הצילו, מר חשוון הגיע !


להאזנה לתוכן:

חודש חשוון מכונה החודש המר כי אין בו שום חג או מועד לשמחה. לרוב האנשים זה חודש רגיל, אבל לתלמידים זהו החודש הגרוע ביותר מכיוון שאין ימי חופש. אספנו את כל הרעיונות איך תוכלו להעביר את הזמן בכיף ובמהירות עד חג החנוכה שיבוא ויציל אותנו . איזה נס (עם פעמיים סוכר , החודש הזה מר במיוחד.)

סופי שבוע -

אז נכון שבימי החול נצטרך ללמוד ולהתאמץ, אבל בשביל זה בכל סופו של שבוע קשה, מגיעים שישי-שבת לעשות לנו קצת טוב על הלב .תכננו לכם פעילויות מהנות לסופי השבוע,מסיבות פיג'מות,בילוי עם חברים ,טיולים עם המשפחה, וכל מה שאתם אוהבים וככה יהיה לכם תמיד למה לצפות והימים יעברו לכם במהירות.

ארגון החדר -

העובדה שלומדים כל החודש היא משהו שלא נוכל לשנות ולכן כדאי להשקיע את המאמץ הגדול ביותר שלנו, אם נארגן את החדר והשולחן בצורה טובה ונוחה, האווירה שלנו תהיה לימודית יותר ויהיה קל הרבה יותר להצליח ולעבור את המבחנים בשלום.

יום "חופש" -

החליטו על יום באמצע השבוע (רצוי לשנות את היום מדי פעם כדי שלא יתקל במועדי עבודות ומבחנים) שבו אתם לא עושים שום דבר ורק נחים או נהנים עם חברים, הכינו מראש את שיעורי הבית של אותו היום וכך כשתגיעו הביתה תרגישו כאילו אתם עוד בחופש, פעם בשבוע.

תועילו לעצמכם ולזמן שלכם –

זה שזמן הלימודים הגיע לא אומר שכל חייב להיות משעמם ודכאוני, מצאו לכם תחום במסגרת בית הספר שאתם מתעניינים בו, לדוגמא מועצת התלמידים או ועדות כיתה מסוימות, והשקיעו בו וכך תוכלו לשפר את סביבתכם. אם לא תמצאו תחום שמתאים לכם, אספו כמה חברים ופנו למנהל בית הספר על מנת לפתוח ועדה שבה גם אתם תוכלו לתרום ולהעביר את זמנכם ביעילות.

מהפך כיתתי –

החודש תעבירו את רוב זמנכם בתוך הכיתה, אז לפחות שזה יהיה בסביבה נעימה וטובה.אספו את חבריכם והתייעצו עם מחנכת הכיתה והכריזו על פרויקט קישוט הכיתה, תוכלו אפילו להפוך את זה לתחרות שכבתית של הכיתה היפה ביותר ותציעו פרס סמלי כך שאפילו עוד תלמידים יתעניינו בכך ותוכלו להפוך את השכבה למקום יפה ונעים יותר, ואפילו ליהנות מזה,ולזכות בקצת גאווה מצד צוות בית הספר.

שופינג חורפי –

חודש חשוון הוא חודש הסתיו, שמסמל שאוטוטו מגיע החורף וזה סימן לכל בחורה ממוצעת להתחיל לסדר את הארון מחדש ולרכוש בגדים חדשים שיכולים לגרום לכל החודש להיראות פתאום נוצץ יותר. מגוון המעילים,הסוודרים,הקפוצ'ונים והמגפיים המוצעים עכשיו בחנויות יכולים להעביר לנו כמה ימים שלמים של שופינג מהנה שיכול לגרום לשמש לזרוח אפילו ביום סתיו מדכא. 

תחביב ביתי –

תמיד רציתם ללמוד לסרוג, לבשל, לצייר,לבנות ארונות מטבח, אבל אף פעם לא היה לכם זמן? עכשיו שמגיע הסתיו ואיתו הגשמים יש לכם זמן להשקיע על התחביב החדש שלכם כי אי אפשר כמעט לצאת מהבית, אז כך תוכלו להעביר את הזמן בין הקירות בכיף, וגם ללמוד משהו על הדרך. אנחנו מחכים לסוודר הלבן שהבטחת לנו בסוף הסתיו.

ספר נוסטלגי –

הרגע נגמרו כמעט 4 חודשים של חופש וקצת לימודים באמצע, שבסופם נשארנו עם המון חוויות, זיכרונות,תמונות מצחיקות וסיפורים בלתי נשכחים. אספו הכול על קובץ במחשב והדפיסו עותקים עם הדברים הכי מבדרים לכל החברים,שאם קצת תתמרמרו מהחודש שהגיע עלינו, ישר תיזכרו בכל מה שהיה ויעלה לכם חיוך. אפשר גם להפוך את איסוף התמונות והסיפורים לפרויקט בין כל החברים וזה יכול להעביר לכם כמה ימים ביחד,בכיף.

משרד שידוכים –

החורף מתקרב בצעדי ענק, ואף אחד לא אוהב להיות לבד. אספו רשימה של כל המכרים שלכם שפנויים וארגנו ערב שידוכים. גם תרוויחו יום מהנה, גם הזמן יעבור בזמן שתנסו למצוא את שמות כל החברים הפנויים, גם כל החברים שלכם יודו לכם, וגם מי יודע ... אולי בסופו של דבר תמצאו אהבה בעצמכם.

מופע חנוכה שכונתי -

אז נכון שחודש זה המון זמן, אבל כל מופעי החנוכה כבר מתחילים להתכונן ולהתאמן לקראת הילדים שיבואו וייהנו מהם בחופשה, ומי אמר שאתם צריכים להיות מחוץ לתמונה? אספו את כל החברים הכי מוכשרים שלכם, ומצאו את התסריטאי שמסתתר באחד או בכמה מכם, כתבו סיפור או השתמשו באגדה מוכרת והעלו פסטיבל חנוכה משלכם. לא צריכים להיות כוכבים גדולים כדי להעביר חודש שלם בחזרות, בכיף ובצחוקים ובחנוכה להעלות את ההצגה אל מול השכנים, ההורים והחברים שלא זכו להשתתף. הנאה מובטחת.

 

לסיכום, זהו חודש קר, מר ואפרורי,אבל אם יודעים מה לעשות, אפשר לנצל אותו ולהפוך אותו לחודש חוויתי, לימודי ומהנה במיוחד. בהצלחה !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה