שנתיים וחצי אחרי הפרסום באשדוד נט - בעיריית אשדוד ניקו את המבנה שהפך ל"מחראה" לשב"חים ברובע ט'


להאזנה לתוכן:

בחודש ינואר 2012 פרסם אשדוד נט אודות מפגע חמור שהפך למשכנם של שוהים בלתי חוקיים, בלב רובע ט'. בכתבה שלוותה בתמונות ווידאו, נראה כיצד מבנה שעתיד היה להיות בית כנסת, הפך למחראה ומקום משכן לשוהים בלתי חוקיים. כעת, שנתיים וחצי אחרי, פשטה עיריית אשדוד על המבנה וניקתה אותו מהפסולת אותה הביאו למקום השוהים הבלתי חוקיים במקום

מבנים נטושים, אתרי בנייה ומקומות שאינם פעילים מושכים אליהם לא מעט מפגעים ומטרדי רעש לסביבה. חלק מהם הופכים גם למשכן ארעי עבור שב"חים לא קרואים ויוצרים תחושת אי ביטחון והרבה מאוד מבוכה לתושבים. כזה הוא מבנה בית כנסת ברובע ט', אשר נקלע למשבר כספי והופסקה בנייתו, ומידי פעם הוא מושך אליו שב"חים לא רצויים היוצרים מטרדים לסביבה.

בחודש ינואר 2012 פרסם אתר אשדוד נט אודות מבנה בית כנסת שנמצא בבניה ברובע ט', שבנייתו הופסקה והוא הפך אתר משכן לשוהים בלתי חוקיים. "בלב רובע ט' הפך מבנה בבניה, שעתיד להיות בית כנסת מפואר, לבית שימוש לבני מיעוטים שמתגוררים בו בתנאים קשים מאוד. כתב אשדוד נט שסייר במקום נדהם לגלות צואת אדם פזורה בכל עבר, גם במקום בו אמור מתי שהוא לנוח ספר התורה. אך אם לא די בכך, אתר הבניה שפרוץ לכל, הפך למפגע תברואתי בו הזבל נערם בכמויות גדולות מאוד. הגישה למבנה בבניה כמעט חופשית. ילד או מבוגר יכולים בקלות להיכנס למקום ולסכן את עצמם בנפילה או פציעה קשה", כתבנו באותה הכתבה שלוותה בסרטון הוידאו הבא:

"

אחרי אותה הכתבה גודר המבנה הנטוש כדי למנוע כניסה של ילדים למבנה, אך הפסולת הרבה שהייתה בו, כמו גם השוהים הבלתי חוקיים, נותרו בו. השבוע החליטו במינהלת רובע ט' לשים סוף למפגע, ועובדי עיריית אשדוד פשטו על המבנה וניקו אותו מכל הציוד שהביאו למקום השוהים הבלתי חוקיים.

"מידי פעם אנו מבצעים פעילות יזומה להרחקת השב"חים מהמקום, אך לאחר זמן מה הם חוזרים שוב ומשתכנים במבנה" אומר לנו סמי אביטן, ראש מינהלת רובע ט', ומציין כי "הפעם, לאחר שנערמו אצלנו תלונות של תושבים, החלטנו לעשות לזה סוף"! ואכן, במינהלת הרובע החליטו ועשו. הם חיכו לשעת כושר מתאימה ובחרו בעיתוי הנוכחי לאור העובדה שישנו כעת עוצר והשב"חים לא נמצאים בשטח.

סמי מתאר את הפעילות כך: "לאחר שיצאנו למקום וזיהינו על מה מתלוננים התושבים, החלטנו שיש להסיר את המטרד הזה בהקדם, ומיד התחלנו בפעולות תיאום עם גורמים נוספים ברובע". בתוך כך הוא מציין את שילוב הכוחות והעבודה המתואמת עם מנהל אגף תפו"ח מרדני אלגרט, מנהל שירותי הניקיוןיהודה שמעוניומי שריכז את העבודה בפועל מר רמי אבודרהם. אל הקבוצה הזאת הצטרף פעיל הציבור ותושב הרובע מרשמוליק בן חמו, אשר נידב שלושה עובדים, וביחד התחילו במבצע.

הקבוצה הזאת דאגה לפנות את כל מה שהיה בתוך המבנה (ריהוט ישן, מזרונים, שמיכות, כלים, הרבה מאוד גרוטאות ופסולת) ולערום את כל האשפה הזאת מחוץ למבנה. מנוף ו"מיולים" של העירייה פינו את הכל מהמקום ומר בן חמו החליט גם לגדר את המתחם כדי שלא ניתן יהיה להיכנס למבנה.

אביטן לא הסתפק בפעולת הניקיון וגידורו. הוא פנה לתושבים הגרים בסביבה וביקש מהם לדווח מיידית על כל תנועה או פעילות חשודה במקום. "לא ניתן להפוך את המקום הזה שוב למטרד המערער את בטחון התושבים וגורם מבוכה רבה להורים" הוא אומר ומציין כי בסביבת האתר ישנם שני גני ילדים, בית ספר תיכון גדול ולאחריו בית ספר יסודי. "ההורים אומרים שהילדים חוששים ופעלנו להסיר את המטרד הזה" הוא מסכם.


 




 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה