ספר החוקים לבני נוער בעבודה


להאזנה לתוכן:

מתחת לגיל 18? עובד או עובדת? יש חוקים שנועדו להגן עליכם ויש זכויות שמגיעות לכם. אל תתנו לאף אחד להקטין אותכם רק כי אתם קטינים.
כל מה שאתם צריכים לדעת.

מתי הגיל להתחיל?
במהלך הקיץ מותר לנוער מגיל 14 לעבוד. בזמן שנת הלימודים, מגיל 15 ומעלה העבודה מותרת. אלא אם כן אתם בתחום הבידור, במקרה כזה יש היתרים מיוחדים ממשרד הכלכלה. 

שכר מינימום-
שכר המינימום של בני נוער מתחת לגיל 18 הוא 18 שקלים עד גיל 16, 20 שקלים עד גיל 17 ו22 שקלים עד גיל 18,במידה ואתם חניכים במקום מסוים ועובדים במסגרת זו,שכר המינימום עומד על 16 שקלים. 
שעות עבודה-
אסור להעסיק אותכם יותר מ40 שעות בשבוע,בנוסף עד גיל 16 אסור לכם לעבוד מעבר ל8 שעות ביום. חשוב לדעת- אסור להעסיק אותכם ביום המנוחה, שהוא שבת.
שעות עבודה ליליות-
עד גיל 16, אסור להעסיק אותכם לאחר השעה 8 בערב. מגיל 16 עד 18 אסור להעסיק אותכם לאחר השעה 10 בלילה - אלא אם כן יש אישור מיוחד ממשרד הכלכלה.
תקופת נסיון לא קיימת-
אין תקופת סטאז' או "בוא נראה איך תהיה ונחליט", מגיע לכם תשלום על כל שעה שבה עבדתם והשקעתם. התקבלתם לעבודה? מונה המשכורת חייב להתחיל לספור.
אין לכם מיסים-
לא ביטוח לאומי, לא דמי בריאות ולא מס הכנסה. היתרון הגדול בלהיות עובדים מתחת לגיל 18 הוא שאתם עדיין לא מחוייבים בתשלום מיסים למדינה ולכן אין שום סיבה שהמעסיק יוריד לכם דמי מיסים מהמשכורת. חשוב לשים לב לכך ואם אתם לא מבינים בתחום, תעבירו את תלוש המשכורת למבוגר שיעזור לכם.
לסיכום, דעו את הזכויות שלכם, זה הדבר החשוב ביותר. אל תתנו לאף אחד לנצל אותכם רק בגלל שאתם "קטנים", העבודה שלכם שוות ערך לכל עובד ואם התקבלתם למשרה כנראה שאתם מתאימים לה. 
*המידע מתוך אתר האינטרנט של שירות התעסוקה בישראל.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה