השר כץ ויו"ר ההסתדרות, עיני נפגשים בניסיון למנוע שביתה בנמלים


להאזנה לתוכן:

בניסיון למנוע את איום השביתה בנמלי הים - שר התחבורה, ישראל כץ, נפגש הערב בלשכתו בתל אביב עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. הצדדים צפויים להסכים על סבב שיחות במטרה להגיע להסכם לשדרוג הנמלים הקיימים

לקראת הפגישה ביקשו  היום ההסתדרות והממשלה, לדחות את הדיון המכריע שתוכנן היום בבית הדין לעבודה, בבקשת ההסתדרות להשבית את הנמלים.

מדובר ביוזמה של הממשלה שנועדה לפתור את המשבר סביב הקמת הנמלים החדשים ללא צורך בשביתה. על פי ההערכות, הצדדים ינהלו סבב שיחות משותף של חודש, במטרה להגיע להסכם על שדרוג הנמלים הממשלתיים הקיימים באשדוד וחיפה, כך שיהוו תחרות לנמלים הפרטיים המתוכננים.

גורמים המעורים במו"מ אמרו "כי יש נכונות מצד כל הצדדים לרדת מהעצים ולפתור את המשבר. כולם מבינים ששביתה בנמלים תזיק לכולם ושאיש לא יצא ממנה נקי. כאשר הציבור בישראל סובל משביתות זה כלל לא משנה מי יזם - ההאשמה מופנת כלפי כולם".

ועדי שני הנמלים חוששים כי הקמת הנמלים הפרטיים תפגע בנמלים הממשלתיים שלא ערוכים מבחינה תשתיתית לתחרות מול נמלים מודרניים יותר כפי שמתוכננים להיות אלו הפרטיים. נושא נוסף שנמצא ברקע הוא דרישת ההסתדרות כי עובדי הנמלים הפרטיים יהיו כפופים בדרך כזו או אחרת להסכמי העבודה ולתנאי השכר של עמיתיהם בנמלים הממשלתיים, אחרת הדבר יאפשר לנמל הפרטי להוזיל עלויות באופן משמעותי ולמשוך לקוחות שכיום עובדים עם הנמלים הממשלתיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה