הגרמנים או ההולנדים יהיו הבעלים של הנמל החדש באשדוד, הסינים יפעילו את נמל חיפה


להאזנה לתוכן:

חלומו הרטוב של ראש הממשלה להפריט גם את נמל אשדוד ולהעבירו לבעלי עסקים פרטיים (כדוגמת הפרטת כיל, בנק הפועלים וכו' שפיטרו מאות עובדים ובמקביל המנהלים מושכים משכורת של מיליוני שקלים בחודש ) עומד להתממש לאחר שכבר הקבוצות הציעו הצעות כספיות להפעלת הנמל

בסיום המכרז מסתבר כי - חברת TIL מהולנד שבבעלות MSC, חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, או קבוצת EUROGATE הגרמנית, יפעילו את הנמל החדש באשדוד.  

קבוצת .SIPG- Shanghai International Port (Group) Co הסינית תפעיל את נמל חיפה (כמתמודדת יחידה במכרז)

 כפי שפרסמנו  -  ביוני 2013 אישרה הממשלה בניית שני נמלים חדשים בישראל כדי ליצור תחרות לנמלים הקיימים שמופעלים ע"י המדינה. לשם כך הממשלה החליטה להשקיע כ7.5 מילארד ש"ח בשלב הראשון (לשם המחשה - בסכום זה היה ניתן לפתור למשל את בעיות הדיור בישראל ו/או את הצפיפות בבתי החולים, לשקם את הרווחה, להרים את מערכת החינוך לגבהים וכו'). על פי דוחות המבקר ומומחים - שום דבר לא היה דחוף מבחינה כלכלית להזדרז ולהקים 2 נמלים חדשים למעט האובססיה לכופף את עובדי הנמלים.

ממשלת ישראל פיצלה את המכרזים לשני תתי-מכרזים שונים: הראשון לבניית הנמלים והשני להפעלה שלהם לאורך 25 שנה (כמכרז BOT - בנה, הפעל, העבר חזרה למדינה).

בספטמבר האחרון נחתם חוזה הבנייה הראשון עם חברת צ'יינה הארבור הסינית שזכתה בבניית הנמל החדש באשדוד, בעלות של כ-3.3 מיליארד שקל כאשר העבודות לבניית הנמל כבר מתקיימות בשטח מזה כמה חודשים. וחברת שפיר/אשטרום זכתה בבניית נמל חיפה תמורת 4 מליארד ש"ח 

למכרזי הפעלת הנמלים ניגשו בסופו של תהליך, שלוש  קבוצות 2 מתוכן יתמודדו על הנמל באשדוד והסינים יקבלו את ההפעלה של נמל חיפה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה