חוף הים זה בבית הספר


להאזנה לתוכן:

הים, משאב הטבע החשוב ביותר של אשדוד, מציע שלל רעיונות ואפשרויות לפעילות חינוכית. סביבת הים, בעלי החיים והמתחם החופי הם כר פורה לפעילות המקרבת את הים וערכיו לעולמם של הילדים. בבית ספר רבין, השוכן במרחק הליכה מהים, לקחו את הנושא צעד קדימה והביאו את הים לבית הספר.

 צוות בית ספר רבין, בניהולה של אפרת טובול, עסק לאחרונה בהקמת מרכז למידה ייחודי במינו בנושא שמירה על הים והחוף. מרכז הלמידה החוויתי, המעוצב ברוח הים ומכיל מערכים, ספרים ואמצעי למידה ייחודיים- מאפשר לתלמידי בית הספר הצצה נדירה אל מגוון המינים החי בים התיכון ולחופייו.  המרכז נחנך השבוע בטקס בית ספרי מרשים אותו ליוותה מקהלת הילדים של בית הספר ועל הכנתו שקדה המועצה הירוקה של תלמידי בית הספר. 

"עם סיום הטקס, נגזר באופן סמלי הסרט האדום ותלמידי בית הספר התחלקו לקבוצות", מספרת אפרת טובול, מנהלת בית הספר. "חלק מהתלמידים נכנסו לחדר ועברו פעילות לימודית חווייתית בנושא ים וחופים, בעוד שאר התלמידים יצאו לפעילות שהתבססה כולה על משחקים בשימוש חוזר".

 ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, שהצוות שלה ליווה את בית הספר במהלך תהליך בניית החדר, סיפרה לנו קצת על המשחקים – "תהליך הקמת המרכז לווה בתהליך חקר חינוכי וניתן דגש מיוחד לשיתוף התלמידים. המשחקים, שהינם חלק מהתהליך, הוכנו על ידי ילדי בית הספר וההורים בהנחיה מקצועית של צוות רכזות איכות הסביבה של בית הספר".

 מרכז הלמידה או "החדר המופלא", לדברי ליליאן כהן ורותי כהן, שתי רכזות איכות הסביבה של בית ספר רבין, הוא חלום שהתגשם. "בית ספר רבין נמצא במרחק הליכה מחוף הים המדהים של העיר ומזה זמן רב חשבנו כיצד לשלב את נושא הים והחוף באופן משמעותי בתהליכי הלמידה והחקר המתקיימים בבית הספר. כאשר הגיעה אלינו ההצעה, ממנהל החינוך ומאיגוד ערים להקים יוזמה חינוכית מקיימת, זה היה בשבילינו אך טבעי לבחור נושא זה".

מרב יגר, רכזת חינוך והסברה באיגוד ציינה כי "החלום של בית ספר רבין קרם עור וגידים הודות לתמיכה אותה קיבלה העיר אשדוד. אין ספק כי שילוב הכוחות בין מרטין עובדיה, מנהלת מחלקת חטיבה צעירה במינהל החינוך, לבין צוות האיגוד ובמיוחד קרן קיזלשטיין, נועם ואן דר האל וכוכבה ליפשיץ מהרשת הירוקה, היה משמעותי והמרוויחים הגדולים הינם תלמידי בית הספר". 

קרדיט צילום: תם כתום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה