תכלס? מעניין אותי. אקטואליה לצעירים.


להאזנה לתוכן:

רוצים לדעת מה קורה בחדשות, אבל השפה וכל המושגים מבלבלים אותכם? אקטואליה, בשפה קלה, מותאמת במיוחד לנוער :-)
והפעם, התקריות בצרפת... תתעדכנו ;)

(כתב: מתן פרץ)

 

אז מה קורה בצרפת היום? בפריז? מסתבר שחוץ מרומנטיקה, קרואסונים ואומני רחוב, מצטרף אירוע נוסף לרשימה – פיגועים. ולא כאלה שנגמרים עם אזרח פצוע קל, מבוגרת בפאניקה ומחבל עם כדור בראש שתוך שנייה כבר מככב בוואטסאפ, אלא כאלה שנגמרים עם כמעט 130 הרוגים ויותר מ200 פצועים בערב אחד(!!!!), מאיפה זה בא ולמה דווקא בארץ שבזכותה יש לנו את האופציה לשווארמה בבגט? שאלה מעולה, וזאת שאלה שכל העם הצרפתי שואל את עצמו בלי הפסקה מאז אותו פיגוע במשרדי עיתון "שארלי הבדו" (7.1.15) שבו נורו ונהרגו בדם קר 12 איש (מתוכם 2 שוטרים) ע"י שני מחבלים מוסלמים, או הפיגוע ב"היפר כשר" יומיים אחרי.

לענייננו, בשבת האחרונה, בפיגוע מתוזמן ומתוכנן מאוד, בו זמנית, מחבלים מארגון דאע"ש המוכר והידוע באהבתו לחיי אדם, כבוד הדדי ושוויון זכויות (כן, בטח.) גרמו בתוך זמן קצר, לפיגועי התאבדות ופיגועי ירי בשבעה מקומות בפריז, מתוכם תיאטרון, האצטדיון הלאומי, מסעדות ובתי קפה.

אז אחרי הפגנות תמיכה ברחבי העולם (אפילו אצלנו!) והמון נרות נשמה במרכז העיר, תושבי פריז וצרפת בכלל עדיין בהלם מהמקרים הקשים.

ממשלת צרפת ובראשה הנשיא פרנסואה הולנד (כן, הולנד, כמו הארץ. מבולבלים? גם אנחנו.) הכריזו על "מצב מלחמה" ותקפו בסיסים של דאע"ש עם חיל האוויר הצרפתי בתור "פעולת תגובה" או משהו כזה.

האזרחים עצמם מזועזעים בצורה קשה ועדיין מפגינים ברחובות נגד דאע"ש והאסלאם והמהגרים מסוריה ופחות או יותר כל מה שנכנס להם לזווית של העין.

תכל'ס? מבין אותם, המהגרים הסורים ש"כבשו" את אירופה בשנה האחרונה, בוא נגיד בעדינות, לא בדיוק סמל לסובלנות ונימוס. אז אולי צרפת לא היחידה שסובלת - אבל בהחלט העיקרית, בעיקר בגלל הסיבה שאצלה יש גם ככה אוכלוסייה מוסלמית במספר לא קטן שבאזורים מסוימים המשטרה אילו מפחדת להתקרב למקום, אז לקלוט עוד חבר'ה במסגרת ההסכם של האיחוד האירופאי פתאום לא נשמע כמו הרעיון הכי טוב בעולם, או באזור, או בכלל.

ובינתיים? המון חשש, ומתח ברחובות, מדינה שמתאפיינת בפתיחות ותיירות פתאום מפחדת לפתוח את הגבולות וכל גבר עם כיסוי על הראש מרגיש כמו מחבל לעתיד.

אז אם אתם מתחילים לראות המון עולים מצרפת בעיר, הם לא הגיעו כדי להתרשם מהתוכניות בנייה לסקייט-פארק שבונים לנו בקרוב, הם פשוט מהגרים למקום שמרגיש להם בטוח- העיר שהפכה כמעט לבירת הצרפתים השנייה, אשדוד שלנו.

נשאר רק לקוות שכולנו – ובעיקר צרפת, נתאושש ונסיק את המסקנות הנכונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה