הצעדים הראשונים בכביש


להאזנה לתוכן:

לאחר שעזרנו לכם עם השיעורים ועם טיפים לטסט, הגיע הזמן לכתבה האחרונה בסדרה- איך להתמודד עם העלייה כנהג חדש על הכביש באשדוד?

 תקופת המלווה: 
- "נהג חדש" הוא נהג שעוד לא מלאו שנתיים להוצאת הרשיון שלו.

- "נהג חדש" חייב בשלט שמגדיר שהוא כזה בשמשה האחורית של הרכב ובנוסף מוגבל בהסעת שני נוסעים בלבד.
- "נהג חדש" נדרש למלווה במשך חצי שנה מתאריך הוצאת הרשיון. המלווה הוא אדם בן 24 (עם 5 שנות רשיון), אדם בן 30 (עם 3 שנות רשיון) או מורה לנהיגה בעל ותק של 5 שנים.
*הנתונים מתוך אתר משרד התחבורה.

 
 
טעויות נפוצות באשדוד
- בעיר המון כבישים ארוכים שבהם מפתה לנסוע במהירות מופרזת,כמו למשל: בני ברית,שדרות ירושלים, שדרות עודד בן עמי, יצחק רבין- אך שימו לב- לאורך כבישים אלו במיוחד ממוקמות מצלמות מהירות וזה לא נעים לקבל הביתה בדואר דו"ח מהירות, בנוסף צבירת נקודות כ"נהג חדש" זה חמור יותר מלנהגים וותיקים יותר.
- שימו לב לכיכרות, העיר מפוצצת בהם. אל תיכנסו במהירות רבה מדי לכיכר, המהירות יכולה לגרום לכם להטייה על הכביש וחס וחלילה- לתאונות.
- יש מקומות חנייה רבים בחינם בעיר, אין צורך בדרך כלל לשלם על חנייה.
- שימו לב ובמידה ואתם חונים בבניין מגורים, לחניות הפרטיות. אין מבאס מלרדת למטה על מנת לעלות לאוטו ופתאום לראות, שהוא נגרר.
-כשאתם נוהגים, הפלאפון מחוץ לתחום. אם יש לכם דיבורית, השתמשו בה- אך אין דבר שאי אפשר לחכות איתו, במיוחד עם אסמסים. אתם לא יודעים כמה ה2 שניות האלו שאתם מביטים רק בנייד יכולות לשנות דברים על הכביש ולגרום לתוצאות לא רצויות. אם ממש דחוף לכם, עצרו בצד בזהירות.
- עצירות בצד הדרך בשביל לאסוף חברים: הגיוני, הכרחי לפעמים- השתדלו לעצור במקומות שמוגדרים כחניות ולא באמצע נתיב ימני. במידה ואין לכם ברירה, אותתו לכיוון העצירה והפעילו אורות מצוקה כאשר אתם עוצרים. אל תשכחו גם לאותת כאשר אתם חוזרים לכביש.
- אל תשתו ותנהגו. העונש לנהגים חדשים והסבירות שמשטרה תבדוק אותכם הוא גבוה יותר כשהם רואים נערים ברכב. באזורי הבילוי- התעשייה והחופים יש פיקוח רב ובנוסף והכי הכי חשוב- זה החיים שלכם ושל אחרים איתכם על הכביש, זה לא שווה את זה . 
-כן, זה ממש מגניב שיש לכם רשיון. לא, זה לא מגניב לנסוע מהר כמו משוגעים רק כדי שחברים שלך יתלהבו. אתם מסכנים את עצמכם, את כל הסובבים אותכם, את הרשיון שלכם ואת הרכב. זה לא שווה את זה.
- במידה ויש לכם שאלות, צריכים עזרה בחנייה, במציאת מיקום, בתפעול הרכב- זו לא בושה לבקש עזרה ממבוגר או מחבר וותיק יותר בעולם הנהיגה. תשמרו על עצמכם.
 
 
 
קדימה, תהנו מהדרך החדשה שלכם להתנייד בעיר ובזהירות ! :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה