אחריי, הכשרה לחיים


להאזנה לתוכן:


תנועת "אחריי" היא תנועה להכשרת מנהיגות צעירה שפועלת בכל רחבי הארץ. התנועה מכשירה בני נוער לקראת גיוס משמעותי, מבחינה פיזית ונפשית. פגשתי את קבוצת "זאבי האפלה", שהסבירו לי היטב מהי נחישות, מנהיגות ורצון להצלחה.

 

קבוצת "זאבי האפלה" היא קבוצה אשדודית הפועלת במסגרת תקציבם של מתנ"ס קופף והיא הקבוצה הראשונה שנפתחה בעיר. יש 4 קבוצות הפועלות כרגע בעיר, כשהשיוך הוא על פי אזור מגורים. פגשתי את אריק אדרי (26)- מדריך הקבוצה מזה תשע שנים, והחניכים שלמה אלמו ואוריאל אסויאד (17) שנמצאים בתנועה כבר שלוש שנים.

אז למה בחרתם ללכת דווקא לאחריי?

שלמה: "אני רוצה להגיע לשירות משמעותי בצבא, להשקיע, להיות הכי טוב. הכיוון הוא טייס או השייטת. אני בתהליכי מיון. "אחריי" גם עזרו לי בהיבט האישי, ירדתי 20 קילו מאז שהגעתי לקבוצה. בנוסף, זה מפתח מנהיגות וביטחון עצמי."

אוריאל: "אני נמצא ב"אחריי" בגלל הכושר הגופני וההכוונה לצבא. אני רוצה להגיע לשירות משמעותי גבוה, להיות לוחם, צריך כושר ומשמעת צבאית ואלו דברים שאני מקבל בקבוצה. אני רוצה להיות הלוחם הכי טוב שאפשר- את ההכוונה אני מקבל ב"אחריי"."

נשמע כאילו "אחריי" מבצעים המון אימונים, אך החניכים ישר דואגים להרגיע "כל אחד יכול להצטרף, לא צריך שום הכנה מוקדמת. אנחנו מתאמנים פעמיים בשבוע ועוזרים אחד לשני." בנוסף, הם דואגים לבקש ממני להדגיש שהם הקבוצה הכי טובה באשדוד, ומסתבר שיש להם גם קבלות.

שלמה: "לקחנו את הגביע ביום ספורט של מחוז השפלה. כולם מתחרים- גם החניכים החזקים וגם החלשים יותר ובזכות עבודת הצוות- ניצחנו."

האם גם בנות משתלבות בקבוצות?

שלמה: "בנות משתלבות בדיוק כמונו, גם כאלו שלא התאמנו בחיים."

איזו פעילויות אתם עושים, חוץ מהאימונים הקבועים?

אריק: "יש לנו שלוש סדרות בשנה- חנוכה, פסח וסדרת סיכום. בכל סדרה מבצעים דברים אחרים, למשל, בחנוכה- שלושה ימים עובדים על ניווטים. אנחנו מלמדים כמובן את כל מה שצריך לדעת ואחר כך החניכים יוצאים עם מצפן ומפה לנווט בשטח- ללא מדריכים. גם מי שמצטרף מחר, יכול לצאת לסדרת חנוכה. אנחנו כל שנה מאפסים את רמת הקושי כדי שזה יתאים לכולם. אנחנו גם עוזרים בכל העניינים שקשורים לצבא. בחופש הגדול מתנ"ס קופף הביא לנו מורה לארבעה ימים והיא עזרה לכל מי שהיה צריך להגיע לצו ראשון- לימדה אותם לקראת המבחן הפסיכוטכני."

אתם, החניכים הותיקים, לא קשה לכם להתאמן ברמה נמוכה יותר?

אוריאל: "זה בסדר, כי ככה קל לחדשים והם לא נרתעים ונבהלים מדרגת הקושי. חוזרים להילוך ראשון ואנחנו עוזרים להם. מי שמסיים שנה ב"אחריי", חוזר שנה אחר כך על מנת לעזור."

מעבר לפעילות הספורטיבית, "אחריי" גם תורמים לקהילה. העובדה שהם נמצאים תחת מתנ"ס קופף מאפשרת להם לא לדאוג להוצאות כספיות ולנסות ולבצע את הטוב ביותר עבור החניכים שלהם וגם עבור הקהילה שסביבם.

אריק: "שיפצנו את מתנ"ס קופף- צבענו, גזמנו, סידרנו את הגינה. בנוסף, עשינו איסוף של "מתוקים לחיילים". במשך שבועיים עמדנו בסופרים בעיר, אספנו מצרכים ולאחר מכן נסענו לבסיסים הקרובים וחילקנו לכל החיילים." ומה עם הקהילה באשדוד? "קיבלנו תלושי שי לחלק לאנשים קשיי יום בעיר. כל קבוצת חניכים קיבלה כמה מעטפות, עפ"י אזורים, והלכו לבתי האנשים להעניק להם את העזרה הזו."

נראה כי למי שמתכנן להיות במקום טוב ומשמעותי בצבא, זה המקום להיות בו. תנועת "אחריי" מספקת מעבר לכושר הגופני- גם ייעוץ והכוונה, ימי גיבוש ועזרה בכל מה שקשור לבירוקרטיה צבאית. בנוסף, התנועה גדולה ונחשבת ולכן גם בצה"ל מתייחסים אליה בכבוד הראוי לה. אריק מוסיף: "כשיש בעיה עם עניין כלשהו לפני הגיוס, כשרואים שמי ששלח הוא חניך ש"אחריי" עומדים מאחוריו- זה עוזר לו לדימוי שלו. "

ומה מעבר לצבא, מה מקבלים מאחריי?

אוריאל: "עזרה, הכוונה, כושר."

שלמה: "זה גם עוזר בלימודים, לא רק בענייני צבא. אתה לומד לקחת אחריות על המעשים שלך, לשאוף הכי גבוה שאפשר, וגם להגיע לשם."

תנועת "אחריי" – קבוצת "זאבי האפלה" מתאמנת פעמיים בשבוע, בימי ראשון ורביעי במתנ"ס קופף וכולם מוזמנים.

 

*התמונות מתוך דף הפייסבוק "זאבי האפלה" של אחריי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה