יו"ר נמל אשדוד גדעון סיטרמן זומן לשימוע לפני פיטורים.


להאזנה לתוכן:

כך נכתב במכתב שנשלח אליו מרשות החברות הממשלתיות. לטענת הרשות, ההדחה היא בשל ליקויים ומינויים פוליטיים שהוא ביצע לכאורה.
סיטרמן יתייצב לשימוע בחודש הקרוב.

האם יושב ראש דירקטוריון נמל אשדוד ייאלץ לסיים את תפקידו בקרוב?

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, הודיע היום (ב') ליו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד גדעון סיטרמן, ולשני דירקטורים נוספים - שרית בובליל ואריה ברדוגו - כי בכוונתו להדיח אותם מתפקידם. זאת, בגין אי-סדרים לכאורה בניהול חברת הנמל ובפיקוח על הנהלתה.

הסיבה הרשמית להדחה: ליקויים מהותיים בניהול הנמל ומינויים פוליטיים שביצע לכאורה במהלך כהונתו.

הנימוקים שנמסרו לשלושה:

מסמוס הטיפול במידע שהגיע לגבי עסקיו הפרטיים של יו"ר הוועד אלון חסן בנמל; אי מינוי סמנכ"ל כספים ויועץ משפטי לחברה מזה כשנתיים, טיפול חסר בעובדי הנמל שהורשעו בפלילים, וכן מכתב התלונה ששיגרו חסן ומנכ"ל הנמל היוצא, שוקי סגיס, נגד סיטרמן - בגין מעורבותו לכאורה במינויים פוליטיים בנמל והתערבות במכרזים.

במסמך פנימי של רשות החברות הממשלתיות אשר סוקר את תפקודו של דירקטוריון נמל אשדוד, נכתב כי "קיים בחברה מצב של דירקטוריון שאינו מתפקד באופן מיטבי ושטובת החברה אינה נר לרגליו".

עוד נכתב כי "יש להפסיק את כהונתם של כלל חברי הדירקטוריון לפי סעיף 22 לחוק החברות הממשלתיות למעט הגברת כוכבה זרמון".

הדחתו של סיטרמן כפופה לשימוע שייערך בתוך חודש מהיום. הדבר נעשה על דעתו של שר האוצר, ואת תגובת שר התחבורה לא ניתן היה להשיג. ככל הנראה, בתום השימוע ייאלץ לסיים את תפקידו באופן מיידי.

בחודש יוני, אחרי שפנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירת עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד העובדים אלון חסן, אמר סיטרמן: "הרגשתי שיש שלטון פחד וטרור בנמל. לא הופתעתי מהפרטים שנחשפו בתחקיר, אבל הייתי עצוב מאוד. לא נעים שהתדמית של הנמל באה לידי ביטוי בכתבות מהסוג הזה".

סיטרמן דחה טענות בנוגע לאחריות אפשרית שלו להתנהלות בלתי תקינה בנמל. "ניסיתי להכניס עם חבריי נורמות התנהגות אחרות, שקיפות. אנחנו בית זכוכית".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה