הרב יוסף ביטון הוזמן לאירוע יוקרתי בפריז אותו מארגן איש עסקים בינלאומי, מלך מרוקו אישר את השתתפותו באירוע הסגור

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4e0dde98-fa05-45ad-b004-edefce652732','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4e0dde98-fa05-45ad-b004-edefce652732','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4e0dde98-fa05-45ad-b004-edefce652732','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בתחילת חודש ינואר הקרוב הרב יוסף ביטון צפוי להמריא לצרפת, כדי להשתתף בערב סגור ומיוחד אותו מארגן איש עסקים מרוקאי המתגורר בימים אלה בפריז * מדובר בערב בו יחולקו תשורות ומגיני הוקרה לדמויות בכירות המסייעות להידוק הקשרים הכלכליים-עסקיים בין מרוקו למדינות אירופה * מלך מרוקו מוחמד השישי, אישר את השתתפותו באירוע היוקרתי * הרב יוסף ביטון, המכיר אישית את איש העסקים הבינלאומי, אמר השבוע בהתרגשות: "זו זכות גדולה להשתתף באירוע שכזה, אני אהיה הנציג היחיד מישראל, ואם אזכה לקיים שיחה קצרה עם מלך מרוקו, זו תהיה מבחינתי סגירת מעגל" * הרב יוסף ביטון ממשיך את דרכיו של אבותיו, ומחזיק בספר עתיק יומין וקדוש מזה כ-470 שנה, אשר אותו חיברו סבותיו הקדושים על פי הסוד והקבלה. "מעוצמת הספר הקדוש המסוגל לישועות רבות, מי שמניח את ידו על ספר קדוש זה, כבר זוכה להארה מיוחדת ואדירה בעוצמות גדולות ומשם אני מתחבר לקדושת הספר ומברך את הבאים הזוכים לעצה ותושייה", אומר הרב ביטון
שי מלול

הרב יוסף ביטון צפוי לסגור מעגל בתחילת שנת 2014, בשעה שהוזמן לאירוע יוקרתי בפריז, בו צפוי להשתתף גם מלך מרוקו מוחמד השישי. הרב ביטון, שהתפרסם בשנים האחרונות בזכות מעשי הניסים אותם עשה, נעזר בספר קדוש אותו קיבל בירושה מאבותיו, ספר שנכתב בקזבלנקה לפני 470 שנה. הרב ביטון מייחל לרגע בו יוכל לפגוש את מלך מרוקו ואולי גם להחליף איתו מספר מילים על עשייתם של אבותיו במרוקו לפני שנים ארוכות, לצידם של מנהיגי מרוקו באותם ימים.

מי שהחל את שושלת ביטון המפוארת הוא הרב יוסף ביטון (עליו קרוי הרב ביטון), שהיה ראש הדיינים במרוקו. הרב ביטון נודע בגדלותו ובגאונותו העצומה בכל מסמכי התורה וחריפותו הגדולה בש"ס ובפסוקים, ועם זאת היה אף גדול מאד בחוכמת הקבלה. הוא שימש כראש אבות בתי הדין בקזבלנקה, ובכל מרוקו נודע בקדושתו ובחסידותו ובעשיית חסד ללא הפסק. למעשה מדובר בשושלת מכובדת ומפוארת של משפחות יוסף וואזנה, שהטביעו את חותמם במרוקו במשך שנים ארוכות.

הרב יוסף ביטון מספר על אבותיו: "מדובר בשושלת שהטביעה חותם של ממש בעולם התורה במרוקו. הם הקימו תלמודי תורה וישיבות בהם התחנכו דורות של יהודים שהפכו לרבנים מצליחים. כמו כן סיפקו להם מלבושים בקיץ ובחורף. במשך עשרות שנים נשאו על שכמם גדולי עולם את משא בני עמם, כל ימי חייהם היה ביתם "תל-פיות" העם השוכן בקרבם ועניינים רבים היו נחתכים על פיהם.  מידותיהם ותכונותיהם הסגוליות והדגולות, פעולותיהם ומעשיהם הכבירים למען הציבור ולמען כל יחיד, ויחד משכו אליהם כמטה קסם של אהבה את כל יושבי העם בקרבם, ואף מלכי מרוקו ידעו להעריך את פועליהם הכבירים ואת קדושתם. צדיקים אלו היו ידועים במרוקו כגאונים גדולים מגדולי המקובלים במרוקו, שכוחם היה לשם ולתהילה בהרבצתם תורתם על פי הסוד. תפילותיהם היו בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים".

הרב יוסף ביטון ממשיך את דרכיו של אבותיו, ומחזיק בספר עתיק יומין וקדוש מזה כ-470 שנה, אשר אותו חיברו סבותיו הקדושים על פי הסוד והקבלה. "מעוצמת הספר הקדוש המסוגל לישועות רבות, מי שמניח את ידו על ספר קדוש זה, כבר זוכה להארה מיוחדת ואדירה בעוצמות גדולות ומשם אני מתחבר לקדושת הספר ומברך את הבאים הזוכים לעצה ותושייה", אומר הרב ביטון.

הרב ביטון, שאיבד את ראייתו לפני 12 שנה, ביסס את מעמדו בעיר הנמל, לאחר שהיה פעיל במשך שנים ארוכות בבאר שבע ובנתניה. לפני תשע שנים הוא עבר להתגורר באשדוד, ומאז פעל בסתר מול קהל מאמינים הולך וגדל. גורמים בקהילה החרדית מעריכים כי חצרו של הרב מונה כמה מאות מאמינים הדוקים באשדוד, ואלפים אחרים ברחבי הארץ.אבותיו הקדושים של הרב ביטון, כתבו את הספר הקדוש לפני מאות שנים במרוקו, ויש בו סודות והסברים כיצד לפתור כל בעיה

הרב ביטון נולד בקזבלנקה (מרוקו), ולמד בישיבה לצידו של הרב הספרדי הראשי לישראל, הרב שלמה עמר. אגב, השניים שומרים על קשרים הדוקים גם בימים אלה. הוא עלה לארץ, למד בישיבות נחשבות באזור הדרום, והשקיע לא מעט עד שהגיע למעמד של רב מוסמך בכיר. הרב ביטון גם זכה להקים את בית הכנסת "תפארת האבות" בבירת הנגב. המרכז הרוחני שלו זכה להדים גדולים ברחבי הנגב, ובהמשך זכה להקים מרכז רוחני נוסף באילת, בו ביקר בקביעות אחת למספר שבועות. הרב ביטון קיים לעיתים קרובות הילולות, כנסים וערבים בהם לא מעט חילוניים חזרו בתשובה, ובמקביל העניק עצות וברכות ללא מעט אנשי עסקים בתחומים שונים.

הרב ביטון הפך לדמות משמעותית מאוד בבאר שבע, והפך לחברו אישי של הרב הראשי של העיר, הרב יהודה דרעי (אחיו הצעיר של אריה דרעי). הרב דרעי אף משבח את הרב ביטון בכנסים גדולים, ואמר במהלך במסיבת בר מצווה של הבן של משפחת ביטון באולמי "האצולה" באשדוד: "בשבילי זה כבוד גדול לבוא ולכבד את הרב ביטון, אחד מצאצאי משפחת ביטון הקדושה, ובהחלט מדובר ביום גדול וקדוש. הרב ביטון הוא דוגמא כיצד רב צריך להתנהל. בצניעות, בענווה, באהבת הזולת. הרב ביטון הוא אחד הרבנים הגדולים אותם זכיתי להכיר. הוא לא מסוגל לשבת בחיבוק ידיים. כל הזמן רוצה לעשות עוד ועוד למען הזולת, ועל כך צריך להעריך ולהוקיר אותו. היה לי קשה ברגע שהרב החליט לעזוב את באר שבע, שם הפך לדמות מרכזית, וערך הילולות וערבים בלתי נשכחים. אני בטוח שתושבי אשדוד ילמדו להעריך ולהכיר את האדם היקר הזה".

שמו של הרב ביטון הלך וצבר תאוצה, והוא הוזמן באופן תדיר להרצאות בנתניה (לפני שגר בבאר שבע, הרב ביטון התגורר בעיר היהלומים), שם זכה להכיר את איש העסקים יצחק תשובה, והפך לחבר קרוב שלו. מקורביו של הרב מספרים כי "יצחק תשובה זכה לקבל את ברכתו של הרב ביטון בתחילת דרכו העסקית".מלך מרוקו מוחמד השישי, אישר את השתתפותו באירוע המצומצם בפריז

 

הרב ביטון איבד את ראייתו לפני 12 שנה

 לפני 12 שנים הרב ביטון איבד את ראייתו, ולמרות שעבר מן הסתם תהליך אישי לא פשוט, תמיד שידר רוגע לבני משפחתו, תוך כדי שהיה אומר: "יש דברים הרבה יותר חשובים בחיים, ואני מתכוון להמשיך לעשות למען הכלל, כי זו השליחות שלי". הרב ביטון מספר על התהליך האישי שעבר: "הייתי רואה מצוין, ומתנהל בצורה רגילה. בכל לילה הייתי מתפלל עד השעות המאוחרות. הייתי יושב על הרצפה ובוכה ללא הפסקה, כדי שעם ישראל יזכה לבשורות טובות מהקב"ה. זו הייתה הידרדרות מהירה, ותוך זמן קצר איבדתי את הראייה. אני אומנם לא רואה, אבל מצליח לתפקד בצורה רגילה, וזוכה לקבל ב"ה כוחות חזקים במיוחד. כל מי שיושב מולי, אני רואה אותו בצורה ברורה, מתחבר אליו בצורה שקשה מאוד לתאר במילים, וכך מצליח ב"ה להבין את המצוקה, את הבעיה, ומנסה לעזור לו בתפילות ובתחינות לקב"ה ולאבותי הקדושים".

רעייתו של הרב, הרבנית שושנה ביטון, המבצעת פעילות קודש עם ציבור הנשים באשדוד, מסייעת לבעלה בפעילות היומיומית, ומנסה אף היא לתרום את חלקה הצנוע לטובת פעילות מגוונת בערבים ובכנסים של נשים.

הרב ביטון החליט לעבור כאמור לאשדוד. אנשי עסקים מקומיים הציעו לו לפרסם את שמו, לקיים ערבים נוצצים, כדי ששמו יוכר ברבים, אך הרב ביטון התעקש לשמור על צניעות. "מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב פרסום, ולא מחפש כותרות. אני נותן את כל כולי למען הזולת", אומר הרב ביטון בצניעות אופיינית.

הרב ביטון חי כאמור בצניעות, אין לו רכב פרטי, ולמרות זאת מתעקש להגיע לכל משפחה הרוצה לקבל ממנו ברכה אישית, ולערוך ערב מיוחד בהשתתפותו. אחד מאנשיו של הרב אמר: "יש רבנים שזכו לקבל רכב ונהג מאנשי עסקים, כדי שיוכלו להתנייד בקלות ממקום למקום. דווקא הרב הצנוע, שאינו רואה וצריך את הכלי הזה כדי שיוכל להיות נייד וזמין לציבור מאמיניו ובכלל לציבור הרחב, לא זכה עד היום לתרומה שכזו, אבל זה לא מפריע לו להמשיך ולעשות למען הקהילה".  

 

הספר הקדוש שעובר מדור לדור

 הרב ביטון החליט שהוא פועל ומגיע לשורה של כנסים לטובת מטרה ראשונה שהציב לעצמו - שיפוץ בית כנסת ברובע ז'. הוא הגיע לערב בו השתתפו כמה אנשי עסקים מוכרים (אחד מהם בעלים של אולם גדול בעיר, אחרים מחזיקים בעסקים גדולים ועוד), שהתקיים באולמי "סהרה" . במהלך אותו ערב, אחד מאנשי העסקים סיפר לרב כי הוא ורעייתו לא מצליחים להביא ילדים לעולם, לאחר שנים ארוכות של ניסיונות. הרב ביטון ביקש מאיש העסקים בקשה אחת: "אני מבקש שתקנה במהלך הערב את הקמע שהוצאתי מהספר של אבותי הקדושים, ובסכום הזה תעזור לנו בשיפוץ בית הכנסת. ב"ה אתם תביאו ילדים לעולם". מספר שבועות לאחר הכנס, הרב ביטון קיבל שיחת טלפון מאותו איש עסקים, שסיפר בקול נרגש: "אשתי בהריון, אני לא מאמין". לאחר מספר חודשים הרב ביטון הוזמן למסיבת הברית מילה, ומן הסתם שימש כסנדק של הרך הנולד.גורמים בקהילה החרדית מעריכים כי חצרו של הרב מונה כמה מאות מאמינים הדוקים באשדוד, ואלפים אחרים ברחבי הארץ

אותו מקרה עבר מפה לאוזן באשדוד וביישובי הסביבה, ולא מעט זוגות שלא הצליחו במשך שנים ארוכות להביא ילדים לעולם, ביקשו את ברכתו של הרב ביטון, שמצידו נענה לכל בקשה והגיע לבתים של אותם זוגות, לבצע תפילות מיוחדות עם הספר הקדוש שקיבל מאבותיו. הרב ביטון מספר על הספר האותנטי, שכתוב בכתב יד: "זה ספר שעובר מדור לדור. אבותי הקדושים כתבו אותו לפני מאות שנים במרוקו, ויש בו סודות והסברים כיצד לפתור כל בעיה. יש בו פרק שלם המתייחס לנשים שלא מצליחות להרות, ואני קורא את התפילה, האישה מניחה את היד על הספר, וב"ה עד היום עשרות נשים זכו להביא ילדים לעולם. אין דבר שיותר משמח אותי מסיוע לאותם זוגות, ואני עוזב הכל, ומגיע לערוך תפילה עם התכוונות גדולה מאוד".

הרב ביטון סייע כאמור לעשרות זוגות להגשים את החלום. באחד המקרים מדובר בשחקן כדורגל מוכר מאשדוד, שניסה להביא ילד לעולם, וכל הניסיונות לא הניבו פרי. לאחר ברכה וערב תפילות מיוחד, הזוג זכה לשינוי המיוחל, ולאחר תשעה חודשים חגגו את הולדת הבן. במקרה אחר, משפחה מוכרת בעיר, לה היו 4 בנים זכרים (אחד מהם שחקן כדורגל ששיחק בעבר באשדוד והיום משחק בקבוצה אחרת בליגת העל), ייחלו לבת. לאחר תפילה של הרב ביטון, הבקשה יצאה לפועל.

איש עסקים מאשדוד: "הגעתי לרב ביטון ובזכותו סגרתי עסקה בשווי של מיליון שקל"

 הרב ביטון סייע לאחרונה לאיש עסקים ששקע בחובות כבדים. הרב ביטון ליווה את איש העסקים, כתב לו קמע מיוחד ולאחר שלושה שבועות איש העסקים חתם על עסקה בשווי של מיליון שקל. איש העסקים מספר: "היו לי כמה חנויות בתחום האופנה, ונקלעתי למשבר גדול עם חובות של מאות אלפי שקלים. הגעתי לרב ביטון, ולאחר שישבתי איתו כמה פעמים קיבלתי קמע מיוחד, לאחר שלושה שבועות סגרתי עסקה שכלל לא הייתה על הפרק לפני כן, בשווי של מיליון שקל. העסקה חילצה אותי מהחובות והיום ב"ה אני עומד על הרגליים. יש ברב הצנוע הזה משהו מיוחד".

 

להתייעצות עם הרב במגוון של נושאים, ניתן ליצור עימו קשר בטלפונים: 050-4206642, 052-7602715.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('907798fe-57cf-4a57-b17c-657eb0ab4772','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('907798fe-57cf-4a57-b17c-657eb0ab4772','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('907798fe-57cf-4a57-b17c-657eb0ab4772','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('d6f421ea-5438-4efd-bfcd-59e46b73aba4','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה