עובדי נמל אשדוד מאיימים לפוצץ את הנפקת האג"ח


להאזנה לתוכן:

ועדי העובדים בנמל אשדוד החליטו כי יתנגדו להנפקה שמתכנן הנמל באפריל: "לא יהיה שקט תעשייתי עד שיסגרו מולנו את תנאי השכר והפעלת הרציפים". ועדי העובדים של נמל אשדוד התכנסו בחמישי במטרה למנוע את הנפקת האג"ח שמתכנן הנמל באפריל הקרוב

במסגרת הבנות שגיבשו הוועדים ביניהם נכתב ש"לאור החלטת נמל אשדוד ודירקטוריון החברה לגייס אג"ח בהיקף של כ־150 מיליון שקל, התכנסו כל ועדי נמל אשדוד והחליטו פה אחד כי הם רואים בחומרה רבה את הנושא וגם רואים בזאת את תחילתה של הכנסת בעלים חדשים לנמל. 

לא ניתן לדבר הזה לקרות. זו הפרה של כל ההסכמים ואנו נפעל בכל הכוח כנגד על ידי נקיטת צעדים ארגוניים". 

עיקרי הטענות שלהם הן שהסכמי השכר של דור ב' (כ־500 איש) לא סוכמו עמם במלואם, כמו גם שאלת הפעלת הרציפים החדשים שהנמל מתכנן להקים או התשתיות השונות שיוקמו שם. 

בשבוע שעבר הנהלת נמל אשדוד קיבלה החלטה לבצע הנפקת אג"ח סחירות לראשונה בתולדותיה כבר באפריל הקרוב. לפי תוכניות הנמל, ההנפקה תצא לדרך בסכום שנע בין 120 ל־150 מיליון שקל כשהתשקיף יתבסס על דו"חות סוף 20166. 

אף שמדובר בסכום קטן יחסית למחזור, בהנהלה  מקווים להשיג רף חדש של ממשל תאגידי כשגיוס החוב באמצעות ההנפקה יחייב רישום למסחר בבורסה בתל אביב, כך שחברת נמל אשדוד תצטרף לחברת החשמל, רכבת ישראל ונתיבי גז, ותהפוך לחברת תשתית ממשלתית מדווחת. 

במסגרת ההנפקה מתכנן הנמל שורת שדרוגים, לרבות רכישת ציוד חדש והעמקת הרציפים במטרה להתמודד מול הנמל החדש שמוקם שם בצמוד לנמל הקיים תוך פתיחת תחרות רשמית בענף הספנות. 

הנהלת הנמל השקיעה לאחרונה כ־50 מיליון שקל בשדרוג המנופים והרציפים שלה כך שהנמל יוכל לקלוט אוניות שמובילות 14 אלף טונות מכולות. 

עד היום הנמל היה מוגבל בתשתיות שלו לקליטת אוניות ענק, והחשש הגדול היה שבעוד שלוש שנים ייפתח שם נמל חדש שינגוס נתחי שוק בתחום הפריקה וההעמסה של מכולות מטען. 

הנמל החדש באשדוד, שאותו בונה בימים אלו חברת צ'יינה הארבור הסינית, אמור להיפתח בתחילת 2020. הנמל החדש ממוקם כמה ק"מ בודדים מצפון לנמל הקיים ובהשקעה של כ־3.3 מיליארד שקל. 

עם פתיחתו הוא אמור להוות דוגמה לנמל מודרני עם יכולת אוטומציה גבוהה ואיוש משרות נמוך וללא ועדי עובדים מציקים. מי שאמורה להפעיל את הנמל החדש לאורך 25 שנה היא TIL ההולנדית שזכתה במכרז. 

מנמל אשדוד נמסר: "דירקטוריון החברה גיבש ואישר תוכנית אסטרטגית להתמודדות עם עידן התחרות. במסגרת זו יש בכוונת החברה לצאת בשנת 2017 למהלך של גיוס הון דרך הנפקת אג"ח.

ההנהלה רואה חשיבות גדולה בעבודה המאורגנת בנמל ומכבדת את ההסכמים הקיבוציים החתומים. החלטות דוגמת גיוס הון בדרך של הנפקת אג"ח הן בסמכות בלעדית של דירקטוריון והנהלת החברה".

צילום: ארכיון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה