עו"ד נעים שומר מציע: הקמת שדה תעופה בינלאומי ימי באשדוד


להאזנה לתוכן:

חבר מועצת העיר אשדוד נעים שומר פונה לראש העיר לבדיקת מיזם להקמת שדה תעופה ימי באשדוד - הכולל הקמת אי מלאכותי אשר יוצב על כלונסאות בגובה של כ- 15 מטר מעל פני הים, ועליו שטח נחיתה גדול של עשרות אלפי דונמים, במרחק של כשני ק"מ מהחוף

וכך כותב נעים שומר לראש העיר:

 "עירנו אשדוד הינה עיר מיוחדת, הן מבחינת מיקומה הגאוגרפי, בהיותה מחוץ לגוש דן, אך לא רחוקה ממנו, והן מבחינת הפוטנציאל האדיר אשר גלום בה אך טרם מומש וטרם מוצה.

אני פונה אלייך בבקשה להקים צוות מקצועי של מומחים, לבדיקת היתכנותו של מיזם שמטרתו קידום הקמת שדה תעופה בינלאומי על אי מלאכותי מול חופי אשדוד.

אין מדובר בתוכנית הבל, אלא על מיזם שמבוסס על התפתחויות טכנולוגיות מתקדמות אשר יכול להוביל, לשדרג ולהקפיץ את אשדוד רחוק מאוד.

המיזם כולל הקמת אי מלאכותי אשר יוצב על כלונסאות בגובה של כ- 15 מטר מעל פני הים, ועליו שטח נחיתה גדול של עשרות אלפי דונמים, במרחק של כשני ק"מ מהחוף. מול האי על החוף, בתחום הדרומי של אשדוד, יוקמו מסופי מטענים, טרמינל ודיוטי פרי.

תנועת הנוסעים אל המסלולים ומהם תתבצע באמצעות רכבת מהירה ואוטובוסים, אשר ינועו על מזח שיוביל אל בית הנתיבות.

מדובר במיזם ענק שעלותו תגיע לעשרות מיליארדי שקלים. תכנונו והקמתו יכולים להימשך עשר שנים לפחות. רק קבוצות משקיעים פרטיים יכולים להרים מיזם אדיר כל כך בשיטת B.O.T

מדובר בחזון כמעט בדיוני, אולם מי שלא חולם, אינו חי, אינו קיים והוא יימוג וייעלם.

יש לזכור כי מטרדי הרעש הבלתי נסבלים שגורם נמל התעופה בן גוריון.

עומס תנועות המטוסים בשמי ישראל ובעיקר באזור המרכז, העובדה שתנועת הנוסעים בנתב"ג מגיעה לסף קיבולת וכן התנגדות מערכת הביטחון לכל חלופה של בנייה שדה תעופה יבשתי נוסף, יכולים וצריכים לבחון ולשקול הקמת שדה תעופה בינלאומי ימי חלופי ונוסף למדינת ישראל.

קבוצות משקיעים בינלאומית בחנו בעבר מיזם דומה של הקמת שדה תעופה בינלאומי על אי מלאכותי מול חופי ראשון לציון.

אחד מהאנשים היותר רציניים, מר ישראל גודוביץ' – מהנדס העיר תל אביב לשעבר, הינו החסיד והכח המניע של היוזמה הזאת.

מיזם כזה ישדרג את אשדוד, למעמד של עיר מטרופולין במדינה ובאגן הים התיכון, ויתרום לאשדוד תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה ולמקומות תעסוקה לתושביה.

אודה לך על התייחסותך העניינית והרצינית בהקדם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה