סיום פרויקט מיל"ה


להאזנה לתוכן:

פרויקט משאלה חוויתית- מיל"ה (מובילים יחד למען הנוער), אשר התקיים באשדוד בארבעת החודשים האחרונים הגיע לסיומו השבוע בטקס מרשים ומרגש, בו קיבלו תעודות סיום בוגרי הפרויקט, בני נוער תושבי העיר. הפרויקט, הנקרא משאלה חווייתית מיל"ה, התקיים בשיתוף הרשות להתמכרויות ואלימות בעיר ובהובלת תחנת משטרת אשדוד /צילום: הרשות העירונית למאבק

פרויקט מיל"ה הוא פרויקט הדגל של משטרת ישראל בכל הקשור לקשר עם הקהילה. מדובר בפרויקט ערכי, בו כל אחת מתחנות המשטרה מאמצת לחיקה בני נוער בעלי עבר פלילי, חלקם עם תיקים פליליים פתוחים המיועדים לכתבי אישום. באמצעות ליווי של נציג בתחנה, תמיכה, לימוד ועזרה מסייעים לאותו נער לחזור לחיים נורמטיביים. הטקס נערך במתנ"ס ברובע י"א, (מתנ"ס עם- שלום) במעמד מפקד תחנת אשדוד, סנ"צ נועם שקל, מנכ"ל הרשות להתמכרויות ואלימות בעיר, סימונה מורלי, ענת שלו-מנהלת שירות מבחן, מנהלת מתנ"ס יא',מר עמי סביון והרב הראשי של איזור י"א- מרדכי לאופר. זה המקום לציין כי המש"ק רס"מ דניאל אדרי הוא האחראי לליווי הפרויקט מטעם התחנה וליווה את חניכי הפרויקט לאורך המפגשים השונים. יחד עם מדריך חברתי מפרויקט "משאלה חוויתית, לידור רענן. 

הקבוצה הורכבה מבני נוער בגילאי 15-17 אשר עברו עבירה או עבירות פליליות ובעלי סיכוי לשיקום, בני נוער הנמצאים בהליכים משפטיים וזקוקים למסגרת התערבות בקהילה. ייחוד הקבוצה בניגוד לקבוצות משאלה אחרות, מתבטא בשיתוף הפעולה הישיר בין הנערים, הקבוצה והמשטרה שמלווה את הקבוצה בקשר ישיר לאורך השנה, בליווי של השוטר הקהילתי. התכנית שפותחה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד ברשות המנכ"לית הגברת סימונה מורלי, יחד עם מנהלי הפרויקט יניב פרלמוטר ולילי צרויה, מהווה כלי התערבות ייחודי תוך שילוב מרבי של תשומות כל המערכות הקהילתיות (משפחה, שירותי טיפול, תעסוקה, חינוך ופנאי) למתן רשת ביטחון קהילתית לקריאת החזרתם של בני נוער מנותקים עוברי חוק מערכות משלבות בקהילה ושילובים בה. מפקד התחנה סנ"צ נועם שקל הדגיש את שיתופי הפעולה והחוויה האישית שלו בחינוך בני הנוער שמעדו. 

כמו כן, בסיום אחד ההורים נשא דברים ואמר שהוא מודה לגורמים בעיר אשר הוציאו את התוכנית לפועל וליוו את החניכים תהליך משמעותי, ו"שהחיבור עם החניכים היה כל כך חם ותומך שפסיכולוגים גדולים לא הצליחו להעביר את הילד שלי תהליך כזה חשוב ומשמעותי, תודה!". החניכים ביקשו להודות לכל העוסקים במלאכה וסיכמו כי "היום אנו מסיימים פרק קטן בחיים- אבל גדול לעתיד. יוצאים לדרך חדשה, כדי להיות בתוך חברה ערכית ובריאה יותר". איחולי הצלחה לנוער שיוצא לדרך חדשה ובמסר של חג הפורים " משנכנס אדר מרבין בשמחה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה