וכשאני לעצמי מה אני- יום חשיפה למעורבות חברתית


להאזנה לתוכן:

מקיף י"א, בית הספר העל יסודי החדש המקדם תכנים ערכיים עם הפנים לקהילה, יזם עבור תלמידי שכבה י' יום חשיפה חגיגי וערכי לנושא המעורבות החברתית והמחויבות האישית. התלמידים שמעו את סיפורו המרתק של ערן רוזן ונחשפו לארגונים וגופי התנדבות הפעילים בקהילה. בסופו של יום קיבל כל נער ונערה כרטיס מעשים טובים והתחייב להמשיך ולפעול לחברה טובה יותר.

 חז"ל מציבים בפרקי אבות שלוש שאלות מרתקות: "אם אין אני לי מי לי? וכשאני לעצמי מי אני? ואם לא עכשיו אימתי?" ומסבירים: אם אדם לא עושה לתיקון עצמו, אין איש שיתקן עבורו! אם תיקן אין די בכך שכן אומרים חז"ל "וכשאני לעצמי", כלומר כשדואג הוא רק לעצמו ואיני עושה בשביל אחרים הרי "מה אני?" כלומר מה ערכו ומה חשיבותו?! ולבסוף אל ידחה את הטעון תיקון ואת המעשה לטובת הזולת למועד אחר כי "ואם לא עכשיו", אם לא יעשה זאת מיד, "אימתי?" - מתי יתקן שהרי כל רגע שחלף לא ישוב ומי יודע אם האדם יספיק למלא את חובותיו?!

"וכשאני לעצמי מה אני" היה גם נושא ההרצאה של ערן רוזן, ממקימי ארגון BKIND שמשמש פלטפורמה למעשים טובים ולסיפורים מעוררי השראה בין אנשים. גם סיפורו האישי של רוזן מעורר השראה ביוזמה האישית וגילויי האכפתיות שלו וכשהדברים נאמרים מפיו עצמו הם קבלו משמעות חזקה יותר. היה זה במסגרת יום חשיפה עבור תלמידי שכבה י' במקיף י"א.

תלמידי כיתות י' כידוע, במסגרת תכנית המחויבות האישית, מחויבים במטלה שנתית ובימים אלה של תחילת השנה הם נחשפים לאפשרויות מגוונות של פעילות התנדבותית במסגרת המחויבות האישית. לשם כך בית הספר ארגן עבורם יום חשיפה ובהיות מקיף י"א בית ספר חדש עם תפישה קהילתית, הוא הפגיש אותם עם סיפורו האישי של רוזן והפעולות שעורך ארגון BKIND. בסוף ההרצאה כל תלמיד קיבל כרטיס מעשים טובים והתבקש להמשיך את השרשרת ע"י עשיית מעשים טובים.

לאחר מכן פגשו התלמידים נציגים מארגונים שונים הפועלים באשדוד ותורמים את חלקם לקהילה, כגון: הקשר הרב דורי, נוער למען קשישים, תיאטרון ברמוזה, רשת ביטחון, הפארק הנגיש, בשבילי אשדוד, פרויקט מיכ"ל, המרכז למניעת אלימות, שגרירים צעירים, ים כחול ירוק ועוד. אחרי הכל אשדוד היא עיר המתנדבים של ישראל ואלפי איש, במסגרת מאות גופי התנדבות, פעילים במסגרות שונות ומשמשים דוגמא והשראה לצעירים.

משה אלבז, רכז מעורבות בבית הספר ומארגן יום החשיפה, מציין כי "במהלך היום נחשפו התלמידים לעשייה המבורכת בעיר, התרשמו, גילו עניין ושאלו שאלות רבות. בסופו של יום כל תלמיד התבקש למלא את מקום ההשמה שבו ירצה להתנדב ולמלא את הזכות להעניק לאחר ולתת באהבה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה