עשרות סוורים מאושרים רק ממחישים את מצבה המעוות של מדינת ישראל


להאזנה לתוכן:

עשרות משרות חדשות של סוורים בנמל אשדוד התפנו והפכו לחלומם של אלפים. כ-800 התמודדו במיונים כדי להתקבל לעבודה כשלאף אחד מהם אין קרבת משפחה לעובדים קיימים (בהכשר בית הדין). יצחק בלומנטל: "בשורה חשובה וטובה לכלכלה הישראלית ולסחר הימי."
אייל בן שמחון - הביקוש האדיר להיות סוור רק ממחיש את החוסר האדיר הקיים בעבודות עם משכורת שפויה. זאת תעודת עניות למשק הישראלי

30 אנשים יתחילו את עבודתם מיידית, אחרי קורס ייעודי, ואחר כך מתכנן הנמל לקלוט סוורים נוספים בהתאם לצורך. לפי הערכות, הנמל יקלוט בסופו של דבר בין 60 ל-100 מועמדים מתוך 2400 שהחלו את תהלך המיונים. 

גיוס הסוורים לנמל נתקל בעבר בהתנגדות עזה מצד הוועד, שאף השבית את העבודה לאחר שקרובי משפחה של עובדי הנמל נדחו עוד בשלב הראיונות. אך בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע התיר את הקליטה והנחה לקיים מכרז בהליך פומבי, שוויוני ותחרותי.

לפיכך, בקרב עשרות הסוורים שיתקבלו לעבודה בנמל אין קרובי משפחה של עובדי נמל אחרים.

יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד מסר:
"סיום תהליך קליטת הסוורים הוא בשורה חשובה וטובה לכלכלה הישראלית ולסחר הימי."

-
בתקופה האחרונה, למעלה מ-800 צעירים (מתוך אלפים) הצליחו להגיש את מעומדותם  לתפקיד הנחשק ולעלות לשלב הראיונות. מהם רק עשרות יזכו להיות עובדי נמל אשדוד.
 
תעודת עניות למשק הישראלי:

כמות המתמודדים  על התפקיד הנחשק של סוור היא תעודת עניות למשק הישראלי אשר מתקשה להמציא לצעירים עבודות בשכר שפוי.

כיום רוב המשרות לצעירים, כולל בעלי תואר ראשון ושני, עומדות על שכר של 5000-6500 ₪ כולל בעבודות שנחשבות ליוקרתיות ונוצצות (משרדי פרסום וכו').

עם שכר כזה הצעירים לא יכולים לפתח לעצמם חיים עצמאים.

אחד ממקומות העבודה הבודדים בישראל שמציע אפיק שכר (עתידי) של  משכורות גבוהות יותר הוא נמל אשדוד, שם אומנם המשכורת ההתחלתית והבסיסיות קרובות לשכר המינימום, אולם השעות הנוספות והתנאים מסביב יכולים לאפשר לבחור צעיר להגיע בעוד מספר שנים לשכר הנושק ל10000 ₪ ברוטו שהוא כ 8000 נטו.

מה שנראה כמשכורת שפויה ביחס ליוקר המחייה והדיור בישראל, הופך לחלום של צעירים רבים שמוכנים לעשות הכול כדי לחיות בכבוד בישראל.

מדינת ישראל צריכה לשאוף שיותר ויותר מפעלים יהיו כמו נמל אשדוד . אך במקום לעשות כן, היא עושה ההפך ומפעילה לחצים אדירים להפריט את הנמלכמו שעשתה עם כל מקומות העבודה שהעניקו שכר הולם לעובדים.

הפרטות אלו יהפכו את חלום המשכורת השפויה לפנטזיה ששמורה לעילוים בתחומם. העשירים יהיו עשירים יותר באמצעות גזלת כבשת הרש. 

עשרות תושבי אשדוד והסביבה נבחרו לעבודה הפיזית שהיא נחלתם של הסוורים, אלפים קיוו לזכות במשרה שכל מהותה - יציבות כלכלית ותו לא.

מה זה אומר עלנו?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה