ברביעי שביתה!


להאזנה לתוכן:

לאט לאט ממש מתחת לאף שלנו מתארגנת לה שביתה ששני תלמידים מגן יבנה החליטו להתחיל, סוחפת אחריה אלפי תלמידים מכל הארץ ומכניסה ללחץ אפילו את משרד החינוך

צילום: צילום מסך

אז למה בעצם הקמתם את הדף? מאיפה זה התחיל?
ביום חמישי, המחנכת שלנו הודיעה לנו שהמסע הישראלי שמתוכנן לעוד חודש מבוטל. הרוחות בכיתה היו סוערות מאוד, אבל שנינו דיברנו בינינו וחשבנו לפתוח במחאה חברתית. מאוד התלהבנו ורצינו להקים דף בפייסבוק ולגייס תלמידים מכל הארץ שימחו יחד איתנו. בהתחלה, כל מי שסיפרנו לו על הרעיון צחק עלינו ואמר שזה לא יעבוד, אבל לא ויתרנו. חזרנו הביתה, הקמנו את הדף והתחלנו לפרסם ולשתף בכל מקום. הזמנו את כל הילדים שאנחנו מכירים ובינתיים הדף מתפתח בקצב מרשים.

מה אתם מנסים להשיג בפעולה הזאת?
המטרה לטווח הקצר היא לסיים את שביתת ארגון המורים כדי שיחזירו לנו את הטיולים שלנו. אנחנו תומכים בשביתת המורים אך דורשים שזה לא יבוא על חשבוננו.
המטרה לטווח הארוך, שהיא המטרה העיקרית, היא בראש ובראשונה להעצים את כוח ההשפעה של בני נוער במערכת החינוך. אנחנו חושבים שהתלמידים לא נלקחים מספיק ברצינות, ורוצים להישמע ולהשפיע.
שנית, אנחנו רוצים לתמוך במאבק המורים לתנאי תעסוקה טובים יותר, ומקווים שנצליח לעזור להם לשפרם.

האם מישהו ממשרד החינוך פנה אלינו?
בינתיים לא, אנחנו פעילים רק ארבעה ימים. אנחנו בתהליכי כתיבה של מכתבים לשר החינוך שי פירון אבל לעומת זאת פנינו למועצת התלמידים והנוער הארצית והיא הצטרפה אלינו במאבק ולשביתה ברביעי! היא משתפת איתנו פעולה ולגמרי איתנו בקטע הזה.

מה התגובות לפרויקט?
התגובות מעורבות. רוב התגובות תומכות מאוד, של ילדים ומבוגרים כאחד. רבים אומרים לנו שהם מעריכים את העשייה שלנו ושהם שמחים שסוף סוף מישהו קם ועושה משהו בשביל לשפר את המצב. הופתענו לטובה כשראינו את כמות הילדים שנרתמו למאבק והחלו להפיץ את הדף לכל מקום ולשתף בפייסבוק.
מנגד, יש גם תגובות שליליות, בעיקר של ילדים. הם טוענים שהמאבק שלנו לחינם, ושהוא לא באמת יעזור במשהו. לדבריהם, המאבק נועד לכישלון ושדף בפייסבוק לא באמת יכול להשפיע.
אנחנו בוחרים להתעלם מהתגובות השליליות ובסה"כ עושים הכל כדי למנף את העשייה.

האם השביתה ריאלית, והאם ישתתפו בה תלמידים?
אנחנו מקווים לגייס כמות גדולה מאוד של ילדים (10,000 או יותר) למאבק, שבשביל שהשביתה אכן תהיה אפקטיבית. אנו מודעים לעובדה שאם לא יתגייסו וישתתפו מספיק תלמידים, השביתה תהיה לחינם ולא תקבל סיקור תקשורתי. אנחנו מאמינים שאם ישתתפו בשביתה מספיק תלמידים נוכל ליצור באזז תקשורתי ולגרום לשינוי.

האם זה אמור להסתיים שם?
ממש לא. אנחנו פועלים כרגע במספר כיוונים והשביתה היא רק הדבר הראשון. אנחנו מתכננים הפגנה, אך ייקח זמן לארגן אותה משום שאנחנו זקוקים לאישורים, אנחנו עושים עצומה, שולחים מכתבים לאישים חשובים ועוד.

לעמוד המחאה בפייסבוק לחצו כאן! 
לאירוע המחאה לחצו כאן! 

תחלקו איתנו את דעתכם! תגיבו פה למטה! שתפו את הכתבה שכולם יקראו מה שאתם קראתם ויבינו על מה אתם מדברים!
קרה משהו וכולם חייבים לשמוע? חייבים לשתף משהו? יוצאים לטיול? יש מסיבה שווה? רוצים להופיע באשדוד נט
? שלחו לנו תמונות שלכם מטיולים או ממסיבות למייל בצירוף שם ותיאור, ואנחנו כבר נדאג שכולם ידעו, מה שאתם כבר יודעים...

-הצטרפו אלינו בפייסבוק: אשדוד נט – הנוער
-מייל: [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה