טעויות שעדיף לחסוך אחרי פרידה


להאזנה לתוכן:

החבר של היום הוא האקס של המחר....אם סיימתם את הקשר, ישנם דברים שכדאי לכם לדעת.
מה לעשות ומה לא לעשות אחרי סיום הקשר

עשו:

תסגרו את העניין סופית –  בסוף קשר לקוב נותרות דילמות ושאלות לא פתורות וחבל שאלה יעיקו עליכם הרבה זמן אחר כך- פשוט תוציא הכל וכך תוכלו להמשיך הלאה.אני ממליצה לקיים שיחה בניכם, אפילו אם עבר זמן רב מאז.

שיחה שתענה על כל השאלת הבלתי פתורות שיש לכל אחד מהצדדים( או רק לאחד מהם), כזו שתסגור את הדברים בצצורה הכי נעימה שאפשר. אפשרות נוספת שאפשר לעשות, במקרה ואתם נתקלים בקושי ליזום שיחה, היא לכתוב מכתב. מכתב ובו כל מה שאתם מרגישים כלפי הצד השני, ופשוט לשלוח לו\לה אותו.מכתב יעזור לכם להביע את רגשותיכם ולשחרר חלק מהכעס או הצער.

עשו:

תרשו לעצמכם להתפרק לפעמים. דחיקה מתמידה של רגשות לא תביא לשום דבר טוב אלה רק להתפרצות מוגברת מידי. תרשו לכם להתפרק מידי, לשחרר לחץ, להוריד את אבן מהלב. ארגנו את כל מה שמזכיר לכם אותו\ה בקופסא אחת. כי אני אישית לא ממליצה להשאיר בחדר דברים שיבלטו מידי ויעלו בכם זיכרונות באותו אדם בכל פעם שתראו את אותו החפץ. שימו את הקופסא במקום כלשהו שלא יהיה תמיד מול עיניכם (ארון, מגירה וכדומה) אתם תראו שעם הזמן אתם פחות ופחות מתעסקים בקופסא הזו. ושימו לב שהכוונה היא לא כי עליכם להיזכר ולחשוב כל  הזמן על הקשר, אל תקראו מה שאתם רוצים לקרוא, תעשו זאת במינון, במינון מזערי. מותר להרהר בקשר בזמנים מוגבלים. לדוגמא אחת לכמה ימים, אתם יכולים להביט על מזכרות שנשארו לכם מהקשר.

 

עשו:

תפגינו בגרות – זה כל כך מפתה לעבור על פני אקסים בבית הספר ובכלל ופשוט להתעלם מהם, וברור שכל מה שאתם רוצים זה רק לכתוב תגובות עוקצניות לתמונות שלהם (אם החלטתם לכתוב ולא להדפיס ולקרוע כן) וכן פרידה זו חוויה קשה  והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לדבר או להיות בקשר עם אותו אדם..אבל תפגינו בגרות וזה יקל עליכם. במקום להיות תקועים באותה הנקודה ולתכנן דרכים שונות בראשכם איך להרוג, להשמיד, לנקום באותו אדם פשוט תתגברו על עצמך ואתם תראו שאתם מתגברים על העיניין. כשתעברו תגידו "שלום" זה ולזה ואפילו תשאלו "מה המצב?" הרי שום דבר נורא לא יקרה לכם אם תפגינו חביבות כי זה שאתם לא יחד לא אומר כי עליכם להיות אויבים. הידיעה שגם אם נפרדתם זה לא אומר שנעלמתם זה לזו מהחיים תקל על הכאב שאתם מרגישים בהיעדר זוגיות.

 

אל תעשו:

אל תשמידו את כל העדויות לזוגיות בניכם למרות שזה כל כך מפתה. אתם חייבים לזכור שכל פרידה נעשית בהדרגתיות, אם אתם רוצים סיום טוב ואמיתי לקשרעליכם לעשות זאת בהדרגתיות ובאטיות. אם תעלימו הכל בבת אחת אתם תרגישו שמשהו חסר לכם, זה רק יכאיב לכם יותר, ואך ישאיר דברים לא פתורים ומודחקים שימנעו מכם להמשיך הלאה.

אל תעשו:

תשמרו על קשר רציף לאחר הפרידה. אם משמעות המילה "פרידה" לא ברורה לכם, אתם מוזמנים לבדוק בויקיפדיה. תיהיו בטוחים כי ההגדרה לכך היא לא לדבר חמש פעמים ביום עם בטלפון ולצאת ביחד בסופשים. דכ- זו הגדרה של זוג, או לפחות של שני אנשים שקרובים זה לזו. אם נפרדתם, אתם לא יכולים להישאר בקשר קרוב כל כך..כן זה קשה אבל אני לא סתם אוסרת זאת עליכם. אם תישארו בקשר רציף הדבר יקשה עליכם להמשיך הלאה. הרי אם כבר עברתם את כל הסרט והכאב הזה של פרידה, אז כדאי שבאמת תסיימו את זה ולא תחזרו למקום ממנו התחלתם. בשום אופן אל תנסו קשר לא מוגדר או מה שנקרא "מערכת יחסים פתוחה". עדיף תכנסו כבר לניתוח לב פתוח בלי הרדמה, זה יכאב לכם פחות. כי משמע הדבר הוא שאתם מטשטשים את הגבולות, כלומר רק דוחים את הקץ, שבסופו של דבר יגיעה כי בעצם לא שיניתם כלום אז למה שיהיה לכם יותר טוב? בקשר פתוח, או איך שלא תקראו לזה הוא רק יבלבל את שניכם ותחשבו על זה כך – אם הצד השני יכיר אנשים חדשים וירצה לצאת איתם..איך תרגישו אז?

 

אל תעשו:

תצאו עם אנשים אחרים זמן קצר אחרי הפרידה. זוהי אחת הטעויות המוכרות של פרודים טריים, חלק מהאנשים חושבים לעצמם שרק קשר חדש יעזור להם להתגבר על הקודם. זו טעות ענקית, זה רק יעצים את כאב הפרידה ואף תוכלו להיכנס לקשר עם האנשים הלא נכונים בגלל אותה "נושאות" שיש בכם בלהיות בזוגיות. אתם צריכים להתפנות רגשית נפשית לקשר חדש, ולא לקפוץ ישר למים. ובמיוחד אל תחשבו כי אם תיהיו בזוגיות הדבר יגרום לאקס\ית לקנא. כי ראשית תחשבו על כל הרגעים הטובים שהיו לכם יחד ואז תחשבו שנית לפני שאתם מתאכזרים אליהם( שלא לדבר על הבן\בת זוג החדשים שיוצאים מנוצלים בסיטואציה) איך אתם הייתם מרגישים אם אותו האקס היה נכנס למערכת יחסים תוך זמן קצר, איך הייתה ההרגשה שלכם? האם אתם באמת רוצים להיות אכזריים לגרום לאדם לסבול?     

שנית אם תתחילו קשר זמן קשר לאחר הקודם אתם תמצאו את עצמכם משווים את הבן\בת זוג החדשה לאקס בלי סוף. יכול מאוד להיות שתכנסו ללופ של קשרים קצרים ולא רציניים רק כי לא באמת התגברתם על האקסים. זה רק יצור אצלכם עוד געגוע ורצון נוסף לחזור להיות בקשר, ורק יעצים את התחושה שעם האקסים היה לכם הכי כיף וטוב. לא ממליצה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה