תערוכת הצילומים האישית של קמפוס אנקורי


להאזנה לתוכן:

במסגרת תערוכת צילום של מגמת קולנוע בקמפוס אנקורי אשדוד, בחרו התלמידים מילה בעברית ובאמצעותה הביעו סיפורים אישיים ורגשות.

חצי שנה של עבודה אינטנסיבית הגיעה לסיומה עם פתיחה תערוכת "מהן המילים", פרויקט חצי הגמר של תלמידי קמפוס אנקורי אשדוד במגמת הקולנוע.

במסגרת הפרויקט, התבקשו התלמידים לבחור מילה בעברית ולהציגה באמצעות 5 עד 7 דימויים מצולמים. המילה שנבחרה התקשרה לאירוע מן העבר, לאסוציאציה מסוימת או לסיפור הנוגע באופן ישיר לתלמיד.

כך לדוגמא, בחרה לסלי אלבז, תלמידת הקמפוס שעלתה ממרוקו לפני כ-4 שנים במילה "געגוע": "המילה הזו היא חלק בלתי נפרד ממני. אין יום בחיים שאני לא חושבת על המילה הזו. אני כל הזמן מתגעגעת – לאבא שלי, לחברים שלי, לחיים במרוקו". המיצג של אלבז, עוסק במסלול חייה – מרגע עזיבת מרוקו ועד שהגיעה לארץ. "צילמתי תמונה של דמעה זולגת על עין מלאה בשקיות שחורות. באישון העין משתקפות 3 דמויות שמסמלות את המעגלים שחסרים לי בחיים שלאחר העלייה. התמונות אפשרו לי לחשוף את העולם הפנימי והאמיתי ולהתמודד עם הגעגוע היומיומי והפרטי שלי".

"התפקידים המרכזיים של השפה ופעולת הדיבור הם לתווך בין הדובר לבין השומע, ובין הכותב לקורא" מציין עודד שריר, מורה מגמת הקולנוע בקמפוס. "רובנו, כלל לא חושבים על משמעות המילה כפי שהיא נקלטת אצל האדם שמאזין לנו. התערוכה באה להציג כיצד מילה ברורה ומוכרת, זוכה למשמעות אחרת בקרב אנשים שונים".

מירב וייס, מנהלת הקמפוס מוסיפה: "התערוכה מעניקה לצופים הצצה לעולמם של בני הנוער וחושפת בפניהם סיפורים אישיים המועברים באמצעות מילה אחת בלבד. אני גאה בתלמידים שהתמודדו עם לא מעט קשיים בדרך והצליחו להפיק ערב עוצמתי ומרגש".

התערוכה, שמוצגת בימים אלו במסדרונות בית הספר הינה הכנה לפרויקט סוף השנה של תלמידי המגמה, אשר יתמקד בדיוקן של האדם והאנושות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה