ההרכב "סווינג דה ז'יטן".

הסרטים יוקרנו במתחם גלובוס MAX אשדוד.

 

ברחבה שבין המתחמים: מתחם קולינרי עשיר הנותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן. לצד המסעדות ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר משקאות אותנטי, מתחם יווני מרענן, פינות יצירה לילדים, יריד ספרים ועוד.

ברחבת הפסטיבל, לצד המתחם הקולינרי תפעל בימת ה- Showcase עם מופעים פתוחים לציבור הרחב אשר יהפכו את המתחם כולו להפנינג מוסיקאלי צעיר וצבעוני.
 בימת ה- Showcase  תארח אמנים והרכבים המהווים היום את הלב הפועם של סצנת המוסיקה בישראל, חלקם רגע לפני הפריצה הגדולה וחלקם כבר סוחפים אחריהם קהל רב, בהם : AVEVA , טש-טש, ההרכב הקפריסאי דראמבוקי, אנסמבל "דיוואן אל בנאת", ההרכב מלבי טרופיקל, ההרכב  La Vache Qui Rit, מופע מיוחד של יוסי פיין עם בן אילון ,-D.J אייר סמל.

מוזיאון אשדוד לאמנות יפתח במסגרת הפסטיבל את "זמר בודד הוא הלב" תערוכה חדשה על המוסיקה המזרחית בישראל המספרת את סיפורה של המוסיקה המזרחית מאז קום המדינה ועד רגע פריצתה לזרם המרכזי של המוסיקה הישראלית בשנת 1997.

אוצר: ערן ליטוין

הפסטיבל מרחיב את פעילותו השנה :

TABLAO MEDITERRÁNEO

טבלאו פלמנקו
טברנה ספרדית

"אראמיס" על חוף הים, ימים שני-שלישי-רביעי 12-14 ביוני, 22:30

מדי לילה יארח השנה פסטיבל מדיטרנה "טבלאו פלמנקו" ספרדי מסורתי, על חוף הים. במסגרת הערב יחווה הקהל מופע פלמנקו סוחף, מרגש ואנרגטי המשלב קטעי מוסיקה מסורתית לצד חדשה ומקורית, עם ריקוד הפלמנקו החושני. שיתוף פעולה על הבמה בין אמני פלמנקו מובילים מספרד וישראל. טבלאו פלמנקו הינו סגנון המאפשר לכל אמן ביטוי אישי, מקום לאלתור ושיתוף פעולה בין המוסיקאים לרקדנים, דרך שפת הפלמנקו והקודים הפנימיים שלה.

גיטרה וקחון מלווים את אמנות הריקוד בצורתו האותנטית, כפי שהיא מבוצעת כיום בספרד - ומכניסים את הקהל כולו אל הקצב המסחרר.
 אדוה ירמיהו – ריקוד והנחייה

Alicia Acuña –שירה (ספרד)
Fyty Carrillo – גיטרה (ספרד)

Fernando Maya - (ספרד) כלי הקשה

יהודה "שוקי" שויקי - שירה

מדיNight- השנה ימשיכו מופעי מדיטרנה לראשונה אל תוך הלילה, במסגרת מדי-Night. הברים המובילים בעיר: הזה, שלומפר, נאפופו, פיגל וברים נוספים יארחו החל מהשעה 23:00 אמנים להופעות פתוחות לקהל הרחב. מדובר בצעד נוסף להנגשת הפסטיבל לצעירי אשדוד וחיזוק שיתוף הפעולה בין מוסדות התרבות לבין מקומות הבילוי הפועלים בעיר.
 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "לא לחינם נבחר פסטיבל מדיטרנה ה-5 לפתוח ולסיים את אירועי ה-60 לאשדוד. הפסטיבל חדשני במהותו ומתאים לעיר פורצת דרך אשר מבקשת לקבוע סדר יום חדש בתרבות הישראלית. אך הוא גם משמר עולם תרבותי שורשי ומחבר את ארצות אגן הים התיכון סביב עולם המוסיקה. בתחום זה יכול הפסטיבל להוות מצע נח ליצירת דיאלוגים בין עמים ותרבויות, בנוסף לחוויה התרבותית שהוא מנחיל לאורחיו. לאורחי הפסטיבל מובטחת הנאה צרופה". 

מנכ"ל הפסטיבל, מוטי מלכא: "פסטיבל מדיטרנה החמישי מביא איתו חידושים ורעננות לצד מינוף הצלחתו הגדולה בשנים הקודמות והוא קונה לו מקום כ-הפסטיבל של המדינה".

המנהל האמנותי, דודו ז'רז'בסקי: "חמסה" - התרגשות רבה על רשימה מכובדת של אמנים בדרכם לאשדוד לפסטיבל מדיטרנה ה – 5. כמו בשנים עברו – בראשם אומנים שטרם הופיעו כאן וזו להם הופעתם הראשונה בישראל, ברוכים הבאים".

התכנית האמנותית המלאה: רדיו רמאללה - הפקת מקור ייחודית וחוצת עמים לציון 50 שנה לסגירת רדיו רמאללה בהשתתפות יהודה פוליקר, ברי סחרוף, מירי מסיקה, מוריס אל מדיוני, שי צברי, שמעון בוסקילה, נסרין קדרי, זיו יחזקאל, נטע אלקיים, ואנסמבל הפיוט של בן צבי

עבור הקהל הישראלי, היווה רדיו רמאללה רעיון מהפכני. בשנות קיומו 1948-1967,

בזמן שבקול ישראל שידרו שירי מלחמה, רדיו רמאללה - או בשמו הרשמי: "תחנת השידור של ירושלים הערבית", שידר מוזיקה עכשווית לצד גדולי הזמר הערבי. לצעירי הארץ, היה זה החיבור הנחשק אל המוזיקה הפופולרית.

התחנה המשיכה למעשה את השידורים של "קול ירושלים", תחנת הרדיו של המנדט הבריטי שהפסיקה לשדר בתום המנדט. היא שידרה באמצעות המתקנים שנשארו ברמאללה, בערבית ובאנגלית – והפכה לסמל המהפכה התרבותית שהתרחשה בעולם המערבי באותה תקופה.

50 שנה אחרי - גדולי הזמר הישראלי נותנים כבוד לזמרי המוזיקה היהודית מארצות ערב, שחלקם הוחרמו במדינות מוצאם ושיריהם נאסרו להשמעה. גדולתם נמחקה מדפי ההיסטוריה של הקאנון הערבי, ובישראל הצלחתם נגדעה. בין היתר יבוצעו שיריהם של סלים הללי, פאיזה רושדי, רוזה אשכנזי, לילי בוניש, זוהרה אלפאסיה, לילה מוראד, חביבה מסיכה, לואיזה תוניסיה ועוד.

המופע "רדיו רמאללה" מחזיר את האהבה למוזיקה באשר היא - ומצדיע לזמרים, נגנים וניגונים ללא קשר לגבולות או לאום. הוא יכלול ביצועים בשפת המקור, לצד שירים שתורגמו לעברית, וכן שירים מתאימים מרפרטואר האמנים המשתתפים.

בליווי 15 נגנים

ניהול אמנותי               – ניצן זעירא ואודי דבוש

מפיקים מוזיקליים        – עומרי מור ועמי רייס

שלישי, 13.6, 20:30 , אמפי אשדוד

 

Goran Bregovic' & The Wedding and Funeral Band

כוכב המוסיקה הבלקנית Goran Bregovic' חוזר לישראל עם "תזמורת החתונות והלוויות", שכובשת קהלים ובמות ברחבי העולם כבר למעלה מ-17 שנה.

Bregovic', המוסיקאי החצי קרואטי - חצי סרבי, זכה להצלחה בינלאומית כשהלחין את פסי הקול של רבים מסרטיו של הבמאי אמיר קוסטריצה ("שעת הצוענים", "חלום אריזונה" ועוד).

יחד עם תזמורתו  Wedding and Funeral Band , מגיש  Bregovic' פולקלור אנושי של שמחה ועצב. לצד השירים מפסי הקול המוכרים, יבוצעו במופע גם קטעים משפע אלבומיו - ובעיקר מזה האחרון "שמפנייה לצוענים". כפי שהעיד על יצירתו – כיוון שאלכוהול מלווה את האדם ברגעי האושר והיגון שלו, הוא מהווה השראה ללחניו.

 Bregovic'משלב בהופעתו שפע סגנונות בלקניים עם מוסיקה ווקאלית-בולגרית, צוענית, מקצבים יוגוסלביים מסורתיים ומוזיקת קודש. כל אלה זוכים גם לנגיעות ג'אז וצלילים אלקטרונים עכשוויים, שהופכים את ההופעה להילולה צבעונית ונפלאה.

ראשון, 11.6, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה.


"קסם המגרב" - הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל!

לראשונה ובהפקה מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה, מבצעת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מוסיקה אנדלוסית קלאסית לצד שכנותיה המוסיקליות - השאעבית והגנאווה הסוערות והיצריות. התזמורת מלווה בנגנים ממרוקו, תביא אל הבמה את קסם המגרב, בהופעה שתכריח אתכם לקום ממקומכם ולרקוד.

המגרב, הוא שם כולל למדינות צפון אפריקה המערביות: מרוקו, תוניסיה, מאוריטניה, אלג'יריה – ויש המחשיבים לעתים גם את מצרים ולוב. כיוון שמדינות אלה היו תחת שלטון צרפתי, השפה הצרפתית שזורה גם במוסיקה שנוצרה בהן. לאורך הדורות, חברו היהודים במגרב לשכניהם המוסלמים, הושפעו מן השירים והמנגינות, ואף תרגמו אותם לעברית.

מכאן נולדו היסודות לקונצרט המלהיב "קסם המגרב", שמורכב כולו ממוסיקה עשירה ורבת השפעות: האנדלוסית הקלאסית, העממית, השאעבית, הגנאווה, יצירות בהשפעה צרפתית, וכמובן קטעים ממחוזות הפלמנקו האנדלוסי-ספרדי.


משתתפים:

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד

סולנים:

בנימין בוזגלו (ישראל)

אמיל זריהן – (ישראל)

Francoise Atlan –שירה- (צרפת/מרוקו)

BAKBOU MUSTAPHA  - גיטרה (מרוקו)

LARFAOUI AHMED - ריקוד (מרוקו)

RONDA MOHAMED FEHD עוד (מרוקו) -

TOUIJIS ABDESSLKAM סקסופון (מרוקו) -

Abdou sif el Moulouk (מרוקו) – כינור

Thami BELHOUAT- (מרוקו)  קאנון
 

שני, 12.6, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה.

Carminho                                        


הכוכבת הפורטוגלית Carminho, הנחשבת לאחת מגדולות זמרות הפאדו של ימינו, מוזיקאית שחייבים לראות בהופעה חיה. קולה הרך מרחף בעוצמה מעל גיטרות פורטוגזיות ואקוסטיות, ומטעין את הקהל ברגש עד דמעות.

בהופעתה, מפגינה Carminho לא רק כשרון ענק, אלא גם חדשנות מוזיקלית נדירה בתוך הבלוז הפורטוגזי המסורתי.

 

ב-2010 הוציאה Carminho את אלבומה הראשון שנקראה בפשטות "פאדו", סגנון השירה עליו גדלה בבית אמה, הזמרת תרזה סיקוירה. היא החלה לשיר בשנות-העשרֶה שלה, וכבר אז אמרו עליה מאזיניה ששירתה תוביל אותה רחוק. "פאדו" אכן זכה לאלבום פלטינה, ועם שיריו הופיעה ברחבי אירופה. דואט שהקליטה עם פבלו אלבורן, מכוכבי הזמר הספרדי, העפיל מיד לראש מצעדי הפזמונים בכל המדינות הלטיניות.

ב-2013 הוציאה Carminho את אלבומה "אלמה" (נשמה), שכלל שירים חדשים לצד שירי פאדו ותיקים של עמליה רודריגז, מריה אמליה פרואנסה, ושירים של היוצרים הברזילאיים הגדולים ויניסיוּס דה מוֹרַאֶס ושיקוֹ בּוּאָרקֶה.

Carminho - Maria Do Carmo Rebelo de Andrade - שירה

Luis Guerreiro   גיטרה פורטוגזית -

Marino Freitas  בס -

Flavio Cardoso – גיטרה אקוסטית

Ivo Costa – כלי הקשה

שלישי, 13.6, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה . 

 

Vassillis Saleas 

המוזיקאי ונגן הקלרינט הבינלאומי, Vassillis Saleas, בן למשפחה צוענית ענפה ביוון שהחל להופיע כבר בגיל 10, מככב לא מעט בפסטיבלים בינלאומיים ברחבי העולם. לאורך הקריירה הארוכה שלו שיתף סליאס פעולה עם מיטב זמרי יוון ביניהם אלני ויטלי, דלארס וגליקריה - כמו גם עם הג'יפסי קינגס, והמלחינים סאבופולוס, פאפאטניסיו, ספאנודאקיס, וכמובן עם מיקיס תאודורקיס.

על נגינתו נכתב לא פעם כי היא מלאת רגש המפיח חיים חדשים בקלרינט והופך אותו לייחודי. אל הקלרינט של סליאס מצטרפת להקתו הכולל את טובי נגני יוון – ביניהם וירטואוז' הבוזוקי המלחין תאודורקיס קמבורידיס. כמי שאביו לימד אותו נגינה, מצרף סליאס אל הבמה גם את גם שני ילדיו: סטמטיס סליאס בכינור וניקוס סליאס בקלרינט שני, המייצר דואט משגע בין אב לבנו.
 

בהופעתו באשדוד יארח סליאס גם את הזמרת היוונייה ארופילי טז'אנו ואת המוזיקאי הישראלי אבירן זאקיס בשירה יוונית. המופע משלב קטעים אינסטרומנטליים לצד יצירות קלאסיות של יוון ולהיטים מוכרים ואהובים לקהל הישראלי.

רביעי, 14.6, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה . 

 

THR3E FLAMENCO - FARRUQUITO


חואן מנואל פרננדז מונטויה –
FARRUQUITO
אנטוניו פרננדז מונטויה –
FARRUCO
מנואל פרננדז מונטויה -
EL CARPETA THE HERITAGE

מלווים בהרכב נגנים
 
מופע הפלמנקו שמשגע את העולם מגיע לכבוש את הבמה באשדוד: שלושת האחים לבית משפחת מונטויה בחגיגת פלמנקו מרהיבה, סוחפת וחושנית - בהשתתפות זמרים, נגנים ו'קלפרים' כמיטב המסורת.

חואן, אנטוניו ומנואל פרננדז מונטויה - שלושה גברים שהם שלושה רקדנים, שהם שלושה אחים, מציגים מופע פלמנקו שופע קצב ורגשות. הם גדלו לסבא ואבא שהתפרסמו כרקדנים - וירשו את אומנותם מגיל קטן. כל אחד מהם ושלושתם יחד מבקשים להעביר את עומקו של עולם הפלמנקו - והם עושים זאת באמצעות שלושה סיפורים, ושלוש דרכים לספר אותם.

יחד הם חוקרים את נבכי הריקוד, ודרכו הם מבקשים למצוא את הקשר בין האדם לטבע. באמצעות מסורת הפלמקו הזורמת בעורקיהם, וחבורת נגנים נפלאה המלווה אותם - הם חולקים כבוד ליצירות מסורתיות, ומעניקים להן פרשנות אישית חדשה.

מאוחדים לא רק בקשר הדם שלהם, אלא גם בהבנת העומק והתשוקה של הפלמנקו, הם מספקים לקהל הרמוניה של חומר, רוח ומחשבה. הבמה הופכת לסטודיו להגשמת חלומות -  עם מראות, שולחנות, כסאות, וכל אמצעי אחר שעוזר לרגשות לפצוח בריקוד.

יום חמישי, 15 ביוני, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

 

חליל בוואדי

הפקת מקור מיוחדת של מועדון הזמר לפסטיבל מדיטרנה -משתתפים: אביבה אבידן, יזהר כהן, שלומית אהרון, עופר כלף, דלית כהנא, אהר'לה סייקס

ערב מחווה מיוחד של מועדון הזמר עם השירים שנכתבו בהשראת המנגינות הערביות והבדוויות במזרח התיכון. הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל, החוזרת אל ראשית השירה בציבור הארצישראלית.

בערב יבוצעו שירי הרועים שנגינת החליל הבדואי (הנאי) ליוותה אותם, והילכה קסם על המלחינים, הכותבים, הזמרים וכל אוהבי שירת הביחד. מיטב השירים שהושרו בקומזיצים, בחדרי האוכל בקיבוצים, על חופי הים, בימי העצמאות, במושבים ובעיר.

עם השירים הללו צמחה "חבורת האש" בהנהגתו של סולימאן הגדול - שהיה מחלוצי השירה בציבור בישראל - והזמרים הגדולים של אותה התקופה להם מצדיע המופע: ברכה צפירה, שושנה דמארי, העמרנים, אילקה רווה, שמעון ישראלי ואחרים.

בערב יבוצעו גם שירי הרוכבים, שירי האדמה והארץ שכתבו גדולי המלחינים של התקופה: מרדכי זעירא, דוד זהבי, יוסף הדר, נחום נרדי, ידידיה אדמון, מרים אביגל - כולם בהשפעת הסלסול האתני, הערבי והים תיכוני.

עורך, מפיק ומנחה – אבי חן

גילה חסיד   – קלידים וניהול מוסיקלי
אלון הלל     – תופים
גדי סרי        – כלי הקשה
עוזי רוזנבלט         – אקורדיון
שמואל אלבז         – מנדולינה
נח רוזנצוויג – חליל וכלי נשיפה
יוראי אורון – גיטרה בס

מוצ"ש, 10.6, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה . 

בית יד לבנים: BALADINO

אורח מיוחד: מיכה שטרית
להקת BALADINO יוצרת ומגישה גרסאות עכשוויות ליצירות מסורתיות בשפת הלאדינו. חברי ההרכב הישראלי מנגנים על מגוון רחב של כלים מסורתיים, ומעשירים אותם באלקטרוניקה ועיבודים מעמיקים ומפתיעים.

הם נקראים באלדינו כיוון שבחרו לשלב את שתי המילים המשפיעות יותר מכל על היצירה שלהם: "בלאד" (ארץ, בערבית) המרמזת על ישראל אשר המורכבת ממהגרים שהגיעו מאירופה, אפריקה והים התיכון – ו"לאדינו", המתייחסת לתרבות ולשפת יהודי ספרד.

מאז הוצאת אלבומה הראשון Dos Amantes ב-2013 שזכה לשבחים רבים, מופיעה הלהקה ללא הפסקה ברחבי העולם כולו. בשנה האחרונה יצא רשמית בארה״ב אלבומם NEDUDIM - שיתוף פעולה עם ההרכב האמריקאי Fifth House Ensemble - בהפקתו של סטיב רודבי, עטור פרסי הגראמי.

כעת, במיוחד לפסטיבל מדיטרנה הם חוברים למיכה שטרית על הבמה – ויחד יבצעו קטעים מהעולמות המוסיקליים הנושקים זה לרפטואר של זה.

מיכה שטרית - שירה, גיטרה
יעל בדש  - שירה
יוני דרור  - דודוק, ניי, פוג׳ארה, סקסופון סופרן, קלרינט
תומר מוקד - עיבודים, כינור, עוד, בוזוקי, גיטרה חשמלית
ישי אפטרמן - דרבוקה, קחון, תופי מסגרת וסט תופים
דניאל ספיר  - בס

ראשון, 11.6, 20:30, בית יד לבנים. 

 

אנסמבל מארק אליהו -אורח מיוחד: Sekou Kouyate


פסטיבל מדיטרנה מפגיש השנה לראשונה שני אמני כלי מיתר ייחודים בעלי סאונד עדין ויוצא דופן: מצד אחד - מאסטר הקמאנצ'ה מארק אליהו, שמגיע עם מופע האנסמבל שלו במופע "דרכים" המלווה את אלבומו החדש - ומצד שני Sekou Kouyate, מגדולי נגני הקורה של מערב אפריקה, שמתארח לשיתוף פעולה אינסטרומנטלי, מקורי ומרגש.

מארק אליהו ינק ונשם מוסיקה כאורח חיים מאז שנולד - וכבר בגיל 16 החל את מסעותיו ברחבי העולם לחקר המוסיקה במפגשים עם מאסטרים שונים. השליטה שלו בקמנצ'ה הפכה לשם דבר, ומזה שנים שהוא מוזמן להופיע איתו על במות נכבדות בארץ ובעולם.


כעת חובר אליו Sekou Kouyate עם כלי ייחודי משלו: הקורה הינו כלי פריטה אפריקאי, שהוא מעין שילוב בין נבל ונגינת פלמנקו על גיטרה ספרדית. כבן למשפחה המנגנת על קורה לאורך 70 דורות, Sekou Kouyate מביא את הפילוסופיה המוסיקלית של שלום ושלווה אותה ספג מילדותו. בגיל 12 הגה את הרעיון להפוך את הקורה לחשמלית, להתנסות עם דוושות-וואה וואה ולהוסיף עיוות אל הסאונד הקלאסי המסורתי. עם הרעיון החלוצי הזה, פיתח סגנון משלו שהוביל אותו להכרה עולמית.

מארק אליהו -       קמאנצ'ה ובגלמה, שירה

Sekou Kouyate  - קורה
פרץ אליהו -          טאר, עוד

רוני עברין - כלי הקשה

אלדד ציטרין -       פסנתר

שני, 12.6, 20:30, בית יד לבנים. 

Imam Baildi

"אימאם ביילדי" הוא תבשיל חצילים ממולאים בתערובת עשירה של ירקות ותבלינים. בדיוק כך מתאפיינת גם המוסיקה של ההרכב היווני הנושא את אותו השם: שופעת מרכיבים וטעמים החוברים יחד למרקחת ים תיכונית טעימה.

להקת אימאם ביילדי מורכבת משבעה מוסיקאים - בהם שני אחים, זמרת פתיינית, אמן מיקרופון כובש ושלושה וירטואוזים על בוזוקי. יחד הם מעניקים לקהל חוויה מוסיקלית בלתי נשכחת - הכוללת דיג'יי, ראפר, גיטרות חשמליות ובוזוקי גם יחד. הצליל שלהם מספק מיקס אורבני של מוסיקה יוונית עתיקה עם הפקה ועיבודים עדכניים.

שני האלבומים הראשונים של ההרכב, היו הפרויקטים היווניים האלטרנטיביים הראשונים שזכו לפרסום והכרה באירופה. הופעותיהם ברחבי היבשת ובפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בעולם, ביססו את מעמדה של הלהקה כיוצרת מקורית וייחודית אשר מנערת את האבק מהפולקלור, וחושפת את אתונה החדשה

Orestis Falireas –מוסיקלית  דיג'יי, בס והפקה

Lysandros Falireas – כלי הקשה, קלידים והפקה מוסיקלית

Rena Morfi – זמרת מובילה

MC Yinka – ראפר פריסטייל ומוביל קהל

Giannis Diskos – קלרינט, סקסופון

Alexis Arapatsakos - בוזוקי

Lampis Kountourogiannis – גיטרה חשמלית

Stelios Provis – גיטרה חשמלית

Mhnas Liakos – גיטרה חשמלית

Periklis Aliopis - חצוצרה

 

שלישי, 13.6, 20:30, בית יד לבנים. 

 

פריד ואסמהאן- בכורה מיוחדת לפסטיבל

תיאטרון יפו, במה לתרבות עברית-ערבית
 

תיאטרון יפו חוזר לפסטיבל מדיטרנה בהצגת בכורה מיוחדת - "פריד ואסמהאן", בכיכובו של זיו יחזקאל. המחזה המוסיקלי מספר את סיפורו של הזמר הנודע פריד אל-אטרש, בשילוב קטעי וידאו מקוריים של שיריו, עם שירי אחותו הזמרת אסמהאן.

ערב בביתו של הזמר פריד אל-אטרש. הוא מתכונן לפגישה עם "כוכב המזרח", הזמרת אום כולת'ום בתקווה שתשיר משיריו - ובינתיים מעביר את הזמן במוסיקה וריקודים עם חברתו הרקדנית המפורסמת סאמיה ג'מאל שחולמת להינשא לו, ועם חברו הטוב השחקן עבדו אל-נאבלוסי שמאוהב באסמהאן - אחותו האהובה של פריד, התקווה החדשה של הזמר הערבי. לפתע, מקבלת המשרתת שיחת טלפון המודיעה על היעלמותה של אסמהאן בנסיבות מסתוריות.

משתתפים: הזמר זיו יחזקאל בתפקיד פריד אל-אטרש, הרקדנית אורלי פורטל בתפקיד סאמיה ג'מאל, ולצידם ראודה סלימן, ג'ורג' אסקנדר, אריק משעלי.

 

מחזה: ר'סאן חבאש
בימוי: יגאל עזרתי 
עיצוב: אורי און      
יעוץ ומיתוג: אלי גרינפלד
 

חמישי, 15.6, 20:30, בית יד לבנים.  

תזמורת פירקת אלנור -עם הסולנים: עמי אבו וליאור דיין

כשהשירים האהובים והידועים מקזבלנקה ועד קהיר מקבלים את הביצועים העשירים של תזמורת פירקת אל נור - מתקבלת נוסטלגיה נפלאה, המחזקת את שורשי המוסיקה המזרחית והערבית.

פירקת אלנור ("תזמורת האור") הינה תזמורת ישראלית אשר שמה לה למטרה לשמר, לחקור, לפתח ולהנגיש את התרבות המוסיקלית המזרחית הקלאסית. חברים בה כ-20 נגנים, מקהלה, וזמרים אורחים המתחלפים מעת לעת, ומבצעים יצירות אינסטרומנטליות לצד יצירות בעברית, בערבית ובארמית. כינור, קאנון, עוד, חליל נאי, צ'לו, קונטרבס, פסנתר, אקורדיון, סאז וזורנה, הם רק חלק מהכלים המשתתפים במופע המרשים הזה.

משירת השעבי הצפון אפריקאית ועד לטראב של עבד אלואהב - התזמורת, בה מנגנים יהודים וערבים גם יחד, חוזרת אל ארצות המזרח והמגרב ומנגנת את הלהיטים על ברכיהם גדלו נגניה: "למולדת שובי רוני", "עלאש יא רזאלי", "סוואח", "אינתא עומרי" ועוד.

ניהול אמנותי והפקה: חנה פתיה

ניהול מוסיקלי: אריאל כהן 

שני, 12.6, 21:30 אודיטוריום מונארט.

נטלי וואמבה בארי

הזמרת והיוצרת נטלי וואמבה בארי גדלה בין שלוש מדינות, שלוש שפות, ושתי דתות. היא נולדה בקונגו לאב דיפלומט נוצרי פרוטסטנטי ואם ישראלית יהודייה. כשהייתה בת שבע עברה המשפחה להתגורר בצרפת למשך ארבע שנים, וכשהייתה בת 11 עלו לישראל. באשר גרו, היה ביתה של וואמבה בארי מלא בצלילים מספריית התקליטים העשירה של אביה: מוסיקה קונגולזית מסורתית, קלאסית מערבית, גוספל מקהלות נוצרי, בלוז וג'אז וגם מוסיקה הודית מדיטטיבית - לצד להיטי הדיסקו של שנות השבעים והשמונים.

וואמבה בארי שרה בצרפתית, אנגלית ועברית - ומשלבת ניחוחות מהתרבות האפריקאית והאירופית.

נטלי וואמבה בארי - שירה

אודי בן כנען - גיטרות, לירה יוונית

גלעד דוברצקי         - כלי הקשה, תופים

רני לורנץ                - גיטרה בס, קונטרבס

יוני אוחנה               - נגוני, בלאפון אפריקאי

מוטי דוידשווילי        - פסנתר, קלידים

ליאוניד (לני) סנדרסקי       - סקסופון

הפקה מוזיקלית : סנגיט סגל

רביעי,14.6, 21:30 אודיטוריום מונארט.

 

אנסמבל גלעד אפרת

 

מופע האנסמבל של המלחין גלעד אפרת מציג מוסיקאים וירטואוזים הבודקים את גבולות הכלים שלהם עד קצותיהם. קונטרבס, צ'לו, כינור ומנדולינה חושפים יחד את הפוטנציאל העשיר והמרתק של כלי המיתר, בשלל יצירות מוסיקליות הסוחפות את המאזין לעולם מלא עניין ורגש.

אפרת יצר את ההרכב, הלחין ועיבד את המופע כולו בסגנון ייחודי המתאפיין בשילוב כל תחומי המוסיקה שנגעו בחייו - ממוסיקה קלאסית, דרך ג'אז, מוסיקה אתנית ומוסיקה ישראלית.

גלעד אפרת – קונטרבס

קרן טננבאום – כינור, שירה

הילה אפשטיין – צ'לו

שמואל אלבז – מנדולינה 

חמישי, 15.6, 21:30 אודיטוריום מונארט

 

בימת ה- Showcase (הופעות פתוחות לקהל הרחב – ללא תשלום)

פסטיבל מדיטרנה גאה להציג לצד מופעי הפסטיבל השונים, הרכבים מוזיקאליים המובילים היום את היצירה החדשה והעכשווית בז'אנר מוזיקת העולם. הבמה ממוקמת ברחבת המשכן (כיכר הפסטיבל). מידי ערב יופיעו שני הרכבים נבחרים ו-D.J אייר סמל. המופעים פתוחים לקהל הרחב.

La Vache Qui Rit– "הפרה הצוחקת" -שני, 12.6 19:00-20:00

ששת המוסיקאים המרכיבים את "לה ואש קירי" (הפרה הצוחקת), מספקים לקהל חגיגה צוענית עממית במוסיקה ובמחול. המופע שלהם מטייל ועובר בין הצוענים ההודים של רג׳סטאן דרך הצועניות של רומניה, הג'יפסי ג׳אז הצרפתי - ועד הבלקן המטורף והמקפיץ.

אל ההרכב הצבעוני והשמח מצטרפת הרקדנית אורית סוכרי המלווה את המסע בין העמים הנוודים בקטעי מחול צועני. יחד, הם סוחפים את הקהל בכיכר אל חדוות האנושיות וחגיגת החיים, עם ביצועים אינסטרומנטליים אנרגטיים ושירי אהבה מרגשים

עדי ארנון - שירה וגיטרה
אסף לוינבוק - שירה ואקורדיון
ניצן פרי - שירה ובס 
לב אלמן - תופים וכלי הקשה  
גרגיי ברצה - כלי נשיפה 
ורה גורנשטיין – כינו
אורית סוכרי – קטעי מחול

AVEVA- שני, 12.6 21:00-22:00

AvevA  מביא את הגרוב ממרחביה של אפריקה דרך הביט האורבני של תל אביב. הוא יוצר מופע אפרו-סול מלווה בכלים אתיופיים מסורתיים, בו מככבים זה לצד זה טקסטים עוצמתיים באנגלית ואמהרית על החברה, סיפורי אהבה, זיכרונות מבית אבא והחיפוש אחר החופש.

ההרכב הוקם ב-2013 על ידי הסולנית הכריזמטית אבבה דסה, בוגרת בית הספר למוסיקה רימון אשר השתתפה גם בתכנית הריאליטי המוסיקלית "דה וויס", והופיעה כזמרת ליווי בפרויקט של עידן רייכל. מאז, כבש ההרכב במות וקהלים בפסטיבלים רבים, ובשנה האחרונה אף הקליט אלבום בכורה בהפקתו של יוסי פיין.

הקול הייחודי של אבבה יחד עם הקצב הבועט, יוצרים מופע מרקיד ומשחרר שניכרות בו השפעות מוסיקת הסול, האר אנד בי והמוסיקה השחורה להם האזינה בילדותה
 

דראמבוקי Drumbouki- שלישי, 13.6 21:00-22:00, 19:00-20:00 

דראמבוקי הוא הרכב מוזיקלי ייחודי שנולד ממפגש מקרי של הגיטריסט האוסטרלי-ישראלי דודי שאול עם כוכב הבוזוקי ג'ורג' דמטריו מקפריסין. ג'אם קצר של השניים בפריז הספיק כדי להבהיר להם שהם פשוט חייבים לנגן ביחד.

המתופף פטרוס קקאליס הצטרף אליהם, והטריו יצא לדרך עם המסורת העשירה של הבוזוקי, החום של הגיטרה הברזילאית והגרוב של התופים. יחד הם יוצרים פיוז'ן יפהפה החובק את הים התיכון עם חופי דרום אמריקה.

כעת, הם נפגשים בישראל במסגרת סיבוב הופעות ההשקה של ההרכב, למופע מיוחד בו תתארח הזמרת הירושלמית מיטל רחמין.

אנסמבל "דיוואן אל בנאת"- רביעי,14.6 19:00-20:00

"דיוואן אל בנאת" הוא מונח מתוך התרבות הערבית שפירושו "חדר הבנות". על פי המסורת העתיקה מתייחס המושג לסלון הבית, אשר שימש מקום מפגש, אירוח וכינוס, בו נהגו הנשים לשבת באירועי שמחות.

האנסמבל המוסיקלי הנשי דיוואן אל בנאת, משלב שירה ונגינה על כלים ממסורות מוסיקליות שונות יחד עם לחנים ועיבודים מקוריים שיוצרים צליל ייחודי. חברות ההרכב מנגנות על כלי
נגינה מסורתיים מהמזרח ומהמערב, ביניהם הטאר הפרסי, הסאז הטורקי, תוף הדרבוקה, קונטרבס וגיטרה בס.

מופע דיוואן אל בנאת הוא חגיגה מקפיצה ומסע מוסיקלי מגוון - החל מפיוטים ממסורת יהודי מרוקו, דרך ניגונים מרקידים מהקווקז ועד למוסיקה היוונית, ומשלב שירה בשפות שונות

תמר בלוך    - שירה
נויה יפעת    - טאר פרסי
עופרי זידנר - בגלמה טורקית
ליעד מור     - בס
אילן זיו        - אקורדיון
דור בר אב   - תופים
גלעד אמסלם        - דרבוקה

TASH TASH - Georgian Joy

רביעי 14.6 21:00-22:00

מיקי מיראל, או בשמו הבימתי "טש טש", מוביל את סצנת המוסיקה הגיאורגית בישראל. בעשר השנים האחרונות הוא מופיע ללא הרף לאורכה ולרוחבה של הארץ, וסוחף אחריו קהל משולהב שלא נשאר אדיש לתופעה ה"טש טשית"- מקצב גיאורגי אותנטי, עם סאונד עכשווי חובק עולם, ואנרגיות של קיץ ים תיכוני.

טש טש, מוזיקאי שכותב ומלחין את שיריו, מגיש לקהל הרחב את הבשורה הצבעונית של חבל הקווקאז. הוא משלב במופע שירים מקוריים בגיאורגית ובעברית ובנוסף, עושה כבוד למיטב הקלאסיקות מגאורגיה. 

במופע הפסטיבל מתארחת להקת ג'גופי ר'ר'ו (JGUPI RERO) - רביעייה ווקאלית מגיאורגיה  המוסיפה מקוריות ואותנטיות להפקה המושקעת.

מיקי "טש טש" מיראל     - שירה, גיטרה, כלי הקשה

ויטלי פודולסקי     - אקורדיון ושירה

תומר מאש            - גיטרה בס וסמפלים

גל ורבורג              - תופים

ג'גופיר'ר'ו- גיורגי קוקלי- שירה

נינו גיורגאדזה - שירה

לבאן פיצח לאורי - שירה

לבאן ברייה - שירה

מלבי טרופיקל

חמישי 15.6 19:00-20:00

אורי עידה שנולד בלוס אנג'לס החל את מסעו המוסיקלי כשהיה בן 23, מקנדה ועד קוסטה ריקה. ללא השכלה מוסיקלית פורמלית אבל עם תשוקה וחלום ליצור ולנגן, הוא פגש את ניצן ארושס - ויחד הקימו הרכב טרופי עם חבורת נגנים מקומיים, מהם למד אורי לנגן על הקונגס.

כשחזרו השניים לארץ, הופתעו לגלות שגם בנוף המקומי המוסיקה הטרופית סוחפת אנשים. הם צירפו אליהם את הסקסופוניסט דביר גולן ואת הבסיסט איתמר רביב, והחלו להופיע באינטנסיביות ברחבי הארץ  - ממועדונים ופסטיבלים ועד לברים ומסיבות רחוב פרועות.

המוסיקה של "מלבי טרופיקל" חובקת עולם, ומשלבת בין סגנונות טרופיים קלאסיים - קליפסו, קומביה ומרנגה, לבין מוסיקה צוענית והשפעות ים תיכוניות. זוהי חגיגה של תרבויות, מקצבים וטעמים, שלא משאירות את הקהל אדיש, ומכריחה אותו לפצוח בריקודים.

אורי עידה    - שירה אקורדיון וצארנגו
ניצן ארושס - כלי הקשה וקולות
 

דביר גולן    - סקסופון גיטרה וקולות

איתמר רביב          - בס וקולות
 

מוסיקה מהמדבר הכחול - יוסי פיין ובן אילון

חמישי 15.6 21:00-22:00

​הבסיסט יוסי פיין, נחשב כיום לאחד המוסיקאים והמפיקים המוערכים בעולם. הוא ניגן ושיתף פעולה עם דיוויד בואי, לו ריד, התזמורת של גיל אוונס, הדג נחש ורבים אחרים. לראשונה, עובר פיין מעמדת הבס אל גיטרה מיוחדת שבנה, עליה הוא מנגן מוסיקה מהמדבר הכחול.
 

בפרויקט החדש הוא מצרף אליו את בן אילון, מתופף וחוקר מוסיקה מערב אפריקאית, מומחה למקצבים מסנגל וכלי מיתר ממדבר הסהרה. אילון ניגן והקליט עם גדולי האומנים באפריקה וידוע בזכות הסאונד השבטי שפיתח, על סט תופים היברידי - שמשלב תופים מודרניים ואפריקאים.

במופע ינוגנו שירים משבט הוולאהי – מוסיקה השואבת את השראתה מחאפלות וחתונות אפרו-ערביות, דבקות וטקסים עממיים. זהו בלוז מדברי וגרוב אוניברסלי, הנודד בין מדבר סהרה למדבר יהודה, מהודו ועד כוש.

אל יוסי ובן מצטרף על בס וקלידים ליאור רומנו, הידוע כמפלצת הגרוב מאחורי הזמרות אסתר רדא וקרולינה

יוסי פיין - גיטרה

בן אילון - תופים

ליאור רומנו - בס וקלידים

מוזיאון אשדוד לאמנות יפתח במסגרת הפסטיבל תערוכה חדשה: "זמר בודד הוא הלב" -המוסיקה המזרחית בישראל

אוצר: ערן ליטוין, פתיחה חגיגית ביום חמישי 8.6 בשעה 20:00

סיפורה של המוסיקה המזרחית בארץ - מאז קום המדינה ועד רגע פריצתה לזרם המרכזי של המוסיקה הישראלית ב-1997. התערוכה בנויה כסיפור המתפתח בסדר כרונולוגי הַחל בהגירתם לישראל של מוסיקאים בעלי שיעור קומה מארצות מוסלמיות, בשנות ה-50 למאה ה-20, ועד רגע שבירתה של "תקרת הזכוכית", עם הצלחתו המטאורית של אייל גולן.

בעשורים הראשונים למדינה לא ניתן למוסיקה המזרחית מקום שווה בנוף התרבות הרשמית, וסיפורה משקף במידה רבה ציבור רחב שקולו הודר מן השיח הציבורי. התערוכה אינה מבקשת להגדיר "מוסיקה מזרחית" אלא להצביע על כמה מן ההיסטוריות והמיתולוגיות הבונות אותה. זהו מסע בין תופעות מוזיקליות ייחודיות ובין דמויות מפתח בפנתיאון המוזיקה המזרחית: מְבצעים ונגנים, מלחינים ומְעבדים, מפיקים ומועדונים. כל אחד מן האנשים והמקומות האלה מוסיף אבן לפסיפס מפואר, שהניע את הקול המוזיקלי המזרחי מן השוליים אל המרכז. 

בתערוכה מוצגים, בלי היררכיה, קטעי ארכיון ופריטי פופ לצד יצירות של אמנים ישראלים עכשוויים. עטיפות התקליטים והתקליטונים, הכּרזות, כלי הנגינה וקטעי הווידיאו הנראים ונשמעים בה הם כמו גלויות, שהצופים מוזמנים לצרף זו לזו להרכבת סיפורים אפשריים.

את התערוכה אוצר ערן ליטוין, עורך מוסיקה בקול-ישראל, אוצר ואספן שעוסק בתיעוד ומחקר המוסיקה הישראלית

"פואטיכאן" - מפגשי שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות  פלסטית במוזיאון אשדוד לאמנות בין השעות 18:00-22:00

 

18:00 – 19:00- התכנסות, סיור בתערוכה "זמר בודד הוא הלב" 

"אבולו- ציוני" - מיצג תנועתי בגלריות המוזיאון, כוריאוגרפיה: מיכל פל

 

19:00 – 20:00    TED STYLE : הרצאות בזק

ערברית | סיגלית בנאי

מופע שירה מדוברת המלווה בפס-קול מקורי. המופע, העוסק בשילוב זהויות בתרבות הישראלית, מחבר בין מוסיקה מזרחית לערבית.

הרגע שלה | ד"ר קציעה אלון

המסאית והסופרת האגדית ז'קלין כהנוב הקדימה את זמנה במובנים רבים. בהרצאה נעסוק בדמותה, בהתייחסויותיה למוסיקה המזרחית ובראייתה את ישראל הצעירה.

להקשיב לסרט ערבי | איל שגיא ביזאוי

בין לצפות בסרט הערבי של יום שישי לבין לראות, בין לשמוע מוזיקה מזרחית לבין להאזין לה – סיפור אישי חברתי שבינתיים אין לו סוף.

פופ התנגדות | ניסן שור

מדוע תרבויות ותת-תרבויות ״קלילות״ נתפסות כאיום על הסדר הטוב ועל המוסר, וכיצד הממסד הציוני דן את סוכני המוזיקה הפופולרית ותרבויות הנגד, לשוּליות, לעג ושכחה? 

20:15 – 20:45 ארוחת ערב קלה

20:50 – 22:00 רבע לאפריקה  Live Afro-Arab

האנסמבל התרבותי יוצר קולאז' מוסיקלי שלא משאיר את הלב והאזנים אדישים - סולמות מקאם ערביים, מקצבים אפריקאים וג'אז-פאנק. 

פירוט סרטי הפסטיבל:

אירוע פתיחה לתחום הקולנוע בפסטיבל, הקרנת פתיחה חגיגית לסרט מאלג'יר

"הפרה ז'קלין" (אלג'יר/צרפת 2016), של הבמאי מוחמד חמידי, בנוכחות היוצרים.

מופע פותח: להקת סווינג דה ג'יטאן.
 

תקציר:

פאתח הוא איכר צעיר מאלג'יר ואין דבר בעולם שיקר לליבו יותר מהפרה שלו, ז'קלין, אותה הוא חולם לקחת לתערוכה החקלאית בפריז. כשהוא מקבל את ההזמנה היוקרתית בפני כל הכפר המופתע שלו - הוא, שמעולם לא עזב את הכפר, עולה על סירה לכיוון מרסיי, ממנה הוא מתכנן לחצות את כל צרפת ברגל לכיוון פריז. המסע המשותף של פאתח וז'קלין והדרך בה הם עוברים, יוצרים הרפתקה אנושית מלאת רגעים גדולים של עזרה הדדית וצחוק מטורף - וגורמים לנו להתאהב בשניהם. הסרט דובר אלג'יראית וצרפתית ומלא ברגעים קסומים ומצחיקים.

להקת סווינג דה ג'יטאן הישראלית מספקת חוויה מלאת אנרגיה - הנטענת מהלהט של המוסיקה הצוענית, האלגנטיות של המלודיות הצרפתיות, הקופצנות המדבקת של הסווינג האמריקאי, ומהקצב הים תיכוני.

אחרי יותר מעשור של פעילות, כשמאחוריהם מאות מופעים ברחבי העולם, שיתופי פעולה עם אמנים בינלאומיים ושלושה אלבומים, הם מגיעים לאשדוד ופותחים חגיגית את תחום הקולנוע בפסטיבל מדיטרנה.

חברי הלהקה: אורן שגיא, יעקב חוטר, אלון שגיא

יום שישי 9.6.17 בשעה 10:30 בכיכר המשכן לאמנויות הבמה

אל קלאסיקו

עיראק 2015

במאי:  האלקוט מוסטפה

סרט עלילתי

תקציר: אלן מאוהב בגונה היפה. כשהוא סוף סוף אוזר אומץ לפנות לאביה ולבקש את ידה, זה מסרב בגלל קומתו הנמוכה. לבו של אלן נשבר. הוא משכנע את אחיו שירוואן, אוהד מושבע של ריאל מדריד, לצאת למסע לפגוש את רונאלדו בתקווה שהזוהר של השחקן ישנה את דעתו של האב. אל קלאסיקו הוא סרט העוסק בהגשמת חלומות ובקושי להיות שונה. הוא נפרש בין כורדיסטאן לספרד במסע יוצא דופן ומחמם לב. די לראות את שני האחים על טרקטורון מעוטר בדגלי ריאל מדריד וברצלונה ולגופם ז'קטים כורדיים רקומים עם שמותיהם של מסי ורונאלדו כדי להבין הערצה מהי.

החולמים מבבילון

ישראל, 2016

במאי: רומן שמונוב

סרט דוקומנטרי

זוכה  פרס ביכורים בפסטיבל דוק-אביב

ופורום היוצרים הדוקומנטריים

מפגש עם יוצרי וגיבורי הסרט יערך בתום ההקרנה

להקה של צעירים מאשדוד, יוצאי ברית-המועצות לשעבר, מנסה לזכות באליפות העולם בברייקדאנס. תוך כדי ההכנות לתחרות, שהיא פסגת חלומותיהם כרקדנים, מצטיירת מציאות חברתית של מצוקה גדולה וניכור. מיקסר (בן 27) מפרנס משפחה ובמקביל תומך באחיו הקטנים שנאלצים לחיות עם אם אלכוהוליסטית. פוטר (בן 21) הוא חייל המנסה להמשיך לחלום ולרקוד בעודו מטפל לבדו באמו החולה. הם מתייצבים מול המציאות הקשה ומתמודדים איתה. הייאוש הוא בין המותרות שגיבורי הסרט הזה אינם יכולים להרשות לעצמם.

כלת הנילוס

מצרים , 2016

תסריט ובימוי: אדווארד מילס-עפיף.

דוקו דרמה

דוקו-דרמה משפחתית עצובה שמתרחשת בכפר על גדת הנילוס במצרים. הֶבָּה אוהבת את אחמד, שהיה ארוסה במשך 3 שנים, אך יום אחד היא מגלה שבני משפחתה אירסו אותה לאחר, גבר שאינה מכירה. דודה, שחי בצרפת, מגיע לביקור ומנסה להתערב לטובתה, אך נתקל בחומה בצורה של דבקות במסורת ובמוסכמות חברתיות. הסרט, תיעוד נוקב של גורלן המר של צעירות מצריות רבות בימינו, צולם ב-2013, כשמצרים הייתה בשליטתם של האחים המוסלמים

בגדים מאובקים 

טורקיה, 2016

במאי: אהו אוזטורק

Ahu Öztürk

עלילתי

נסרין והאטון הן שתי נשים כורדיות העובדות כמנקות ומתגוררות באיסטנבול. בעוד שנסרין מנסה לשרוד יחד עם בתה הקטנה כאם חד הורית באיסטנבול הזרה לה ומנסה להבין מדוע בעלה עזב אותה - הוטן חולמת על קניית דירה ברובע יותר מכובד ויוקרתי בעיר, שם היא מנקה דירה באופן קבוע.

זוהי דרמה אנושית, ריאליסטית על המציאות החדשה והזרה להן בקהילה הכורדית בתוך חברה זרה בטורקיה.

 

פאקו דה לוסיה – מסע מוסיקלי

ספרד, 2015

במאי: קורו סאנצ`ז וארלה

דוקומנטרי 

פאקו דה לוסיה התארח בפסטיבל מדיטרנה הראשון לפני כארבע שנים. כשנה לאחר מכן הלך לעולמו. הפסטיבל גאה להקרין סרט דוקו מרתק על חייו ודרכו המוסיקאלית של האמן האהוב והחד פעמי.

פאקו דה-לוסיה היה ילד קטן כשישב וחזה באביו מנסה ללמד את אחיו הגדול לנגן פלמנקו בגיטרה. אחיו התקשה, ופאקו בן השבע לקח את הגיטרה לידיו והראה לו איך עושים זאת. מאותו רגע לא עזבה הגיטרה את ידיו וסיפור מסעו המוסיקלי עומד במרכז הסרט הנפלא הזה - תיעוד של אמן ענק, ייחודי, טוטאלי, מסור וחד פעמי, רגע לפני מותו הפתאומי בשנת 2014. הסרט שזור בקטעים ארכיונים נדירים החל מילדותו של דה לוסיה, ועד לתיעוד נגינתו ומופעיו. זוהי הצצה אל רגעיו האישיים והמקצועיים של האמן ששאף לשלמות.

 

אפקט המים

צרפת, 2016

במאים : סולבג אנספק וז'אן לוק גז'ה

עלילתי 

קומדיה רומנטית. סמיר, מנופאי כחוש בן 40, חי בעיר מונטרוי ומתאהב מעל הראש באגת', המורה המקומית לשחייה. הוא מחליט להירשם לשיעורים שלה למרות שהוא שחיין מצוין, אולם השקר שלו לא מחזיק מעמד יותר משלושה שיעורים. אגת' מתעבת שקרנים ונוסעת לאיסלנד לקונגרס בינלאומי - וגם כדי לברוח ממנו. לסמיר לא נותרת ברירה אלא לטוס בעקבותיה.

זוכה פרס SACD במסגרת שבוע המבקרים בפסטיבל קאן 2016

 

החיים הרגילים שלנו

בוסניה והרצגובינה, 2015

במאית: אינס טאונוביק

עלילתי 

סאשה,  חייל לשעבר ( 40 ) במלחמת בוסניה מנסה להתמודד עם  המציאות החדשה  של בוסניה לאחר המלחמה. בעיות פוליטיות, כלכליות  ושינויים שאליהם עליו להסתגל בעוד שאביו מוחמד אינו  מסוגל לוותר על הערכים ואמנותיו השמרניות.

דווקא בשעת משבר שאם המשפחה מריה חולה, המשפחה מתאחדת מחדש.

 

בפריחה

גיאורגיה, 2013

במאים: נאנה אקוימאשלי וסימון גרוב

סרט המצולם בטבילסי בירת גאורגיה, שנת 1992. שתי חברות ילדות בנות 14 אקה ונאטיה מתכננות לעזוב את עיר מולדתם תוך כדי התעלמות ממנהגים חברתיים מקומיים ורוצות להמלט מחיי משפחתם הסוערים...

 

פגישות עיוורות

גיאורגיה, 2014

במאי: לבאן קוגואשווילי

עלילתי

קומדיה גיאורגית של  הבמאי לבאן קוגואשווילי על רווק בגיל העמידה שמתאהב באישה נשואה מבלי לדעת שבעלה האלים עומד להשתחרר מן הכלא. מאחורי העלילה הפתלתלה, תמונת חיי יום יום מרתקת של הבירה הגיאורגית.

צוק קנדי

צרפת, 2016

במאית :  דומיניק קבררה

עלילתי       

דרמת נעורים שמתרחשת בים התיכון למרגלות וילות מפוארות  במרסיי. הסרט מביא את סיפורם של מהגרים צעירים מצפון אפריקה החיים בשולי החברה, הם מוצאים מפלט   מהזרות והבידול בקפיצות מסוכנות מהצוק, בנים ובנות  שרוצים לצלול, לטוס, לקחת סיכונים ולחיות ובין כל אלה יש משולש אוהבים בין סוזאנה הנערה האריסטוקרטית  לבין שני נערים ( דור שני למהגרים ) מהדי ומרקו.

פסטיבל האוכל הים תיכוני – מדיטרנה 2017 :כיכר העיר בין התאריכים 12-16 ביוני בין השעות 18:00-23:00 , הכניסה חופשית.

קולינריה ים תיכונית של מיטב מסעדות הגורמה של אשדוד במחירים מיוחדים לפסטיבל!

פסטיבל האוכל הים תיכוני מארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר!

עם המנות הכי טובות שלהם עד 35 ₪ למנה!

במתחם הפסטיבל יפתח שוק אוכל ססגוני

מגוון תבלינים ותערובות תה, קינוחים מתוקים במיוחד כמו ספינג' ומופלטות בטעם ביתי, כנאפה, מלבי, משטחי אגוזים מקורמלים ומלוחים, דוכני זיתים וחמוצים.

יריד ספרים

ערוץ הופ! במתחם פעילויות עם תוכניות הילדים האהובות

בר משקאות ססגוני – החל מאוזו אורגינל, ועד סנגריה ספרדי

מתחם יווני מרענן – עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית

מתחם לייף סטייל – כלי בית וחפצי נוי צבעוניים ומעוצבים אותנטיים

הופעות חיות – של מוסיקה ים תיכונית נעימה

בימת ה- Showcase (הופעות פתוחות לקהל הרחב – ללא תשלום)

פסטיבל מדיטרנה גאה להציג לצד מופעי הפסטיבל השונים, הרכבים מוזיקאליים המובילים היום את היצירה החדשה והעכשווית בז'אנר מוזיקת העולם.

הבמה ממוקמת ברחבת המשכן (כיכר הפסטיבל). מידי ערב יופיעו שני הרכבים נבחרים ו-D.J אייר סמל. המופעים פתוחים לקהל הרחב. 

אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il.

לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il,טלפון 08-9568111

 

טווחי מחירי הכרטיסים

מופעי אמפי                                          249 ₪ - 99 ₪

מופעי המשכן                                       239 ₪ - 85 ₪

מופעי בית יד לבנים                             159 ₪ - 69 ₪

מופעי מונארט                                        99 ₪ - 79 ₪

טבלאו פלמנקו                                     179 ₪ - 119 ₪

סרטי קולנוע                                         25 ₪ - 10 ₪

תערוכה ומוזיאון -                                 10 ₪

 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('462a63ee-deee-4a4e-a441-7c077e4615b5','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20405,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('462a63ee-deee-4a4e-a441-7c077e4615b5','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20405,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('462a63ee-deee-4a4e-a441-7c077e4615b5','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20405,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה