השומר הצעיר למען אוכלסיית בעלי צרכים מיוחדים


להאזנה לתוכן:

השבוע, לכבוד ״שבוע להעלאת המודעות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים״ קיימה תנועת השומר הצעיר פעילות משותפת עם קבוצת הנוער של מועדון החרשים וכבדי השמיעה באשדוד. המועדון הפועל ברובע א׳ בעיר מפעיל קבוצת נוער אליה מגיעים נערים ונערות מכל רחבי העיר

הפעילות המשותפת התקיימה בביה"ס רעים בו פועלת התנועה. אל האירוע הגיעו חניכי וחניכות התנועה מרחבי העיר. במהלך הפעילות התחלקו החניכים לקבוצות מעורבות ועברו שלל פעילויות גיבוש והיכרות.

בסיום הפעילות לימדו חניכי וחניכות מועדון החרשים וכבדי השמיעה את חניכי השומר הצעיר את השיר ״אור גדול״ של הזמר אמיר דדון בשפת הסימנים ויחד הם צילמו קליפ של השיר בשפת הסימנים.

הפרויקט הוא צעד ראשון של התנועה והמועדון ביצירת שותפות ארוכת טווח שמטרתה לתת במה למפגש לכלל הנוער בעיר. את השותפות התחילה דבורי צור רכזת חברתית קהילתית בתחום החרשים בעיר בשיתוף עם רכז הפעילות העירוני של השומר הצעיר באשדוד - יאיר ליבל.

״אין תחליף למפגש וזמן משותף כשמבקשים לחנך את הנוער לקבלת האחר והשונה״ אומר יאיר. ״דרך המפגש עם נערים ונערות כבדי שמיעה למדו חניכי התנועה שני דברים חשובים: האחד זה שהם בדיוק כמוהם ושרק הדימוי הסטריאוטיפי גורם לנו לעשות הפרדות בין אנשים ולחשוב אחרת והשני הוא שיש לאדם עוד דרכים לתקשר בהם ולגלות רגישות חוץ מהשפה המדוברת".

יאיר מסכם את האירוע בהתחייבות: "עם הקמתם של מבני הפעילות לתנועה תגדיל התנועה את הבמות והמרחבים הפתוחים לכלל בני הנוער באשדוד. יש לפנינו עוד עבודה רבה של התאמה והנגשת הפעילות התנועתית לכלל הקבוצות בחברה.

אבל אנחנו כאן כדי לשבור את הראש עד שנצליח. תנועת השומר הצעיר שמה לעצמה למטרה לגדל דור חדש ומאמין שתהייה באמתחתו גם זהות ציונית חברתית חזקה וגם אומץ ומסוגלות לקחת אחריות על כל חלקיה של החברה הישראלית".

התנועה פתחה את השנה עם צמיחה משמעותית במספרי החניכים שלה ועם הקמת מבני הקבע לפעילותה היא צפויה אף להכפיל את גודלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה