'אפקט הפרפר'- אופרה עולמית במשכן לאמנויות הבמה


להאזנה לתוכן:

ה"אופרה הירושלמית" חוזרת עם הפקה חדשה לאופרה "מאדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני, עם אנסמבל סולני תל-אביב במשכן לאמנויות הבמה באשדוד

האופרה הירושלמית, תעלה את האופרה "מאדם באטרפליי", ב-28 בדצמבר באשדוד וב -31 בדצמבר וב-2 בינואר, בירושלים. האופרה הינה בבימויו של גבריאלה ריביס, ובביצוע סולני האופרה הירושלמית, מקהלת האופרה הירושלמית ואנסמבל סולני תל אביב תחת שרביטו של עומר אריאלי. בתפקידים הראשיים, יסמין לוי-אלנטק בתפקיד מאדאם באטרפליי, אבי קלמברג בתפקיד הקצין פינקרטון, אנה פשס בתפקיד סוזוקי, ויורי קיסין בתפקיד שרפלס.

האופרה המפורסמת  "מאדאם באטרפליי" מאת  ג'אקומו פוצ'יני עלתה על הבמה לראשונה ב- 1904 ב"סקאלה" שבמילאנו. היא נחשבת לאחד מנכסי צאן הברזל של האופרה ומועלית דרך קבע על כל בימות האופרה בעולם.

עלילתה של האופרה מתרחשת בעיר נגסאקי, יפן. האופרה המקורית היא בת זמנו של המלחין, אך בהפקה זו של האופרה הירושלמית, העלילה מתרחשת אחרי מלחמת עולם השנייה וחורבן העיר נגסאקי בידי האמריקאים. קצין אמריקאי נושא לאישה גיישה בת 15 מתוך הרפתקנות, ונוטש אותה לאחר שהמירה את דתה למענו והוחרמה על ידי משפחתה. מתוך אמונה עיוורת באהבתו, היא מחכה לאהובה שישוב יחד עם בנם הפעוט, חרף ניסיונות השכנוע של קרוביה לשכוח אותו ולהתחתן עם אחר.

הקצין אומנם חוזר כעבור  שלוש שנים, אך בלוויית אשתו החדשה מארצות הברית ועל מנת לקחת את ילדו, שעל קיומו שמע מהקונסול האמריקני שרפלס. אז, חלומה של באטרפליי מתנפץ לרסיסים באחת, לנוכח המציאות המרה.
 

המתח בין שני העולמות, המערבי והיפני, מודגשת בנוסף לקו העלילה גם באמצעות עיצוב התלבושות, העשויות מנייר בהשראת אוריגמי יפני. שמלת הכלה של באטרפליי בתחילת האופרה, אשר גם היא שומרת על הסילואט הקלאסי ועשויה מנייר, מעוטרת בעגורי אוריגמי בהשראת האגדה היפנית על 1000 העגורים שמספרת כי מי שיקפל  1000 עגורים יקבל את משאלת ליבו. העגורים בתרבות היפנית אמורים להביא מזל טוב למי שמקבל אותם.

האופרה מזמינה את הקהל לנדוד אל יפן הרחוקה, ולהיסחף אל סיפור טרגי של אהבה נכזבת, נאמנות, נטישה ובגידה, מול מסורת, משפחה, חיים ומוות וזאת על רקע המלחמה והמתח התמידי השורר בין ערכי המערב וערכי המזרח.


האופרה תבוצע באיטלקית עם תרגום לעברית ואנגלית.

מאדאם באטרפליי, יום ב', 28 בדצמבר, בשעה 20:30 , משכן לאמנויות הבמה באשדוד

להזמנת כרטיסים-mishkan-ashdod.co.il , טלפון 08-9568111

 

מחיר כרטיס: 160 –225 ש"ח. *הנחות לזכאים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה