"מנהיגות צעירה" במרכז קהילתי בית לברון


להאזנה לתוכן:

למעלה מ-60 בני נוער חניכי אגף הילדים והנוער במרכז קהילתי בית לברון הפעילים בתוכנית "המנהיגות הצעירה" חזרו ביום חמישי האחרון מטיול חנוכה בדרום. הטיול החוויתי-ערכי היווה את יריית הפתיחה לפעילות השנתית בנושא "האחר הוא גם אני".

למרות הגשמים העזים שפקדו את ארצנו, למעלה מ-60 חניכים, שהיו חלק מ-250 חניכים מהעיר אשדוד שיצאו לפעילות, לא נרתעו והצטרפו לטיול בן יומיים.

ביום הראשון התוועדו בני הנוער לתרבות, המסורת והמורשת של בני העדה הבדואית דרך ביקור במרכז המבקרים ג'ו אלון וחוו חוויה באירוח במאהל בדואי.

ביער להב הסמוך למרכז קיימו בני הנוער תחרות ניווט סלולארי בין הקבוצות השונות, תוך חיזוק הקשר והגיבוש התוך קבוצתי ותוך לקיחת מנהיגות ויוזמה אישית.

בהמשך נחשפו בני הנוער לסיפור הגבורה של "המכבים" וזחלו במערות הקדומות של בר כוכבא בביקור  בחורבת זעק והרגישו את חווית המסתור.

את סיום הערב הראשון קינחנו בהדלקת נר שביעי של חג החנוכה כמיטב המסורת, גם בטיול לא פסחנו על הקניית ערכים ואקטואליה ויצרנו ערב שירה מתנ"סי מיוחד לשיריו של "אריק אינשטיין" ז"ל. הנוער של היום זמזם בליווי גיטרות את להיטיו של אריק אינשטיין, אפשר היה להרגיש ולראות כיצד נוער מתחבר לאותם החוויות הפשוטות.

היום השני כלל פעילות אתגרית חוויתית-נסיעת שטח ברכבי "ספארי"  וטיול גמלים בין שעה. למדנו על  מורשת הנבטים בנגב וביקרנו בשמורת עין עבדת, בני הנוער למדו באמצעות המדריכים על הטבע והנוף המדברי הייחודי.

בני הנוער חזרו מלאים בחוויות ערכיות ורגשיות אשר העצימו את "רוח החניכים" בני הנוער מילאו את המצברים לקראת הפעילות הקהילתית שמקיימים בני הנוער במשך השנה.  מסורת זו של הנחלת ערכים לאומיים ואישיים ממשיכה בעיצוב הדור הבא של המנהיגות המקומית הצעירה. באגף הילדים והנוער של מתנ"ס בית לברון מצפים לשנה ברוכה בפעילות קהילתית והמשך עשייה ענפה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה