הטיולים של שכבות יא'-יב' במקיף אמי"ת י'


להאזנה לתוכן:

אחד הריגושים הגדולים בסוף התיכון, הוא הטיול השנתי האחרון של כיתה יב' וטיול המסע הישראלי של כיתה יא'. תלמידי מקיף אמי"ת י' מספרים לנו על החוויה ועל הטיולים שגורמים להם להבין את עצמם, את הסביבה ולהתבגר.

שכבה י"ב בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד יצאה למסע השנתי האחרון שלה במערכת החינוך, ועלתה לרמת הגולן.

היומיים הראשונים של המסע היו ימי 'שטח' - ללא אוטובוסים, תיקים על הגב, ולינה באוהלים בחניון פארק הירדן, שם בישלו התלמידים לעצמם את הארוחות. המסלולים שנבחרו שילבו אתגרי הליכה, מעברי מים (המאושרים ע"י משרד החינוך) מורשת קרב והכרת צמחיית ארץ ישראל. במהלך המסלולים שולבו גם הדרכות של מדריכי השל"ח הצעירים (שדה, חברה, לאום) מקרב תלמידי השכבה.

 ביום השלישי הצטרפו התלמידים ל צעדת "בעקבות לוחמים" הארצית ועלו ישירות למוצב הסורי תל פאחר שנכבש על ידי גדוד 12 של חטיבת גולני במלחמת ששת הימים. התלמידים פגשו במקום את חיילי גדוד 12 שהדגימו תרגיל ראווה של כיבוש יעד מבוצר ולחימה בתעלות, ושמעו שיחת מוטיבציה על שירות משמעותי בצה"ל מאת מנהל בית החינוך עידו אהרונוביץ'.

משם המשיכו התלמידים למיצג של חילות צה"ל המציג את אופציות הגיוס הרבות ולסיום שיחה ומפגש מפי גיבור ישראל אביגדור קהלני שסיפר את סיפור הניצחון הגדול בקרב עמק הבכא במלחמת יום הכיפורים.

אחת תלמידות השכבה שעלתה לפני כשלוש שנים מצרפת סיכמה: "אין לי במשפחה מסורת של גיוס לצה"ל, אנחנו עולים חדשים . אולם לאחר שאני מבינה שכיום אני ישראלית וגאה בזה מאד החלטתי שאני רוצה להתגייס לשירות קרבי, יש מספר אופציות לבנות ואני אגיע לטובה מכוכן, אי אפשר לא לתת כתף לשמירה על הבית, ככה חינכו אותי בבית החינוך וכך למדתי במסע המדהים".

במקביל יצאו גם תלמידי שכבה י"א ל"מסע ישראלי מבראשית" מהכרמל ועד ירושלים- מסע בן 23 ק"מ שכלל לינת ובישולי שטח. במהלך המסע התנדבו התלמידים בבתי אבות בטבריה, לשמחתם של הדיירים הקשישים.

לסיום המסע הגיעו התלמידים לירושלים  שם סיירו בהר הרצל בחלקת גדולי האומה .את המסע הייחודי סיימו בקבלת שבת חגיגית בכותל המערבי.

מתן, תלמיד שעלה מצרפת לפני כשנה וחצי מסכם את החוויה: "אני פשוט גאה להיות ישראלי, שמח להיות יהודי ואוהב את המקום הזה והעם הזה, אין לי ארץ אחרת".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה