מוכנים לחלק השני בקיץ הלוהט לבני הנוער באשדוד?


להאזנה לתוכן:

עוד חמישה אירועים מצפים לנוער האשדודי בחודש אוגוסט: וילג' נוער בחוף מיעמי, מסיבת בריכה, מרתון סטנד אפ, ערב הצדעה לחניכי תנועות וארגוני הנוער ומופע של חנן בן ארי.

אירועי הקיץ הגדולים בעיר אשדוד החלו מברכתו של ראש העיר שדרש מכל מחלקות העירייה והחברה העירונית לתרבות ופנאי להנגיש מסגרות תעסוקה ואירועי תרבות ופנאי לבני הנוער במהלך חודשי חופשת הקיץ, כשכל חברה או ארגון על פי היכולות והייחודיות שלהם. מרגע זה התכנסה מליאה בראשותו של אילן בן עדי מנכ"ל העירייה ב'שולחן עגול' בכל הנוגע לאירועי הקיץ שכלל נציגים מהאכיפה, התפעול, עיר ללא אלימות, אנשי ביטחון ומשטרה, מהחברה העירונית, החינוך- הפורמלי והלא פורמלי וכמובן נציגות של מועצת הנוער העירוני. 

השולחן העגול חולק לוועדות ושלוחות בנושאים שונים כקבוצות עניין בהם לקחו חלק בני הנוער.
תחום הנוער בעיר אשדוד אמון על החינוך הבלתי פורמלי- ערכי וחברתי. מזל שאלתיאל מנהלת מחלקת הנוער מנחה ומלווה  16 שלוחות של ארגוני נוער מתוכם שבע תנועות נוער, מועצת תנועת הנוער שמוכרת על ידי משרד החינוך, מנהיגות צעירה, הכנה לצה"ל, עמותת עלם ועוד.



בני הנוער קיימו סקר שבו השתתפו כ- 700 בני נוער, שנשאלו ותיעדפו כיצד הם רואים את הקיץ בעיר אשדוד: מה הם רוצים שיקרה בעיר אשדוד, אילו אמנים הם היו רוצים שיופיעו, מקומות בילוי לנוער, מה הם היו רוצים שיקרה, מקומות תעסוקה ועוד. את תוצאות הסקר הגישו בני הנוער ב'שולחנות' ומדהים היה לראות שמחלקת התרבות- ביניהם איריס נפתלי ויוסי עטר שפועלים בתחום התרבות התחשבו, כיבדו ולקחו את המלצותיהם של בני הנוער.

אילן בן עדי הוציא מדיניות שאומרת: "בואו נקשיב למה הנוער רוצה", תוך החלטה דמוקרטית ותיאום הבקשות מול התאריכים הפנויים, הזמינות והיכולות התקציביות.

מועצת הנוער מורכבת מכ- 40 נציגים של בני נוער שנבחרים דמוקרטית בבתי הספר, בארגוני ותנועות הנוער כאשר כל נציג מייצג את האג'נדה בה הגוף הוא פועל מאמין בו ומשתייך אליו והמפגשים ביניהם מתקיימים ממש כמו פרלמנט קטן בעוד טל וקנין, יו"ר מועצת הנוער מתפקדת כ"ראשת העיר" של בני הנוער, מובילה ומופיעה על במות באירועים המתרחשים בעיר ומשמיעה את קולם כביטוי לחזון ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי לשימת הערכים כאחד מהדגלים החשובים בכל הקשור לבני נוער בעיר אשדוד והבנה כי יש חיבור וקשר ישיר בין החינוך הפורמלי ל- לא פורמלי.


מה היה בחודש יולי?


כנס המתגייסים התקיים במשכן לאמנויות הבמה בשותפות מינהל החינוך של העירייה, המרכז לשירות משמעויות להכנה לצה"ל, מחלקת התרבות והחברה העירונית לתרבות ופנאי בדגש על תחום הנוער. האולם היה לא ובני הנוער (המלש"בים) קיבלו "כתובת" והבטחה לליווי החל משלבי טרום הגיוס ועד סוף הגיוס וכן שי צנוע.
במרתון הסטנד אפ הופיעו ארבעה סטנדאפיסטים זה באחר זה באודיטוריון 'נעים' לתרבות: בני ברוכים, מיכאלי הנגבי, מור חן ואמיר הורביץ.
הופעה של ישי ריבו במשכן לאמנויות הבמה.
מסיבת בריכה בבית לברון לגילאי 16-18 עם דיג'יי יורם סוויסה, עמיעד סויסה, ברינדד וסמאש.



מה מחכה לבני הנוער בחודש אוגוסט, לקראת סוף הקיץ?

ויליג' נוער (22.8)- עם אליעד נחום, דיג'יי יורם סוויסה ויוסי שטרית ומופע של להקת KGC  האתיופית מקרית גת בחוף מיעמי, עם דוכנים שימכרו אוכל ושתייה קלה ב- 5 ₪ בלבד. מופעים ומסיבה עד חצות הליל עם דוכנים ופעילויות מגוונות: קיר גראפיטי של 10 מטרים שינהל דודי שובל אמן הגראפיטי מאשדוד, קליעת צמות, תכשיטים, קריקטורות, משחקי שולחן והכל באווירת "כפר נוער".
מסיבת בריכה בבית לברון לגילאי 14-16 (24.8)- החל מהשעה 18:00 עם דיג'יי יורם סוויסה, עמיעד סויסה, ברינדד וסמאש.
מופע של חנן בן ארי במשכן לאמנויות הבמה (25.8)- מי שפרץ לתודעה עם הלהיט "החיים שלנו תותים" נבחר על ידי מועצת הנוער להופיע לבקשתם של הנוער הדתי (והחילוני), החל מהשעה 19:30.
מרתון סטנד אפ (28.8)- הסטנדאפיסטים גיורא זינגר, מני מלכה, שגיב פרידמן ושי יום טוב באודיטוריום רמי נעים, החל מהשעה 21:00.
ערב הצדעה לתנועות וארגוני הנוער (31.8)- יום לפי החזרה לבתי הספר וסיומו הרשמי של החופש הגדול, ערב שכולו הצעדה לבני נוער פעילים למען הקהילה שיזכו למופע של שחר חסון שיארח את אמירם בן טובים וצמד שיניים במשכן לאמנויות הבמה, החל מהשעה 19:00.

הכניסה לכל האירועים בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד!



*התייחסות לנוער המסורתי- דתי באשדוד
כמו כן הייתה התחשבות יוצאת דופן בבני הנוער הדתיים בעיר ולפיכך התקיים מופע של ישי ריבו לבקשתם ובקרוב יתקיים מופע של אמן נוסף שנבחר על ידי בני הנוער של חנן בן ארי במשכן לאמנויות הבמה. למופע של ישי ריבו שנתפס כיום כ"שלמה ארצי" של המגזר הדתי היה 'סולד אאוט' והכרטיסים למופע של בן ארי ("החיים שלנו תותים") נמכרים בקצב שיא.

ההתחשבות בנוער הדתי באה מתוך התחשבות בכך שהם לא יכולים לרקוד יחד- בנים ובנות או ליהנות מהמסיבות בבריכה ומהנקודה הזו הקימו עבורם שני מופעי מוזיקה גדולים של האמנים שנבחרו על ידם. אגב, מכירת הכרטיסים פתוחה לכל בני הנוער ולא לנוער הדתי בלבד.














 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה