איך להתחיל את השנה ברגל ימין?


להאזנה לתוכן:

נכון, השנה התחילה בראשון לספטמבר, אבל החגים שהגיעו שנייה אחר כך לא נתנו לנו זמן להתאקלם, אז השנה מתחילה באמת- מיד אחרי שמחת תורה. אז לכבוד שנת הלימודים שבאמת מתחילה עוד מעט, אספנו לכם כמה טיפים איך להתחיל אותה על הצד הטוב ביותר.

רשימת שאיפות ורצונות-

כל פעם ששנה נגמרת, אנחנו מסתכלים אחורה וחושבים למה לא עשינו את זה ואיך לא הצלחנו במקצוע ההוא או איך בזבזנו זמן על משהו שבכלל לא רצינו. השנה, קחו דף ונייר או פתק באייפון\גלקסי ותכתבו את כל מה שהייתם רוצים שיקרה. להשקיע יותר במתמטיקה, להתלבש בצורה אופנתית יותר, להתחיל לדבר עם ההיא מט'3 שהסתכלנו עלייה כל שנה שעברה, ללמוד לנגן על גיטרה. כשהכול נמצא מולנו, יותר קל להתחיל ולהגשים.

לנטרל את אפקט הפחד-

בהמשך לסעיף הקודם, הרבה פעמים אנחנו עוצרים את עצמנו מלעשות דברים בגלל פחד מהתוצאות- פחד מדחייה או מכישלון. צריך לזכור שגיל ההתבגרות הוא הגיל להתחיל, שבו השמיים הם באמת הגבול ואנחנו מוזמנים לנסות ולטעות ולמצוא באמת את הדרך שלנו בחיים- תנו לעצמכם חופש (בגבול הטעם הטוב) להתנסות וליפול ולהרים את עצמכם ולאסוף כמה שיותר חוויות.

להתחיל לחייך יותר-

הרבה פעמים אנחנו נותנים לדברים חיצוניים להשפיע עליינו לרעה. גם היום הכי שמח יכול להיהרס מהערה של מישהו או מהמקרה הכי קטן. תנסו לחשוב על הכיוון החיובי ותלמדו להעביר הלאה דברים רעים, להתעלם ולחשוב יותר על הטוב באותו הרגע. גם כשמחייכים בכוח, זה יכול להפוך לאמיתי.

תהיו נחמדים-

בכל תחום, חברים, מורים, בוחנים – אם תחייכו ותהיו נחמדים, יש מצב הרבה יותר גדול שיצא לכם מזה משהו טוב. תחשבו ששכחתם להכין עבודה ותגיעו לשולחן המורה ותסבירו לו בכנות ובנחמדות מה קרה ולמה שכחתם, יהיה לו הרבה יותר קל להתחשב ולעזור לכם ככה ולא כשאתם כועסים וצועקים.

פשוט תעשו כל מה שעושה לכם טוב.

תזכרו שכשלכם טוב, גם מסביבכם מרגישים את זה. במקרה הכי גרוע, אם דברים לא יסתדרו, תמיד יש את שנה הבאה ;)

שנה טובה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה