מחנות עולים בתוך בית הספר


להאזנה לתוכן:

ילד הפועל במסגרת תנועת נוער ומקדיש מזמנו הפנוי לפעילות ערכית חברתית, נוספת על הפעילות הבית ספרית, יהיה בהכרח אזרח טוב יותר ומן הסתם מרחיב הוא את עולמו הפנימי ואת כישוריו לשאת בתפקידים חברתיים לכשיגדל. תנועת הנוער 'מחנות עולים' ומקיף ט' מעודדים את תלמידיהם להשתלב בפעילות התנועה, וכולם יוצאים נשכרים.

 90 תלמידים ותלמידות משכבות ז'-ח' במקיף ט', קיימו בשבוע שעבר יום גיבוש של תנועת המחנות העולים באשדוד. יום הגיבוש היה מוצלח ביותר וכלל בישולי שדה, משימות שדאות ואתגר קבוצתיות ותחרות בין שלוש קבוצות: שתי כיתות אם משכבה ז' וקבוצה נבחרת משכבה ח', כחלק מפרויקט מנהיגות ייחודי של התנועה.

זו השנה השלישית שמדריכי התנועה יוצאים עם קבוצות תלמידים נבחרות מבית הספר ליום גיבוש, בעיקר משכבות ז'-ט', כחלק מתהליך הזמנת התלמידים לפעילות וולונטרית בתנועה, בשעות שלאחר הצהריים. "מדובר ביום שיא שהוא חלק מתהליך עבודה שלם של שיתוף פעולה בין התנועה לבית הספר" אומרים בהנהלת בית הספר.

מתוך ראייה משותפת בחשיבות העליונה של הגדלת מספר הפעילים בתנועה ככל שניתן, צוות המדריכים של התנועה עורכים פרויקטים ייחודים בשכבות חטיבת הביניים, על מנת ליצור קבוצות איכותיות וגדולות הפעילות בתנועה. בתנועת המחנות עולים אומרים כי "הודות לשיתוף פעולה עם בית הספר, צוות מדריכים שלנו מבקר בבית הספר באופן קבוע, ויוצר קשר עם תלמידים במטרה להזמינם להיות חניכים פעילים במחנה".

יום הגיבוש באשדוד הוא דוגמה חיה לצמיחתה של תנועת הנוער ולהתעקשות של המדריכים להמשיך להיות רלוונטיים לבני הנוער. יש שיאמרו שתנועת הנוער היא עניין נוסטלגי, שייך לעבר היפה והרחוק של החברה הישראלית ויש שיאמרו כי הנוער של היום עסוק כולו בצפייה במסכים שונים ומשתנים, בגאדג'טים ובאפליקציות. אולם קיימים נערים רבים, ומספרם הולך וגדל, שבוחרים להצטרף לפעילות התנועה ולהקדיש את זמנם הפנוי לפעילות ערכית- איכותית, הכוללת בהמשך גם נשיאה בתפקידים שונים: החל מפעילות קהילתית ועד לתפקידי הדרכה שונים.

במערכת החינוך סבורים כי ילד הפועל במסגרת תנועת נוער ומקדיש מזמנו הפנוי לפעילות ערכית חברתית, נוספת על הפעילות הבית ספרית, יהיה בהכרח אזרח טוב יותר ומן הסתם מרחיב הוא את עולמו הפנימי ואת כישוריו לשאת בתפקידים חברתיים לכשיגדל.

חברי המחנות העולים מודים לסגל החינוכי של מקיף ט', שתומך כל העת ומספק בית חם למדריכים וקרקע פורייה ליצירת קבוצות פעילות נוספות, ומציינים כי שיתוף הפעולה הפורה קיים אומנם עם כל תנועות הנוער בעיר אך במיוחד עם תנועת "המחנות העולים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה