אשדוד עולה על מפת הסטרטאפים


להאזנה לתוכן:

בימים אלו מסתיים המחזור הראשון של חממת ההאצה האשדודית TheHive by Gvahim. שמונה מיזמים מגיעים לקו הגמר כאשר אחד מהם כבר על סף קבלת השקעה משמעותית ביותר בדרך להיסטוריה מקומית קטנה. עם פתיחת ההרשמה למחזור השני של החממה ניכרת התעניינות רבה בהצטרפות לתכנית בקרב יזמים מאשדוד והסביבה, ובקרב אנשי ההייטק המקומיים נרשמת התרגשות רבה. ב-13 לינואר ב-18:00 בערב ייערך במקום מפגש היכרות ליזמים נוספים המעוניינים להצטרף למחזור השני

ביולי 2013 החלה לפעול באשדוד חממת ההאצה TheHive. לקומה השישית במגדלי K התקבצו ובאו מעל לעשרים יזמים המחולקים לשמונה קבוצות והחלו להגשים חלום אישי. בין המיזמים הראשונים בחממה - טכנולוגיית השקיה מהפכנית, פטנטים בתחום התעופה, אפליקציית קניות אינטרנטית, פלטפורמת מסחר לאוכל מוכן (שכבר כיכבה בטלוויזיה וזוכה להתייחסות מצד אנשי התעשייה בכל הארץ) ועוד.

בימים אלו, עובדים היזמים בכל הכוח על מצגות הסיכום שלהם שיוצגו במהלך החודש בפני עשרות משקיעים ואנשי קהילת ההייטק מכל הארץ. לפחות קבוצה אחת של יזמים, כבר פחות צריכה לדאוג למצגת הסיכום, מאחר ועוד לפני סיום התכנית הביעו בהם עניין משקיעים והם בדרך הנכונה להיות החברה הראשונה שיוצאת מהחממה באשדוד.

טל קלם, מנהל החממה מספר על התוכנית: "התכנית נמשכת 6 חודשים וכוללת מרחב עבודה משותף, מנטורים עסקיים, יועצים מקצועיים, סדנאות, הרצאות, אירועים ועוד. חלק מהיזמים אף משתתפים בתכנית Google Launchpad. החממה נמצאת במרכז העיר, בבניין חדיש וגבוה שצופה אל הים, במשרדים מרווחים וצבעוניים שעושים הרבה חשק.

בימים אלה אנחנו מראיינים את המועמדים לתכנית הבאה, שתיפתח בפברואר 2014, וזה הזמן להגיש מועמדות. אנחנו מחפשים יזמי early seed, משלב הרעיון ועד ליזמים שיש להם מוצר מבטיח אבל עדיין לא הגיעו לשלב הגיוס. מניסיון העבר, אנו מצפים לפניות רבות ונשמח להיפגש עם כל הפונים כדי לבחור את הפרויקטים המעניינים והמתאימים ביותר לתכנית.

אני מזמין את כל היזמים האשדודים, גם אם כל מה שיש לכם עכשיו זה רעיון בראש וחבר או שניים נלהבים, בואו להכיר אותנו במפגש היכרות שאני עורכים ב-13 לינואר, בשעה 18:00 במבנה החממה בקומה השישית במגדלי K"

סער גינזבורסקי, אחד מיזמי ההייטק הוותיקים בעיר שהיה גם שותף בוועדה שבחרה את המיזמים הראשונים מדבר על התרגשות רבה ועל תחושה שמשהו אכן סוף סוף קורה בסצנת ההייטק המקומית: "החממה זה רק הסנונית הראשונה בסצנת ההייטק של אשדוד, בחודשים האחרונים נערכו בחממה שני מפגשים לקהילת ההייטק המקומית ואם בראשון, חדר הישיבות של החממה היה צר מלהכיל את האנשים, במפגש השני כבר מרחב החממה כולה לא הספיק. כל יום שעובר אנחנו מגלים עוד ועוד יזמים אשדודים צעירים יותר או פחות שצמאים למפגש הישיר עם יזמים נוספים. השנה הקרובה תהיה שנת מפתח ליזמות ההייטק האשדודית, היזמים האשדודים כבר לא צריכים לחפש את עצמם מחוץ לעיר."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה