טו"ב לתלמידים: חברת החשמל בפעילות קהילתית למען החינוך הטכנולוגי באשדוד


להאזנה לתוכן:

חברת החשמל ועירית אשדוד שותפות זו השנה השישית בתכנית טו"ב (טכנאים ובגרות), יחד עם משרד החינוך והתאחדות התעשיינים במגמה להכשיר טכנאים בעלי תעודת בגרות שיוכלו להצטרף כעובדים בתעשייה.

תלמידי מקיף ט' משתתפים בתכנית חברת החשמל כבר 6 שנים ובנו תכנית לימודים מתאימה לתלמידי המסלול מכתות ט' ועד י"ב, בה משתלבים תכני חברת החשמל .

מטרת התכנית לקדם את החינוך הטכנולוגי ולהגדיל את מספר התלמידים הלומדים במגמות של הנדסה, על מנת לצמצם את המחסור בכוח אדם איכותי בתחום הטכנולוגי בתעשייה ובצה"ל.

התלמידים מתחילים את המסלול במגמת אלקטרוניקה ומחשבים מכיתה ט', ומסיימים את רוב תעודת הבגרות בכיתה י"א. שנת הלימודים בכיתה י"ב מוקדשת ללימודי טכנאים. בתי הספר המשתתפים בתוכנית מחפשים מפעלים "מאמצים". במסגרת האימוץ מתקיים שיתוף פעולה בין בתי הספר לבין חברת החשמל בתחומים שונים.

במסגרת הפעילות מסיירים התלמידים באתרי חברת החשמל ומאזינים להרצאות מפי מומחים בחברה בנושאי תהליך הפקת החשמל, רשת תמסורת, פרויקטים טכנולוגיים מתקדמים, פיתוח רשת חשמל חכמה ועוד נושאים מעולם התוכן של החברה.

על הפרויקט אחראית בחברת החשמל יסמין סלע-שגיא מהיחידה לקשרי הציבור שבחטיבת הרגולציה, קשרי הממשל והתקשורת. חברת החשמל שותפה בו מראשיתו ואף זכתה בתעודת הוקרה על השתתפותה בתכנית ממנכ"ל משרד החינוך.

 "אין זה מובן מאליו שמפעל או ארגון יסכימו לארח תלמידים, להשקיע בהם ולהתמיד בכך לאורך שנים. חשיבות החשיפה, מעבר לעשייה ולערכים אליהם נחשפים התלמידים, הינה בעצם הדרבון ויצירת מוטיבציה ללמידה ערכית ומשמעותית הרלוונטית לתלמיד ולהתפתחותו המקצועית בעתיד" כך אמרה מנהלת בית הספר מקיף ט' באשדוד, אסנת מורדו, בדברי הברכה שלה בטקס לציון שנת פעילות נוספת של הפעלת התכנית על ידי חברת החשמל בתיכון. מורדו החמיאה בשם התלמידים, ההורים והנהלת בית הספר ואמרה "כל הכבוד לחברת החשמל על המעורבות, האכפתיות והמקצועיות בביצוע ובהמשכיות הפרויקט". 

מורדו אמרה עוד כי ביה"ס מייחס חשיבות רבה למסלול זה כאשר רובם המכריע של תלמידיו ממשיכים בין כתלי ביה"ס בלימודים לתואר טכנאי, ורבים מאד מהם ממשיכים ביוזמתם ללמוד במסלול הנדסאים ורק אז מתגייסים לצה"ל. משני המחזורים הראשונים של בוגרי המסלול התגייסו תלמידים ששובצו למקצועות יוקרתיים בחילות השונים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה