מרגש :ערב כישרונות צעירים לזכרו של אוהד שמש ז"ל


להאזנה לתוכן:

בארוע מוסיקלי מיוחד לזכרו של אוהד שמש ז"ל מאשדוד, שנפל במהלך מבצע 'צוק איתן' , שהופק ע"י עמותת שמש בשיתוף עם החברה העירונית לתרבות הפנאי,עלו על במת אודיטוריום "נעים לתרבות" 12 הרכבי מוזיקה של בני נוער מהעיר אשדוד ואסי כהן אחד בדמותו הפופולארית של "דדי דדון".

עמותת שמש 2015 הוקמה לאחר מותו של אוהד שמש ז"ל ופועלת להנצחתו בשימת דגש על פעילויות עטורות ערכים בהם ניחן אוהד, בהשראת עשייתו ותרומתו לקהילה ולחברה בחייו.


ביום חמישי, 29 בספטמבר התקיים ערב כישרונות צעירים שיזמו חברי עמותת שמש בשיתוף פעולה עם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, החברה העירונית לחברה ופנאי, מקיף ד' והמרכז הקהילתי 'טנה' בניהולו של שלום לוטטי, 'בטא מוזיקה' בניהולו של יוסי עטר ובהפקה מוזיקלית של רונן הרוניאן- כולם תרמו בהתנדבות על מנת לתת לבני נוער מהעיר אשדוד במה, דרך מוזיקה ויצירה מקומית. 

בערב מיוחד שיזמו חבריו ובני משפחתו של אוהד שמש ז"ל, הפועלים באמצעות עמותת שמש שהוקמה להנצחתו ורוח התנדבותו עלו על במת אודיטוריום רמי נעים בני נוער וילדים והופיעו אל מול קהל גדול.

מטרת הערב העיקרית הייתה להעניק לקהילה אירוע מוזיקה מקומי ולתת במה לבני הנוער המוזיקאים והיוצרים, שהציגו את כישרונותיהם על הבמה והתכוננו לערב המיוחד ב'בטא המוזיקה' ובניהולו המוזיקלי של רונן הרוניאן. אחד הדברים שבלטו בהווייתו של אוהד שמש ז"ל היה תמיד החיבור לקהילה והעמותה פועלת כל העת ויוזמת אירועים ורעיונות שמשלבים את הדרך הארוכה ומלאת הנתינה שהספיק לעשות בחייו.
 

אימו של אוהד, שרה שמש עלתה לבמה נרגשת ואמרה, "אוהד נפל בקרב בחאן יונס כאשר סופח לפלס"ר צנחנים. הוא היה בן 27 במותו. יצחק נבון, כשהכרתי אותו ואת אשתו רחל, כתב כשהיה שר החינוך שבמקום הראשון הוא מציב את החינוך לערכים. כששאלו אותו על אילו ערכים הוא מדבר הוא התייחס לערכים כמו: אמת, יושר, נאמנות ואהבה למדינה, כבוד האדם, קבלת השונה, רעות ומצוינות וזה היה אוהד שלי. מנהיג בכל קבוצה שבה השתלב. תמיד התייחס לחלשים ולשונה כשווה. הילדים הלכו אחריו מתוך אהבה גדולה אליו, בזכות כישרונו, ידע לגבש את כולם ללא הבדל. בחייו הקצרים, 27 שנים שילב את כל הערכים שהזכרתי. החברים מספרים כי כל חייו לטובת האחר וכל מה שיאמר עליו ימעיט בערכו... ערב זה הוא חלק מההנצחה של אוהד בו ניתנת לבני נוער וילדים הזדמנות להפגין את כישרונותיהם במוזיקה".

עשרה הרכבים עלו לבמה זה באחר זה בערב שכולו מוזיקה ויצירה- נשמעו שמונה שירים מקוריים, שני ביצועי 'קאברים' ולסיום עלה בן העיר אשדוד אסי כהן בדמותו של דדי דדון כ"אחרון המתחרים".

את הביצועים בחנו שלושה שופטים: חנה גור ואייל פרץ הזמרים המצליחים מאשדוד וגיא פלדמן מחברת 'הליקון' שהכריזו בסיום הערב על הזוכים בתחרות שקיבלו פרסים מכובדים: במקום השלישי זכתה אפרת חן שביצעה את השיר "לילותיי" המוכר בביצועה של יובל דיין וזכתה בחבילת "חזרות" ב'בטא מוזיקה', במקום השני זכה אלכס מנשירוב שביצע את השיר "ילדות של פעם"- עם מילים ולחן של אבי אוחיון וזכה בפרס של 1500 ₪ לקנייה בחנות 'מוזיקנסקי' ובמקום הראשון זכתה קרן נעים שביצעה שיר שכתבה והלחינה בשם "גן עדן" וזכתה בפרס להקלטת סינגל באולפני 'ארט הפקות ו- 500 ₪ לקנייה בחנות 'מוזיקנסקי'.

הפעילות להנצחתו של אוהד שמש, שגדל והתנדב בעיר אשדוד ומחוצה לה מתקיימת כל העת בשני מישורים. במרכז הקהילתי 'טנה' ברובע ה' בעיר, היה אוהד מתנדב ואף הקים פרויקט בשם "בית חם" במסגרת מחויבות אישית- עליו זכה בפרס התנדבותי ע"ש אילן רמון ז"ל, לאחר שזיהה שהילדים בשכונה בה גדל זקוקים לעזרה בהכנת שיעורי בית ודאג להם גם לארוחות צהריים, חוגי העשרה וגייס עבורם משאבים מכל מיני גופים, לקח חלק הארגון 'ליד' של מנהיגים, התגייס לצבא ושירת בפלס"ר גבעתי ולאחר מכן לשב"כ. לימים, לאחר האסון שהתרחש בהאיטי, הקים הוסטל לילדות שנפגעו ברעש והעניק את רוב זמנו לנתינה ועשייה למען האחר.

אביו, שי שמש מנציח את בנו האהוב בפעילויות שונות שעיקרן הנחלת הערכים עליהם בנו גדל ותרם ציוד רב ואבזור מוחלט של כל חדרי הפעילות במרכז הקהילתי בו פעל בנו. הוא יוזם ומתנדב למען הקהילה ומנציח בפעילות מרגשת ומלאת אהבה את אוהד. לפני למעלה משנה הקים חדר מחשבים במרכז הקהילתי בו מתקיימות פעילויות שונות לקהילה- החל מקבוצות של ילדים בחוגים וקייטנות מיוחדות הפעולות בחופשי הקיץ והחגים חנוכה ופסח, אל פרויקט ברמה העירונית מול משרד הקליטה של עיריית אשדוד עם עולים חדשים מצרפת, אוקראינה ובלגיה, פעילויות וקורסי מחשבים לגימלאים ומבוגרים ובמקביל הוא יוזם אינספור פעילויות חווייתיות לבני נוער כמו טיולי טרקטרונים עם נקודות ציון בחייו של אוהד, שייט עם פינוקים למד"צים הכוללים טיולים להכרת הארץ, הרצאות, הופעות ועוד. במקביל, הוקמה "עמותת שמש 2015" שמקדמת פרויקטים אחרים כמו למשל שיתוף פעולה עם מכבי אשדוד בפרויקט מצוינות, שכן אוהד שיחק והצטיין בכדורסל, העונה לשם: "יום בעקבות השמש" בו מתנדבים כ- 600 בני נוער ויפעלו החל מחודש ינואר הקרוב בכ- 40 מוקדי פעילות ברחבי הארץ, ממשיכים את התנדבותו של שמש בהוצאת משלחת הומניטרית ל'גאנה' ואינספור פעילויות נוספות שכל מטרתן להמשיך את דרכו של אוהד ובחשיבה לפני כל פעילות, דרך עיניו וליבו של אוהד- " מה אוהד היה עושה". אוהד שמש ז"ל ,שזכה להערכה רבה והפך להשראה עוד בחייו וכאמור לאחר מותו. כל ההכנסות לאירוע עברו כתרומה לעמותת שמש להמשך פעילויות להנצחתו ולמען הקהילה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה