הסינים בונים על אשדוד


להאזנה לתוכן:

קשרי הערים התאומות אשדוד-ווהן ממשיכים להתהדק ולאחרונה סיימה כאן את ביקורה משלחת סינית מהעיר התאומה, אשר באה לבחון דרכים לשיתופי פעולה בתחומי התעשייה והטכנולוגיה. אחרי הזכיה במכרז בניית הנמל החדש ואגן כימיקלים, מה יהיה המיזם הבא של הסינים באשדוד?

לפני כחמש שנים החלו להירקם יחסי ידידות בין אשדוד לסין. מהר מאוד נבחרה העיר ווהן, מעריה הגדולות של סין, להיות העיר התאומה לאשדוד ומשלחות הדדיות יצאו ובאו בין שתי הערים, והניחו תשתיות ראשונות לקראת תוכניות העתיד. בשבוע שעבר שוב הגיעה לאשדוד משלחת רשמית מהעיר ווהן, והפעם הושם דגש על תחומי התעשייה והטכנולוגיה. 

"הסינים סקרנים מאוד להכיר כל סוג של טכנולוגיה וישראל נתפסת כבית יוצר לתעשיות חכמות, כך שגם הפעם היה זה הנושא החשוב בביקור" אומרים בעיריית אשדוד אשר נערכה לביקור בצורה יסודית, באמצעות אגף התעשייה והמחלקה לקשרי חוץ,. העירייה בחרה להציג בפני הסינים את תחומי הטכנולוגיה והתעשייה באשדוד תוך שהיא דואגת להפגיש את חברי המשלחת עם הדמויות הרלוונטיות בעיר ועם התחומים המעניינים את הסינים.

את תחילת הביקור ערכו הסינים בנמל אשדוד. שם נפגשו עם ד"ר יהודה היימליך – מנהל פיתוח  עסקי של נמל אשדוד ולאחר מכן ביקרו במרכז המבקרים. למחרת הם ביקרו בעירייה והתקבלו באולם מועצת העיר.

פגישה זו, המשמעותית יותר ואשר הוגדרה כישיבת עסקים, נוהלה ע"י הממונה על התעשייה מר יהודה פרנקל. בפגישה הציגה ד"ר סמדר איצקוביץ את תחום התעשייה באשדוד ואת הפוטנציאל לפיתוח הקשרים בתחום, והוקרן סרט קצר על "ההשקעות בישראל". למפגש הוזמנו נציגי חברות בתחומי ההיי-טק והטכנולוגיות המתקדמות, אשר הציגו את הנעשה בתחומם: מר יבגני זיסליס, מייסד חברת  Port relay ltd. . מר דוד מזומן ועופר סיני מייסדי חברת Hopon ltd . מר טל קלם מנהל וגב' מוניקה רוזלסקה סגנית מנהל חברת the hive Ashdod by gvahim. מר אולג קורול שותף ומנכ"ל , ומר פיליפ בורגש שותף בחברת  Smart spring ltd.

הנושא החשוב שעלה במהלך המפגש עסק בדרכים לשיתופי פעולה אשר יביאו למינוף כלכלי בין שתי הערים בנושאי תעשייה וטכנולוגיה. ההצעות שעלו וזכו להתייחסויות היו: שילוב חדשנות, מחקר ופיתוח במוצרים הנוגעים לתחומי הנמל, תחבורה, חקלאות והיי-טק, חשיפה ל-4 חברות סטארט-אפ מקומיות אשר הציגו כאמור בפני המשלחת ויצירת נטוורקינג עסקי גלובאלי בין יזמים, משקיעים ותעשיינים, באמצעות הידוק קשרי נמלים וערים תאומות של אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה