קבלו את המדריכים החדשים


להאזנה לתוכן:

ביום חמישי יצאו מדריכים חדשים מתנועת הנוער העובד והלומד אל סמינר הדרכה מזורז, והצטרפו לשדרת ההדרכה התנועתית בעיר.

החניכים יצאו לקיבוץ אורים ביום חמישי אחר הצהריים, אחרי שקיבלו שחרור מבתי הספר ביום שישי בבוקר, ובמשך יומיים וחצי הוכשרו להדרכת המדריכים של תנועת הנוער העובד והלומד. הם למדו על האתגרים בהדרכת החניכים, על מה משמעות ההדרכה של ילדים באשדוד, השתלמות בנושא בטיחות ושמירת החיים, משבצת גיבוש ODT, סדנאות הדרכה באוכל, ועוד.

"אנחנו מאמינים שכל ילד יכול להיות מדריך", מספרת רותם אבשך, רכזת מועדון הצ'יטה של התנועה ורכזת ההדרכה בסמינר. "כל אחד יכול לעשות את הבחירה לשנות חיים של מישהו ולהפוך את העולם לטוב יותר. אם הוא רק רוצה- ואנחנו ניתן לו את הכלים לזה. לסמינר הגיעו חניכים מכל מוקדי הפעילות בעיר. כל אחד מהם נפגש עם חניכים שונים- מצבות סוציואקונומיים שונים ותרבויות שונות והאתגר שלנו זה להבין איך ההדרכה מתחברת ביחד- זה האתגר של העיר אשדוד."

ומה עכשיו? החניכים חזרו לקינים וקיבלו את שיבוצי ההדרכה שלהם והעבודה עוד לפניהם. "אנחנו רוצים ליצור אופן פעילות מיוחד שמתאים לאופי של העיר אשדוד, וספציפית לרובע י''ג שבו אנחנו פועלים", מספרת יעל ירמוך, קומונרית בקן אשדוד דרום. "אחד מהאתגרים שלנו הוא להתאים למד''צים החדשים תוכנית הדרכה מיוחדת שמתחשבת במי שהם וברצונות שלהם, וגם באופן הנכון להגיע לחניכים ולהדריך אותם. אנחנו מתרגשים ושמחים שהם מצטרפים לצוות! בשיא הסמינר יצאנו לא''ש לילה ברחבי הקיבוץ, עם מדורה בסוף- בדיוק סוג החוויות שאנחנו מנסים ליצור בתנועת הנוער .חוויות שמבוססות על חברות ומפגש אנושי ולא על מסכים ואטרקציות."

מדריכי התנועה ביקשו להודות לעיריית אשדוד, האגף לחינוך בלתי פורמלי ולתחום הנוער בעיר על העזרה הצמודה בקיום הסמינר, ועל הדחיפה של התנועה קדימה בעיר. "יש אתגרים רבים באשדוד – והשותפים שלנו הם אלה שעוזרים לנו להתקדם קדימה" הם אומרים.

תנועת הנוער העובד והלומד פועלת בשלושה מוקדי פעילות בעיר- ברובע א', הסיטי וי''ג. מדריכי התנועה פועלים ברובעים, בבתי הספר היסודיים ובמקיפים, וגם בקהילה הסובבת. בקיץ יצאו חניכי שכבה ט' לסמינר המדריכים של התנועה- 11 ימים ביער כפר החורש בצפון שמכשירים אותם להדרכה. שנת הפעילות הנוכחית נפתחה ונותרו חניכים שעוד צריכים לקבל את ההכשרה ולהתחיל את דרכם לעבר תעודת המדריך.

 

 *קרדיט צילום: אוריאל אברהם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה