שוב דחייה בהצבעה על תכנית מע"ר דרום


להאזנה לתוכן:

יו״ר הוועדה לתכנון ובנייה ומ״מק ראש העיר, גבי כנפו, הודיע על דחייה בהצבעה על תכנית מע״ר דרום שתוכננה להערב בעקבות פנייתם של מספר חברי מועצה אשר ביקשו זמן נוסף ללמוד את פרטי התכנית.
הדיון יתעכב בחודש נוסף

כפי שפרסמנו אמש - ממ"ק ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון ובניה בעיריית אשדוד, גבי כנפו, הזמין אמש את שני פעילי הציבור, סער גינסבורסקי ושרון מרק,  הממתנגדים לתכנית כדי להציג להם את התוכנית להגדלת יח"ד הדיור במע"ר דרום. 

לדברי כנפו, קיום המפגש הוא בהתאם למדיניות השקיפות שהוא מוביל מול התושבים סביב תהליך קבלת ההחלטות בנושאים עירוניים מהותיים.

"מע"ר דרום הפך להיות נושא מדובר בתקשורת וברשת החברתית ואני מגלה שיש לא מעט בורות בדיון סביב העניין. אני חושב שנכון לאפשר לכל תושב נגישות והסבר לשיקולים שמנחים אותנו בטיפול בנושאי התכנון והבנייה.

אנו נדרשים לקבל החלטות אחראיות שמאזנות בין שיקולי הקיימות, הסביבה, מצוקת הדיור וצורכי הציבור. אני מאמין באנשי המקצוע במנהל ההנדסה שמתוקף הניסיון המקצועי העשיר שלהם, קידמו את התוכנית המיטבית לצורכי המע"ר והעיר".

פעילי הציבור מתנגדים להגדל מספר היחידות וטוענים כי הגדלת מספר יחידות הדיור במע"ר עד כ3500 יחידות לא יקלו על העומס הקיים ממילא על תשתיות האזור. 

אמש בקשו מספר חברי מועצה ללמוד את הנושא לעומק בטרם יצביעו בדיון ובעקבות כך הודיע גבי כנפו כי הוא דוחה את הדיון בחודש כדי לאפשר להם זאת:

"חשיבות הנושא להתפתחותה של העיר מצדיק מתן אפשרות נוספת לחברים להיות שלמים עם כלל פרטי התכנית. אך לא אאפשר דחיות נוספות".

ובכך הדיון בנושא זה נדחה  כבר בפעם החמישית.

במקביל שיגרה חברת "אדווית" מכתב לחברי מליאת הוועדה לבניין ערים האומר כי ב-10 ביוני היא הגישה עתירה מנהלית לביהמ"ש לעניינים מנהליים בב"ש נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה  ונגד מהנדס העיר שלמה נער. החברה מבקשת מחברי המליאה להימנע מביצוע כל פעולה –תכנונית, קניינית או אחרת במע"ר, "אשר עלולה לסכל את מימוש זכויותיה של החברה על פי החלטות הוועדה התקפות, כפי שהתקבלו שוב ושוב לאורך השנים ועל פי הסכם חילופי הקרקעות התקף אשר נכרת בין הוועדה לבין החברה".

חברת אדווית למעשה טוענת שמגיע לה לקבל יחידות במע"ר כפי שהובטח לה בקדנציה של צילקר. אולם היא לא מזכירה כי מנהל מקרקעי ישראל התנגד לכך ולכן הנושא לא יצא אל הפועל.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה