הנערה עדן מלכה והמטרה מהשותפת נגד האלימות


להאזנה לתוכן:

לאור אירועי האלימות האחרונים, ובמיוחד לאחר הדקירה בשבוע, עדן מלכה (15), תלמידת תיכון מקיף ז' אשדוד החליטה להרים את הכפפה ולעשות מעשה, בכדי לעצור את האלימות בקרב בני הנוער. היא פתחה קבוצה בפייסבוק תחת השם "מטרה משותפת".

"האלימות גוברת ואינה נעצרת, מתמשכת ונהיית עצומה בנזקיה ובעקבות זאת צריך להתעורר. אי
אפשר לשבת בידיים שלובות, צריך לפעול למען חברה טובה יותר. כתלמידה שחיה בחברה, הרצון של כל בני הנוער הוא מיגור האלימות, אנחנו רוצים שהמצב ישתנה.

מקרים רבים אירעו בשנים האחרונות, מקרי אלימות שנעשים על מנת לרכוש כבוד, בניסיון כושל להיהפך מושא להערצה, כמו התוכניות שמשודרות בטלוויזיה.

הדוגמה הטובה ביותר שאני יכולה לתת היא הסדרה 'הבורר', נדמה שהעבריינים זוכים למדד של כבוד, הערצה ופרגון.

הפתרון הוא הענשה חמורה. הענשה שתרתיע רבים מהנערים לחשוב אלימות. שימוש בסכין או כלי חד עונשו יהיה מעצר בבית הכלא לתקופת של כ-11 חודשים. שימוש באמצעי אלימות אחר כמו אלימות פיזית ללא אמצעים מסוכנים יהיה מעצר למשך שלושה חודשים". המטרה היא למנוע, להרתיע, לגרום למקרים כאלו להיפסק".

 מלכה מציעה עונש חריף שירתיע באמת את הנוער:

"צריך למצוא עונש קשה שיגרום לנוער לחשוב פעמיים לפני מעשיו. נכון, מדובר כאן בנוער, מדובר כאן בקטינים, אך יחד עם זאת כל עוד קטין מגיע למצב בו הוא פוגע פיזית באדם אחר, הוא חייב לקחת אחריות על מעשיו ולשלם עליהם, למרות גילו. לאחר שהוא משלם על מעשיו הוא מפיק לקחים ולומד לא לחזור על טעויות.

אחרי הענישה הקשה, אותו הנער יקבל הזדמנות לחיות חיים נורמאליים ולא כפושע, הוא יקבל הזדמנות להוכיח ולתקן, בזכות הזדמנות זו הוא יוכל להתפתח, להועיל לחברה בתחומים רבים. מעורבות חוקית של הממשלה תעזור לשנות את המצב, כי המטרה היא של כולנו, המטרה היא משותפת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה