על אף שהיו כאלו שטענו שאין להזמין את הזמרת אחינועם ניני אל העיר אשדוד, לשיתוף פעולה עם התזמורת האנדלוסית הישראלית כחלק מסדרת המנויים, הקהל הצביע ברגליים ובמשכן לאמנויות הבמה, שהיה מלא עד אפס מקום הוכיחו משתתפי המופע השני בסדרה כי דרך המוזיקה ניתן לבטא באופן הכי עוצמתי ערכים של דו- קיום וסובלנות

עונת המנויים הנוכחית של התזמורת האנדלוסית אשדוד העלתה אמש לראשונה את המופע השני בסדרה- "בין ערב למע'רב" בקונצרט מאתגר למשתתפים בו וכן לקהל הצופה בו. עונת המנויים השנה עוסקת במפגשים שבין תרבויות ועולמות מוזיקליים שונים- המוזיקה האנדלוסית מארצות המגרב כמו מצריים לבנון ועוד, מול מגוון רחב של מסורות חיות בקשת רחבה מהמזרח, המערב וישראל


דרך סולנים מהדור החדש שמושפע מסגנונות שונים כמו הפייטנים בינימין בוזגלו וזיו יחזקאל ושילובם יחד עם הזמרת אחינועם ניני נוצר על הבמה מרקם אחיד ומפתיע המבטא ערכים של סובלנות ורב תרבותיות. בינימין בוזגלו שמוכר ביכולותיו הווקאליות המרטיטות ותמיד מצליח להביא את השירה בביצועים מקצועיים ומרגשים דרך הפיוט המרוקאי, נשזר כמו שמיכת טלאים עם נוכחותו ושירתו ה"מדברת", דרך קולו, ידיו ועיניו של זיו יחזקאל- יליד הארץ שמכיר את המוזיקה הערבית על בוריה ומוערך מאוד בקרב מומחים ואוהבי השירה הערבית, עם יכולותיו המפתיעות בשירה הערבית הקלאסית, מבצע שירים של עבד אל חלים ובינימין בוזגלו מבצע יצירה אנדלוסית ואלג'יראית כמו גם מחרוזת בערבית ועברית יחד עם מקהלת הנשים "ראנה"- מקהלת נשים מיפו המגיעות לחזרות על בסיס התנדבותי ומגלמות בעבודה שלהן את הדיאלוג והמרקם של דו הקיום בישראל בניהולה של מיקה דני וניהול אמנותי של עידן טולדנו, וכמובן נגינתם המפעימה של חברי התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

הקהל, שאינו מעדות המזרח, אולי יתקשה להבחין מתי שירת הפייטנים משתנה בין מרוקאית לערבית קלאסית אך יבחין במקאמים שונים ובהיותן "אחיות"- לא תאומות ובטח לא זהות. עם זאת ניתן להבין בעזרתן של הכתוביות המופיעות על המסך כי יחזקאל מבצע שירים של פיירוז, מהמוכרים מביניהם שכיכבו בסרטים שונים ולימים הפכו לשירים חשובים, מוכרים והיפים שנכתבו.

רק לקראת סוף המופע, עולה לבמה אחינועם, מלווה בנגן הגיטרה והמעבד גילי דור, אשר פותחת במילים חמות על העיר אשדוד ועל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. לאחר מכן היא חוזרת אל "בית הוריה" בחיבור האישי שלה ושרה שיר בתימנית- ומציינת שהוריה נוכחים בקהל והגיעו לצפות במופע במשכן לאמנויות הבמה באשדוד. לאחר מכן, תיארה ניני כיצד שקדה, למדה וחקרה את המוזיקה האנדלוסית עליה היא מתוודה, שלא ידעה כמעט דבר... ובביצוע פנומנלי היא שרה לראשונה בחייה שיר של פיירוז, ומסיימת בשני להיטיה: "בואי כלה" ו"קרן אור".

הקהל במשכן, קיבל באהבה ובמחיאות כפיים את כל האמנים על הבמה והגיבו בפרגון גדול למחרת הקונצרט (מהנהלת התזמורת נמסר כי הגיעו עשרות טלפונים ששיבחו את הסולנים בניגוד לכל הטוקבקיסטים) ועל עלייה חדה במכירת הכרטיסים. מנהל התזמורת, מר יעקב בן סימון אמר: "החלטנו שאחינועם ניני היא אמנית ראויה וחשוב מאוד שתופיע בלי לערבב פוליטיקה. כל המשתתפים בקונצרט מגלמים באישיותם ובעבודה המוזיקלית שלהם ערכים של דו קיום ושל סובלנות".

המופעים הבאים באשדוד יתקיימו בתאריכים 12.1 (חמישי הקרוב) וביום 22.1
בשעה 20.30 במשכן לאמנויות הבמה באשדוד. 

 

לדירות חדשות באשדוד לחצו כאן 

, מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו