לסרי ביטל ברגע האחרון חסות של העירייה לאירוע שמזוהה עם מוסדות ש"ס - החרדים מאיימים במחאה


להאזנה לתוכן:

עיריית אשדוד והרשות העירונית למאבק בהתמכרויות היו אמורות לתת, לכאורה, חסות לאירוע של ישיבת "חזון עובדיה". פלייר שהופץ ברשת החברתית "וואטסאפ" הגיע לידי ראש העיר אשדוד, והאחרון הורה לבטל מיידית את חסות העירייה לאירוע שמזוהה עם מפלגת ש"ס. החלטתו של לסרי הובילה בשעות האחרונות למחאה נגד החלטתו, ויש מי שמאיימים כי למחות בשבוע הבא נגד לסרי

בשעות האחרונות החלו להיות מופצות הודעות בקרב גורמים חרדים, שמלינים על כך שלסרי ביטל ברגע האחרון את החסות לאירוע של שיעור התורה המרכזי לקראת החזרה ללימודים בישיבות, ואף טוענים כי לסרי "מנסה למנוע את הרצאתו של נשיא מועצת חכמי התורה".

מה שהצית את כל המחאה הוירטואלית הוא פלייר שהופץ אמש ברשת החברתית "וואטסאפ" בו מוזמנים להשתתף תלמידי ישיבות בשיעור המרכזי של פתיחת הלימודים לאחר סיום החופש. בראש הפלייר התנוססו סמלים של עיריית אשדוד ושל הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות כמי שנתנו חסות לאירוע. באירוע ינאמו נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן וכן יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי.

בשעות הצהרים של חמישי הגיע הפלייר לידי ראש העיר, שלא ידע מהאירוע כלל ואף לא הוזמן אליו. לסרי זעם על כך כי עיריית אשדוד נותנת לכאורה חסות לאירוע שמזוהה עם ש"ס ומיהר להודיע על ביטול החסות לאירוע.

אבי אמסלם, מי שחתום על האירוע ועל הפלייר, אמר אמש בשיחה עם אשדוד נט כי אין תמיכה או חסות של העירייה לאירוע, וכי מדובר בפלייר שהודפס כדוגמא בלבד ולא הופץ. בפלייר חדש ששלח לנו אמסלם לא מופיעים סמלי עיריית אשדוד והרשות העירונית למאבק בהתמכרויות, שמלכתחילה לא ברור מה להם ולתמיכה באירוע של לימוד תורה. 

למרות דבריו אלה של אמסלם, החל מהצהרים החלו להיות מופצים בקרב החרדים המזוהים עם ש"ס, הודעות המגנות את התנהלותו של לסרי בפרשה. באחת ההודעות נכתב: "הלם וזעזוע ביהדות החרדית באשדוד, ראש העיר מנסה למנוע את הרצאתו של נשיא מועצת חכמי התורה, ובכל זאת האירוע יתקיים". בהודעה אחרת מבטיחים החרדים למחות נגד לסרי, שלדבריהם הם הביאו לבחירתו: "מחאה רבתי תתקיים בשבוע הבא בעיר אשדוד, לאחר החלטת ראש העיר לבטל חסות לכנס בו יופיע מרן ראש הישיבה שליטא. צפויים להחתים רבנים בנושא. לא ייתכן שיחיאל לסרי שנתמך על ידי ש"ס ונבחר על ידה, יתנכל לאירוע תורני בעיר".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה