"בואו נדבר על "זה"


להאזנה לתוכן:

קארינה עדיקה, פסיכולוגית קלינית ויועצת מינית, כותבת על גיל ההתבגרות, על מיניות ועל זוגיות.

"היי, אמרו לי שאפשר לדבר איתך על סקס, אני רוצה לשאול שאלה", אמר קול צעיר של בחורה מעבר לקיו.

יש בסביבה הרבה מידע על מיניות, נגיש ואפילו נגיש מדי. גלוי וסמוי. מה שחסר לפעמים זה המישהו הז שאתה יכול לדבר איתו על הכל בלי להרגיש אשם, מצחיק, נשפט.

"מה תרצי לשאלו?".

"מממ, זה לא בשבילי. לחברה שלי יש חבר והיא רוצה לדעת כמה פעמים בחודש אפשר לקחת את הגלולה, איך זה נקרא? הגלולה של היום האחרי..."

שאלה פשוטה, שגרתית כזאת, נכון? ובכל זאת, היא גרמה לי לחשוב הרבה.

לשאלה הפשוטה, עונים בתשובה פשוטה: ה"כדור של היום האחרי" הוא כדור שלוקחים כשהייתה "תקלה" באמצעי מניעה הרגילים.  אם קורת "תקלה" יותר מפעם בחודש, אפילו יותר מפעם בשנה, צריכים לבדוק יותר לעומק מה קורה.

אנשים צעירים שמתחילים את החיים הזוגיים שלהם חוששים מהרבה דברים לפני ואחרי שהם נכנסים למיטה. בזמן שבנים מודאגים סביב השאלה "האם הביצועים שלי יהיו מספקים?", בנות מוטרדות לגבי "מה הוא יחשוב על הגוף שלי".

זה מוכח במחקר שנעשה בארץ לאחרונה. 

כך זה קורה שברגע שהוא עשוי להיות מאוד מקרב ואינטימי בין שני אנשים, הם בעצם מצויים בשני עולמות שונים. הוא חושב על המשחק הכדורגל האחרון כדי להסיח את הדעת ו"להחזיק יותר זמן" והיא נמנעת בכל מחיר מתנוחות שבפוטנציאל לחשוף את הצלוליט שלה. ובין ביצוע לצלוליט, לעיתים קרובות הם "שוכחים" לדבר על דבר אחד או שניים.

כי יותר קל "לעשות את זה" ומאשר "לדבר על זה".

מבין הנושאים הנשכחים ביותר, אמצעי המניעה הוא לדעתי הזוכה בפרס "הנשכח ביותר". או שפשוט הוא מניח שהיא...והיא מניחה שהוא...או שזה גם לא סקסי לעצור באמצע ולשים קונדום. באמת. ממש לא סקסי. ואם אתם לא תסכימו איתי תראו לי סרט ששני השחקנים מלאי להט, עוצרים את המהלך בשביל זה.

בשביל זה?!

אבל היה עוד משהו בשאלה של אותה אישה צעירה שהטריד אותי. מה אם, למשל...היא נערה, נגיד בת 15 והיא סבורה שאין לה עם מי להתייעץ?

מה אם...היא מפחדת כי חוששת שההורים יהרגו אותה אם הם ידעו שהיא מקיימת יחסי מין?

מה אם היא פוחדת לדבר עם בן הזוג שלה על זה?

מה אם רופא בקופה לא ירצה לקבל אותה ללא ידיעת הורים?

למזלנו, אצלנו זה לא קורה. בבית שלנו זה לא קורה. באשדוד זה לא קורה. גם לי לא. אף פעם.

אני לא רוצה להטיף מוסר. באמת. אבל תנו לי להגיד שאם אתם מתביישים לדבר עם בן\בת הזוג שלכם "על זה", אז אולי כדי תחכו קצת בשביל לעשות "את זה" עד שתרגישו יותר בטוחים בקשר.

אבל אם את בחורה ואת מפחדת לדבר איתו "על זה", ממליצה לך בחום לא להיות בקשר הזה. כי בקשר טוב לא אמורים לפחד לדבר על שום דבר.

תדעו גם שיש ארגונים בארץ שקיבלו אישור על ידי החוק כדי לתת ייעוץ מיני ראשוני  לכל הגילאים וגם ללא ידיעת הורים.

זה יכול להציל אותכם לא רק מהריון לא רצוי אלא ממחלות מין.

ותשמעו קטע: כל אדם בוגר, אפילו ההורים (!!) ישמח לעזור. חפשו אותו בסביבה, במשפחה. באמת. כי למרות שזה ישמע לכם מוזר מאוד, גם אנחנו המבוגרים היינו שם פעם, אז, כשהטלוויזיה היה בשחור\לבן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה