פניות מכל רחבי הארץ לעיריית אשדוד: עזרו לנו להגשים חלום


להאזנה לתוכן:

המיזם אותו קידמה השנה עיריית אשדוד, כאשר לראשונה בארץ מונגש חוף רחצה עד למי הים, זוכה להד גדול בכל רחבי הארץ. מאז פרסום הידיעה בכלי התקשורת בשבוע שעבר, מגיעות פניות רבות מכל הארץ של בעלי מוגבלות, אשר במשך שנים לא יכלו ליהנות ממגע מי הים

המהפכה הצנועה שקידמה השנה עיריית אשדוד, כאשר חוף אורנים בעיר הונגש עד לים עבור בעלי מוגבליות, גרם להד תקשורתי, כאשר לראשונה יוכלו בעלי מוגבליות, שעד היום הסתכלו על הים מרחוק, לטבול במי הים.

בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר הדיווח באתר אשדוד נט ובכלי התקשורת הארציים, החלו לזרום הפניות לעיריית אשדוד מבעלי מוגבלות או בני משפחותיהם, שרוצים להגשים חלום ולהרגיש את מי הים.

אחת הפניות שהגיעה לעיריית אשדוד היא מנכה תושב מודיעין, שמתאר בפנייתו את ההתרגשות שאחזה בו נוכח קידום הנגישות עבור נכים בחוף אשדוד. "קרוב לשלושים שנה לא נכנסתי לים מאז שאני מרותק לכיסא גלגלים, לפני כן הייתי זאב ים והייתי משתתף בתחרות מפרשיות ועוד. אני כל כך מתגעגע לים, לריח המים, לגלים, אבל אין באפשרותי להגיע לים. אהיה המאושר באדם אם תצרפו אותי לתוכנית שלכם לאפשר לנכים להיכנס לים".

פניה אחרת הגיעה מתושב רמלה, שבנה הנכה של חברתו מעולם לא היה בים בגלל מוגבלותו. פניה אחרת הגיעה מתושב אשדוד, שאחיו בעל נכות מאה אחוז, היה עד לא מזמן אדם בריא, אך תאונת עבודה הפכה את חייו. "אני רק רוצה לראות שוב את השמחה על פניו", כתב התושב לעיריית אשדוד.

ההד הגדול שיצר המיזם של עיריית אשדוד, מראה עד כמה דבר כל כך פשוט עבור רובנו, כמו טבילה בים, הוא אושר גדול מאוד עבור אלה שמתקשים להגיע לים רק בגלל מוגבלותם.

עיריית אשדוד, בראשותו של ראש העיר ד"ר לסרי, מובילה השנה במערכת החינוך את סיסמת "האחר הוא אני", והוכיחה כי היא טובה לא רק בסיסמאות. נקווה שההד שיצר המיזם החשוב מאוד הזה לאוכלוסיית בעלי המוגבלות ובני משפחותיהם, יביא לעוד ועוד מיזמים כאלה בערי החוף בישראל, למען כלל האוכלוסיה בארץ.

צילום: לימור אדרי 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה