אסף אשתר והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד- מופע משובב נפש לגדולים ולקטנים!


להאזנה לתוכן:

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פתחה את עונת הילדים בבית יד לבנים במופע בכיכובו של אסף אשתר- אשף המילים ויצאו יחד למסע חוצה עולם בעקבות ספרו של בינימין מהעיר טודלה שבספרד תוך שילוב נגינות מוזיקליות אנדלוסיות מרחבי העולם.

 

הורים, סבים וסבתות ליוו ילדים אל המופע שפתח, זו השנה שלישית את עונת ה"ילדים" של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד עם המנצחת סיון אלבו בן חור, אסף אשתר, הפייטנים מני כהן ומשה ברששת.

ככל המופעים של התזמורת האנדלוסית- לקטנים וגדולים כאחד. המופע נפתח בניגון נעימה אנדלוסית של חברי התזמורת ובניצוחה של בן חור. לפתע, מתוך הקהל צץ ומציג את עצמו אשתר בשם אספון ומעיד על עצמו כי הוא מחפש ספר שכתב בינימין מטודלה שנדד בארצות רבות לפני כאלף שנים וכתב ספר בשם מסעות בינימין בו תיעד כל מה שראה (ולא בצילום סלפי).

אספון שואל אם הילדים אם הם רוצים לצאת איתו למסע? וההרפתקאה מתחילה, זאת לאחר שהוא מסב את תשומת לב הצופים לתיבה הממוקמת על הבמה, משתף את הילדים בקהל ושואל אותם שאלות... מוציא שם פריטים שונים ומחפש רמזים, תוך שהוא מפעיל את  הילדים ונעזר בהם לפתור מה אומר כל רמז- לאחר מכן יוצא "לחיפוש" במרוקו, פרס, טורקיה, תימן ומדינות אחרות, כאשר בכל יציאה למסע עולים הפייטנים כהן וברששת ושרים יחד עם התזמורת האנדלוסית פיוטים אנדלוסיים מהארצות השונות.

 

בחידות עברית מתוקות להפליא משתמש אשתר ומפעיל את הילדים במהלך המופע, שואל אותם האם הם נהנים מהנגינה של התזמורת האנדלוסית... מלמד אותם מילים בעברית שיחליפו את ה'סלנג' המוכר ואפילו מעלה כחלק מהמופע ילדים אל הבמה.

בהמשך, מוצא רמז נוסף בתיבה ומכיר לילדים את כלי הנגינה בהם מנגנת האנדלוסית: כינורות, ויולה, אבוב, גיטרה, אוד, חליל צד, דרבוקה ועוד כלים נוספים...
 

אשתר, גורם לילדים להתפקע מצחוק ולצעוק אליו בהתלהבות וניכר שגם המבוגרים נהנים ומחייכים לעצמם. יש לאשתר הברקות לשון קסומות וקלילות, כאלה שגורמות לך לרצות לדבר בשפה עברית תקינה, כי זה נשמע קסום מפיו. בין אם הוא מדבר או שר.

.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה