קבי,עי שבבעלות יחיאל אבו, זכתה בפיצויים ע"ס –7.5 מיליון ₪


להאזנה לתוכן:

חברת קי.בי.עי, המחזיקה ב-934 דונם בסמוך לחוף הים בין אשדוד לאשקלון, תבעה פיצויים פיצוי בסך 172.6 מיליון שקל לאחר שייעוד הקרקע שונה מ"רזרבות לבנייה" ל"יער פארק חופי" . ועדת הערר - וקבעה כי שווי הקרקע היה נמוך יותר ופסקה פיצוי של 4.5 מיליון ₪ + רביות והצמדה = כ 7.5 מיליון ₪ שתשלם המועצה אזורית באר טוביה והמדינה.

חברת קי.בי.עי (קבוצת בוני ערים) שנמצאת היום בבעלות הקבלן יחיאל אבו, אשר רכש אותה בתקופה האחרונה, מחזיקה ב–934 דונם בין אשדוד לאשקלון, בסמוך לחוף הים. עקב שינויי הייעוד של הקרקע מ"רזרבות לבנייה" ל"יער פארק חופי", לא תתאפשר כל בנייה במקום, כלומר נמוג הפוטנציאל שהחברה מצאה בקרקע - ולכן היא החליטה להגיש תביעה בעניין.

תחילה הגישה החברה תביעה נגד המועצה האזורית באר טוביה והמדינה לפיצוי בסך 172.6 מיליון שקל. ואולם ועדת הערר, בראשות עו"ד גלעד הס, קבעה כי הסיכוי לממש את הבנייה במקום היה נמוך ממילא, ועל כן שווי הקרקע גם קודם לאישור התוכניות שהורידו את ערכה לא היה גבוה. עם זאת, בשל ירידת הערך, נקבע כי מועצת באר טוביה תפצה את החברה ב–4.5 מיליון שקל בלבד, בתוספת רביות והצמדות של 9 שנים.

הקרקע נמצאת בבעלות קי.בי.עי עשרות שנים, בהן חלו במעמדה התכנוני שינויים רבים. על פי תוכנית מ–1960, נכללו חלקים ממנה בתוכנית המתאר לאשדוד; וערב אישור תוכנית המתאר הארצית לייעור ב–1995 ייועדו כ–590 דונם מהקרקע ליער פארק חופי, ואילו יתרת השטח נותרה בייעודה הקודם.

קי.בי.עי הגישה תביעה ראשונה על ירידת שווי הקרקע, שנדחתה ועברה לערכאות משפטיות. ב–2005 אושרה תוכנית נוספת, תמ"א 39 לאזור ניצנים ולאשקלון, שהחברה סברה שגם היא פוגעת בשווי הקרקע שלה, והדיון הוחזר לוועדת הערר המחוזית.

ועדת הערר נתנה לשמאית לבנה אשד לקבוע אם ירד שווי הקרקע, וגם אשד סברה כי שוויה לא היה גבוה לפני אישור התוכניות. לקרקע הייתה תוכנית שכללה את האזור בפוטנציאל בנייה, אך עם השנים הוא נשחק ונהפך לזניח. "ב–1995 השוק כבר לא האמין בכך שבקרקע יאושרו אי פעם מגורים או פיתוח כלכלי אחר, ולמעשה תמ"א 22 רק קבעה את אשר ידע שוק המקרקעין מזה זמן מה", כתבה הוועדה בהחלטתה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה