כמה מבזבזים בתאגיד המים "יובלים" על הוצאות מנהלתיות וכלליות?


להאזנה לתוכן:

ביום רביעי הקרוב יעלה חבר מועצת העיר משה דנינו, בקשה לבדוק את כדאיות תאגיד המים באשדוד. תאגידי המים נמצאים בתקופה האחרונה תחת מתקפה חריפה מצד גופי התקשורת וקהל הצרכנים, תחקיר שנערך מצא כי תאגידי המים מבזבזים מיליוני שקלים על הוצאות הנהלה והוצאות כלליות, כמה מבזבזים באשדוד ואיפה אנחנו ביחס לשאר הערים?

לפני מספר חודשים החל קמפיין "צאו לנו מהצנרת", הקורא לפירוק תאגיד המים "יובלים" והחזרת הסמכות לעיריית אשדוד, כפי שהיה נהוג לפני הקמת התאגידים.

כעת חבר מועצת העיר מטעם אשדוד אחת, משה דנינו, מבקש להעלות לדיון במועצת העיר את שאלת כדאיות הפעלת התאגיד באשדוד.

על פי פרסומים,  תאגידי המים ברחבח מדחנת ישראל,  מבזבזים מיליוני שקלים מהקופה הציבורית על הוצאות מנהלה והוצאות כלליות (שכירות משרדים, משכורות ועוד לא מעט הוצאות שלטענת מומחים היו יכולות להחסך מאיתנו).

ראש עיריית רחובות מסביר כי הוא היחיד בישראל ש"עובר על החוק". ברחובות בחרו שלא להקים תאגיד מים ומי שמטפל בענייני המים היא העירייה, ראש עיריית רחובות טוען כי תושבי רחובות משלמים הכי פחות על שירותי המים במדינת ישראל.

אז כמה זה עולה לנו? הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות של תאגיד המים "יובלים" עומדות על 5,560,000- חמישה מיליון, חמש מאות ושישים אלף שקלים בשנה! היתרון באשדוד, שכעיר גדולה, הסכום העצום הזה (התשיעי בגודלו מבין תאגידי המים בישראל), מתחלק בין כמות גדולה של תושבים, כך שזה עולה לתושב כ-26 בלבד.

מה קורה בערים אחרות? ישנן ערים כמו רחובות, שכאמור זה לא עולה להם בכלל, העירייה מטפלת בנושא המים והתושבים נהנים ממחירים זולים משאר ערי ישראל וישנן ערים בהן התושבים משלמים עד כמעט פי 5 מתושבי אשדוד.

קחו לדוגמא את תאגיד יובלים בשומרון, תושבי השומרון משלמים 116 שקלים עבור הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות של התאגיד,

תאגיד המים "מיתב" בפתח תקווה ובאלעד עולה לתושבים שם 100 שקלים המגיעים לסכום מצטבר של למעלה מ25 מיליון שקלים!

חשוב לציין, כי רק בשלושה תאגידים בישראל משלמים התושבים פחות מתושבי אשדוד, תושבי אשדוד כאמור משלמים 26 שקלים עבור אותן הוצאות, בנתניה, חולון ובשרון משלמים בין 15-22 שקלים, קצת פחות מתושבי אשדוד, כל שאר תושבי הערים השונות בישראל משלמים יותר ולפעמים הרבה יותר מתושבי אשדוד על הוצאות הנהלה והוצאות כלליות.

כאמור, בישיבת המועצה שתתקיים השבוע, צפוי חבר הנהלת העירייה, משה דנינו להעלות את נושא תאגיד המים, על מנת לבדוק את יעילותו של התאגיד ואת מידת ההכרחיות של תאגיד שכזה באשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה